Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Inbound marketing Marketing automation

    "Be a magnet" en trek klanten aan door het aanbieden van relevante content op het juiste moment in het koopproces. Ben een autoriteit in de customer journey, laat marketing automation vóór je werken en laat de concurrentie ver achter…

"Be a magnet" en trek klanten aan door het aanbieden van relevante content op het juiste moment in het koopproces. Ben een autoriteit in de customer journey, laat marketing automation vóór je werken en laat de concurrentie ver achter…

Inbound Marketing & Marketing Automation

Inbound marketing Marketing automation

Inbound marketing

Het overgrote deel van de mensen (maarliefst 80%) gaat eerst online op zoek naar informatie over een product of dienst alvorens tot aanschaf over te gaan. Dit betekent dus dat er al een hele digitale reis is afgelegd voordat er uiteindelijk tot aanschaf wordt overgegaan. Wanneer je tijdens deze reis relevante informatie deelt vinden (potentiële) klanten het de moeite waard om met je in contact te komen en te blijven.

Ga de dialoog aan en deel informatie (=content) die uit de meest onverwachte hoek kan komen. Je kunt dedicated content schrijven op basis van je (vak)kennis en ervaring maar je hebt vast ook al genoeg op de plank liggen dat met minimale inspanning gedeeld kan worden. Denk aan handleidingen, drukwerk, offertesjablonen, productspecificaties, marktonderzoeken, klantwaarderingen die nog nooit het online licht hebben gezien en ga zo maar door! Laat je collega’s hieraan bijdragen en bespreek dagelijks of men nog input heeft voor de “content verantwoordelijke” die onmisbaar is bij een inbound marketing strategie. Jij en je collega’s worden ‘thought leaders’ en voegen waarde toe.

Marketing automation

Een marketing automation systeem (gekoppeld aan je website of webshop) helpt je dit proces te automatiseren. Marketing automation is al lang geen trend meer. Het is hier om te blijven. En het is hier om je te helpen. Als je op dit moment geen marketing automation inzet laat je kansen liggen. Marketing automation combineert bestaande software in één efficiënt systeem (mits goed ingericht) en bespaart je daardoor tijd (en ergernis). Bovendien levert het meer geld op en kost het minder dan gecombineerde software zoals Salesforce (leads/CRM), MailChimp (e-mail) en Hootsuite (social)!

Een belangrijk onderdeel van een marketing automation systeem is e-mailmarketing. Websites met marketing automation software kenmerken zich daarom door "content leveraging"; om bepaalde inhoud te zien moet je een e-mailadres achterlaten. Alles binnen een marketing automation systeem draait om de leads en het leren kennen van de lead (minimaal het e-mailadres!). Met leadscoring bepaalt het systeem in welke (koop)fase een bezoeker zich bevindt binnen de customer journey. Heeft die eenmalig de website bezocht of is het een veelvuldig terugkerende bezoeker die over wil gaan tot een aankoop?

Is jouw content de blijvend boeiende klantmagneet én je website de ultieme klantenbinder? Door de optimale synergie tussen je inbound marketing strategie en marketing automation software haal je het uiterste uit je marketing inspanningen (en budget :-)).

Neuromarketing in social media

Neuromarketing, soms ook aangeduid met de nauw verwante term neuro-economie, is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op het terrein van marketing. Maar welke van deze technieken en inzichten uit de neurowetenschap kunnen we toepassen in social media? Daar probeer ik in deze blog antwoord op te geven. 

Roger Dooley, auter van het boek Brainfluence stelt dat we maar 5% van onze breincapaciteit bewust gebruiken. De overige 95% van het brein denkt en neemt beslissingen zonder dat we daar bewust bij stil staan. Die 95% is voor marketeers ideaal om op in te haken. Neuromarketing is een breed onderwerp, voor deze eerste blogpost focus ik me op de eenvoud en visuals in online adverteren en social media.

