Customer journey
Klanten oriënteren online, kopen online en willen bovenal service ontvangen! Afhankelijk van het moment (fase) en de aanleiding (trigger), kiest men voor het kanaal dat ze het beste uitkomt.
De dynamiek in customer journeys groeit, gedreven door mobiel internet. Via één mobiel device hebben klanten tal van kanalen en touchpoints binnen handbereik. Van de website, naar een mijn-omgeving, e-mail, Twitter of het contactcenter: via één swipe verandert de klant van ingang.
Dat switchen komt steeds vaker voor, ook tijdens specifieke fasen van de customer journey. Daarom is niets zo belangrijk als het faciliteren van kanaalswitchgedrag! Veel bedrijven zijn op dit moment nog multichannel of crosschannel georganiseerd. Klanten hebben weliswaar kanaalkeuze, maar ervaren dat kanalen en touchpoints nog niet goed op elkaar zijn afgestemd. De merkbeleving is nog niet naadloos en consistent. Herken ook klanten ‘over de kanalen heen’!
Dat zijn de uitdagingen van de omnichannelorganisatie maar VisionEars biedt uitkomst.
Creëer een user experience die je bezoekers bijblijft! (Deel 2)
Wil jij jouw website bezoekers een online ervaring aanbieden, die hen lang bijblijft? Een indrukwekkende ervaring met een hoge usability die professionaliteit uitstraalt? Begin dan eens met het toepassen van onderstaande webdesign trends:
Lees meerEvent verslag: The digital future of B2B
Op de slimste vierkante kilometer van Europa vond de eerste editie van Digital Future of B2B plaats. Ik liet me die dag inspireren en informeren over de laatste trends van digitale marketing. De sessies waren uiteengezet rondom de Why, How, What theorie van Simon Sinek. Deze informatie wil ik graag met je delen, in deze blog lees je meer! En wil je meer weten? Bel of mail me, dan vertel ik je graag meer.
Lees meerDe rol van social media binnen de customer journey
Aanwezig zijn op social media is tegenwoordig voor bedrijven geen probleem. Het gebruik ervan is vaak nog wat lastig voor deze bedrijven. Het leuke aan social media is echter dat er verschillende platformen en manieren zijn om social media te gebruiken. Dit kan soms wat overweldigend overkomen in het begin. Zeker als er geen duidelijk plan ligt.
Lees meerCustomer Journey Mapping stap 1: data verzamelen
De meeste bedrijven weten van alles over hun (potentiële) klanten en de verkoopcijfers. Hoeveel producten hebben we dit seizoen verkocht? Waar wonen onze klanten? Etcetera. Deze gegevens vertellen vaak niets over de ervaringen van die klanten en hun frustraties tijdens de verschillende contactmomenten met het bedrijf en hoe de bedrijfsresultaten (nóg) beter kunnen worden.
Lees meer
Houd je aandacht erbij en verdien!
Hoe mooi zou het zijn als je altijd klanten hebt die iets positiefs over je delen door te bloggen, meedoen aan viral acties of jouw diensten reviewen. Zonder dat je het in de gaten hebt ontstaat er een overvloed aan informatie over jouw diensten die tientallen mensen tegelijkertijd bereikt. Tegenwoordig wachten mensen niet meer totdat de informatie hen bereikt, ze gaan zelf op zoek. Maar wat is nou het belangrijkst aan deze zoektocht en hoe kan jouw organisatie hierop inspelen?
Lees meerWaarom mobile devices belangrijk zijn voor de Customer Journey
In een tijdperk waar steeds meer gebruik wordt gemaakt van mobiele apparaten, is het belangrijk dat je zelf ook mobile devices inzet tijdens de customer journey. Het grote deel van de huidige generatie combineert offline met online tijdens de customer journey. Jouw doelgroep verplaatst zich bijvoorbeeld van social media naar offline drukwerk en van Whatsapp weer naar jouw website. De rol van mobile devices is dus steeds belangrijker tijdens de customer journey.
Lees meerTest: is je website mobiel vriendelijk volgens Google?
Mobile friendliness, een onderwerp dat steeds belangrijker is en voor velen een hoogte- of dieptepunt kan betekenen wanneer het gaat om hun positie in de mobiele zoekresultaten van Google. Vanaf 21 april 2015 krijgen ‘’mobile friendly’’ websites en webshops voorrang, maar wat betekent dit voor jou en wat kun je het beste doen om je positie niet te verliezen?
Lees meer
VisionEars is Google Partner
Google geeft bedrijven de mogelijkheid om zich te certificeren en om zich expert te mogen noemen in Google producten zoals Adwords. Er worden badges uitgegeven die wij als online marketingbureau op de website mogen plaatsen, mits we voldoen aan bepaalde voorwaarden die Google hieraan stelt. VisionEars is sinds enige tijd trotse Google partner, tijd voor wat uitleg dus.
Lees meerCreëer een user experience die je bezoekers bijblijft! (Deel 1)
Voldoet jouw site al aan de webdesign standaarden van 2015? "Moet ik dan meteen met de trends meegaan?", zul je nu misschien denken,"Het maakt toch niet zoveel uit of mijn website er mooi uitziet?". Echter hebben deze trends niet alleen met “mooi” te maken. De meeste webdesign trends komen namelijk niet tot stand omdat deze simpelweg mooi zijn, maar omdat deze de gebruikerservaring verbeteren.
Lees meer
Customer Journey mapping voorbeeld: Apple iPhone
Je hebt een nieuw product op de markt gebracht, maar hoe ga je dit nu zo goed mogelijk aan de man brengen? Een belangrijk onderdeel is de customer journey. Dit is het proces dat de (potentiële) klant doorloopt tijdens het doen van een aankoop. In dit blog geven we je een voorbeeld van de manier waarop Apple gebruik maakt van de customer journey, en dan met name tijdens het gericht zoeken van een iPhone en het doen van de aankoop van een nieuwe iPhone. Welke middelen zet Apple hiervoor in? En hoe zorgen ze ervoor dat de klant een vertrouwd en goed gevoel krijgt bij de aankoop?
Lees meerDeze drie bedrijven hebben écht nagedacht over hun online identiteit!
Veel bezoekers van sites haken al snel af als het uiterlijk van de site ze niet bevalt. Denk aan sites met te veel tekst, verkeerd kleurgebruik of een slechte huisstijl. Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers van jouw site ook op jouw site blijven? Deze drie bedrijven die bewapend zijn met een team van top designers laten zien hoe het moet!
Lees meerJe website content gericht op de bezoeker?
Als een jonge knul je winkel binnenstapt, benader je hem anders dan je een ouder echtpaar benadert. Op het internet gebeurt persoonlijke benadering nog veel te weinig. We spreken van content personalisatie wanneer de getoonde informatie op een website helemaal wordt afgestemd op de bekende gegevens van de bezoeker. Zo kun je de bezoeker bijvoorbeeld elke week verrassen met een persoonlijke nieuwsbrief.
Lees meerAchterhaal je bezoekers en geef ze wat ze zoeken!
In mijn vorige blog staat beschreven wat jouw belang is bij het hebben van kennis over de bezoekers wanneer het gaat over tijd en locatie. Maar hoe controleer je via welke weg een bezoeker op jouw website komt?
Lees meerVan potentiële klant naar klant in vijf stappen
In de verschillende blogs van dit kennisthema heb je al veel kunnen lezen over de Customer Journey. Een belangrijke spil in het customer journey-web is je (nieuwe) website. In deze blog leggen we uit hoe je ervoor zorgt dat potentiële klanten de weg naar je website vinden en minstens zo belangrijk; dan niet afhaken.
Lees meer
Model: de customer journey binnen een omnichannel strategie
Wij vinden het inzetten en op elkaar afstemmen van alle touchpoints het ultieme doel binnen een omnichannel (inbound) marketing strategie. Dit hebben we visueel gemaakt in bovenstaand model. McKinsey&Company en Google, twee gerenommeerde bedrijven, hebben hun eigen customer journey model opgezet. Bij VisionEars maar ook bij inbound marketing staan websites centraal, daarom hebben we het beste van de twee modellen gecombineerd en de website centraal geplaatst.
Wil je de customer journey voor jouw organisatie in kaart brengen (“mappen”) en toewerken naar een omnichannel strategie? Neem contact met ons op!
Waarom zijn gebruikerstesten onmisbaar?
Gebruikerstesten (ook wel user testing genoemd) is het laten testen van je website door gebruikers uit de praktijk. Deze testen kunnen plaatsvinden voordat een website live gaat, maar ook nadat de website live staat. Ben jij benieuwd naar de redenen om een gebruikerstest te doen? Lees dan snel verder!
Lees meer