Lees meer

4 tips om content marketing deel uit te laten maken van de customer journey

Steeds meer bedrijven realiseren gelukkig dat content marketing een noodzakelijk middel is om te communiceren met (potentiële) klanten. Het blijft echter lastig voor bedrijven wat dit nu heeft opgeleverd ‘onder de streep’. Om er bijna zeker van te zijn dat het iets oplevert is het van belang dat je relevante content plaatst. Plaats informatie die je klanten aanspreekt zodat ze blijven terugkeren. Het is een vicieuze cirkel. Plaats je geen relevante content dan gaat men op zoek naar bedrijven die dat wel doen. Jason Miller senior manager content en social van LinkedIn heeft 4 handige tips die direct resultaat opleveren!

 

Lees meer

Optimale content marketing is 90% visueel!

U heeft een goede marketingstrategie, de juiste copywriter gevonden en u bent er in geslaagd uw artikelen op het juiste moment aan de juiste doelgroep te tonen. Klaar is kees. Of toch niet?

Lees meer

Marketing automation facts

Marketing automation levert jouw organisatie ontzettend veel op! Hieronder volgen enkele feitjes met betrekking tot marketing automation.

  • Gepersonaliseerde e-mails verhogen het doorklik percentage met 14% en het conversie percantage met 10% (Aberdeen Group).
  • Relevante e-mails leveren 18x meer omzet om dan standaard bulk e-mails (Jupiter Research).
  • Bedrijven die geautomatiseerde lead management gebruiken, zien 10% groei in omzet binnen 6-9 maanden (Gartner Research).
  • 25% van de B2B bedrijven uit de Fortune 500 hebben marketing automation toegepast (ClickZ)

Marketing automation een grote stap? Begin klein met SharpSpring Mail+

Je denkt na over Marketing Automation. Je doet onderzoek hoe marketing automation je kan helpenWelke systemen zijn er beschikbaar? Je bent je ervan bewust dat het een grote stap kan zijn. Afhankelijk van budget en tijd kun je besluiten om de stap toch niet te zetten. Maar je wil wel graag kennis maken met Marketing Automation?

Wat nu als we je vertellen dat je gebruik kan maken van een krachtig e-mail marketing platform met de voordelen van Marketing Automation? Dit alles voor een fractie van het budget en tijd!

Lees meer

Vier redenen om te starten met marketing automation

Marketing automation is misschien wel de trend van 2016. In ieder geval is de verwachting dat marketing automation in 2016 een enorme toevlucht gaat nemen in het aantal gebruikers. In dit artikel krijg je vier tips waarom het slim is om te starten met marketing automation.

Lees meer

HOE leidt marketing automation tot resultaat?

Dat marketing automation kan leiden tot meer sales zal inmiddels wel bekend zijn. Maar wat zijn nou de voornaamste mogelijkheden van deze software die daartoe bijdragen? Dat kun je achter de klik terug vinden in een infographic van het Amerikaanse TechnologyAdvice.

Lees meer

Maak kennis met SharpSpring

VisionEars heeft inmiddels enkele succesvolle implementaties van SharpSpring achter de rug, onder andere in de websites van NeedStateOne en onze eigen website. Benieuwd naar deze software? Bekijk dan bovenstaande video... :-)

Marketing automation...in 60 seconden

Benieuwd wat Marketing Automation nu precies is en je hebt weinig tijd? Bekijk deze video

Lees meer

Inbound marketing infographic

Bekijk deze infographic voor een visuele uitleg van de inbound marketing methodiek.

Lees meer

Marketing automation maximaliseert omzet en bespaart tijd; 6 software systemen vergeleken

Marketing automation is al lang geen trend meer. Het is hier om te blijven. En het is hier om je te helpen. Als je op dit moment geen marketing automation inzet laat je kansen liggen. Marketing automation combineert bestaande software in één efficiënt systeem (mits goed ingericht) en bespaart je daardoor tijd (en ergernis). Bovendien levert het meer geld op en kost het minder dan gecombineerde software zoals Salesforce (leads/CRM), MailChimp (e-mail) en Hootsuite (social)!

Lees meer

Hoe ziet de toekomst van marketing automation eruit? We doen een voorspelling.

De waarde en mogelijkheden van marketing automation zijn sinds enige tijd ook door VisionEars omarmd. Inmiddels wordt het door ons proactief aan nieuwe en bestaande klanten aangeboden en zelf maken we er ook intensief gebruik van. Je KAN bijna niet meer zonder marketing automation wil je je organisatie laten groeien. Maar hoe ziet de toekomst eruit van marketing automation? Zijn we over een tijdje marketing automation vergeten en omarmen we 'the next big thing'?

Lees meer

Inbound marketing tips

Inbound Marketing is het gevonden worden door je doelgroep zonder deze te storen met traditionele marketinginstrumenten als advertenties. Het is in Nederland een opkomend fenomeen. Wij geven enkele tips, want het hoeft niet veel geld te kosten.

Lees meer

SharpSpring partner summit 2016

Afgelopen week waren we uitgenodigd voor de SharpSpring partner summit. Op dit jaarlijkse event krijgen SharpSpring partners een kijkje in de keuken. Als officiële SharpSpring partner wordt je als eerste op de hoogte gesteld van de (nieuwe) ontwikkelingen van het platform. Door het toevoegen van enkele belangrijke features zal de marketing automation tool nog vollediger worden. Naar onze mening is SharpSpring nu een volwaardige concurrent van het grote Hubspot. En dat voor een fractie van de prijs... Lees snel verder wat SharpSpring in petto heeft.

Lees meer

Jouw organisatie heeft marketing automation nodig: de voordelen op een rij

Trends houden ons leven interessant. Trends komen en gaan. Steeds iets nieuws waar je even je aandacht aan schenkt en hup weer door naar the next thing on the block.

Als je je met marketing bezighoudt heb je vast over de 'trend' marketing automation gehoord. Zoals zoveel dingen klinkt het goed, maar wat doet het nu eigenlijk meer dan alleen e-mails versturen? Is marketing automation niet gewoon een trend en waait het wel weer over? In dit blog geef ik antwoord op deze vragen.

Lees meer

Implementatie marketing automation? Zes valkuilen

Marketing automation is op dit moment één van de populairste online trends. VisionEars heeft het ook omarmd en reeds geïmplementeerd in de websites van verschillende klanten. Toch is niet iedereen tevreden over de inzet van marketing automation, namelijk 44% van de marketeers. Een gebrek aan kennis en voorbereiding zijn veelvoorkomende redenen voor een slechte implementatie van marketing automation. Marketingfacts zette zes valkuilen op een rij die je moet omzeilen als je aan de slag gaat met marketing automation.

Lees meer

Enkele MA statistieken, op een rij gezet door MA gigant Hubspot

Hubspot mag je gerust één van de grootste spelers op de markt van marketing automation noemen. Het miljoenenbedrijf zette een aantal feiten over deze nieuwe trend op een rij. Bekijk ze na de klik!

Lees meer

Marketing automation verbetert de gebruiksvriendelijkheid van je website, 3 tips

Je zal het vast wel een keer meegemaakt hebben. Je download een bestand of schrijft je in voor een e-mail alert en vervolgens ontvang je een stroom aan robotachtige e-mails zonder toegevoegde waarde die je intelligentie beledigen. Dit is natuurlijk hoe het niet moet! In dit blog lees je hoe je de gebruikersvriendelijkheid van jouw marketing automation implementatie juist kan verhogen!

Lees meer

Inbound VS Outbound

Video waar de traditionele outbound marketing methode wordt vergeleken met de inbound marketing methodiek.

Lees meer
© 2008-2017 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes