Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Conversie optimalisatie & neuromarketing

    Houd je kostbare bezoekers vast en zet aan tot actie (=conversie)!

Conversie optimalisatie & neuromarketing

Conversie optimalisatie & neuromarketing

U investeert in zoekmachine marketing, vakbladen en steekt veel tijd in promotie op beurzen en evenementen. Uw website staat centraal; brochures, flyers en ander drukwerk leiden naar één punt. Waarom investeert u dan niet in het vasthouden van deze kostbare bezoekers en hen aanzetten tot actie?

Het minimaliseren van het aantal bezoekers dat uw website verlaat (bounce) en het maximaliseren van het aantal bezoekers dat een actie onderneemt (conversie) zorgt voor meer rendement uit uw bezoekers. Een verdubbeling is vaak eenvoudig te realiseren!

Wij duiken voor u in de wereld van conversie optimalisatie en neuromarketing en vertellen u alles wat u moet weten!

De snelste Joomla! website van Nederland met Varnish Cache

Als je website erg langzaam is en je bezoekers een kop koffie kunnen halen bij het laden van iedere pagina, zullen ze snel weg zijn en hun heil elders zoeken. Dit resulteert vanzelfsprekend in veel minder (online) conversies, maar ook in een lagere positie in Google. Kortom, een snelle website is van levensbelang voor de gebruikerservaring van de bezoekers en de portemonnee van de ondernemer. Een absolute must op het gebied van snelheidsoptimalisatie is Varnish Cache.

Lees meer

Verbeter uw online formulier (deel 2)

In de mijn vorige blog heb ik enkele tips besproken om uw online formulieren te verbeteren. In deze blog help ik u het hoofddoel van uw formulieren te verwezenlijken, namelijk het vergroten van conversies.

Lees meer

Conversie optimalisatie: overtuigingstechnieken

De bezoekers van je website daadwerkelijk laten doen wat je van ze wilt. Hoe krijg je dat voor elkaar? Het overtuigen van bezoekers om je diensten en/of producten te kopen is nou precies wat conversie optimalisatie inhoudt.

Lees meer

Neuromarketing in social media

Neuromarketing, soms ook aangeduid met de nauw verwante term neuro-economie, is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op het terrein van marketing. Maar welke van deze technieken en inzichten uit de neurowetenschap kunnen we toepassen in social media? Daar probeer ik in deze blog antwoord op te geven. 

Roger Dooley, auter van het boek Brainfluence stelt dat we maar 5% van onze breincapaciteit bewust gebruiken. De overige 95% van het brein denkt en neemt beslissingen zonder dat we daar bewust bij stil staan. Die 95% is voor marketeers ideaal om op in te haken. Neuromarketing is een breed onderwerp, voor deze eerste blogpost focus ik me op de eenvoud en visuals in online adverteren en social media.

Lees meer

Conversie door optimaal gebruik van Stockfoto's

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Maar de juiste beelden zoeken is een hele opgave als u keuze hebt uit duizenden stockfoto’s. In een eerdere blog heeft u gelezen dat met een kleine ontwerp aanpassing de conversie van uw pagina verhoogd kan worden. Hieronder een aantal “conversie optimalisatie” tips waar u op kunt letten als u foto’s op uw website gebruikt. 

 

Lees meer

Verhoog het doorklikpercentage van uw nieuwsbrief

Nieuwsbrieven zijn een veelgebruikt communicatie instrument van bedrijven. 43% van de Nederlanders is geabonneerd op één tot vijf nieuwsbrieven en slechts 3% ontvangt geen enkele nieuwsbrief! Bedrijven hebben er echter weinig aan als hun abonnees de nieuwsbrief alleen maar openen, doorlezen en daarna weer wegklikken. De ontvanger dient door te klikken, zodat hij - in de meeste gevallen - terecht komt op de website van het bedrijf. En in het gunstige geval gaat hij meteen over tot het doen van een aankoop of een andersoortige conversie zoals bijvoorbeeld een contactaanvraag. 

In deze blog zetten we 12 tips op een rij om in ieder geval het eerste doel - het doorklikpercentage - van uw nieuwsbrief omhoog te krijgen.

 

Lees meer

VisionEars is Google Partner

Google geeft bedrijven de mogelijkheid om zich te certificeren en om zich expert te mogen noemen in Google producten zoals Adwords. Er worden badges uitgegeven die wij als online marketingbureau op de website mogen plaatsen, mits we voldoen aan bepaalde voorwaarden die Google hieraan stelt. VisionEars is sinds enige tijd trotse Google partner, tijd voor wat uitleg dus. 

Lees meer

Creëer meer conversies door design!

Nadat u de bezoekersaantallen op uw website ziet toenemen, is het natuurlijk van groot belang dat die bezoekers juist dat doen wat u met uw website heeft beoogd. Met andere woorden, dat ze ‘converteren’.

Dat kan betekenen dat ze een aankoop doen in uw webshop, zich abonneren op een nieuwsbrief, een contactformulier invullen, u gaan bellen, u gaan volgen op social media, bepaalde informatie tot zich nemen, een bepaalde banner zien, etc. Een conversie kan op vele manieren plaatsvinden, maar altijd gaat het om de door u gestelde doelen van de website.

  Lees meer

Het inzetten van ‘Snackable’ content

In het vorige blog gaf ik aan dat het belangrijk is om eenvoudig en duidelijk te zijn in uw communicatie op social media. We kennen allemaal de studie die aantoont dat een goudvis een geheugen van drie seconden heeft, maar wist u dat wij mensen ook een hele korte concentratieboog hebben? Maar 2,8 seconden! Hieruit blijkt maar weer dat we meer dan ooit goed moeten bepalen welke content we waar, wanneer en hoe gaan delen op social media. Voor u het weet is de doelgroep alweer met andere dingen bezig.

Lees meer

De zoekfunctie als instrument voor een hoge conversie

Wist u dat... Websitebezoekers die gebruikmaken van de zoekfunctie twee keer zo vaak converteren dan bezoekers die daarvan geen gebruik maken. De gemiddelde conversie van zoekende gebruikers is 5,4%, tegenover 2,4% van gebruikers die de zoekfunctie niet gebruiken!

Lees meer

Conversie optimalisatie: de kracht van multivariate- & A/B testing

“Van bezoeker naar klant”. Dit is het doel! “Ja, dat klinkt leuk, maar hoe dan?. Wist u dat het gemiddelde conversieratio (verkoop, leads, klikken, etc.) van middel- en kleinbedrijven maar 1% is? Met het toepassen van conversie optimalisatie kunnen we dat al snel verdubbelen en uiteindelijk laten stijgen naar 4% of meer. Bijna 4 keer zoveel offerte aanvragen, nieuwsbriefinschrijvingen of aankopen. Het is niet moeilijk om te constateren dat dit aanzienlijke kansen biedt!

Lees meer

Verbeter uw online formulier (deel 1)

Veel mensen beleven weinig plezier aan het invullen van formulieren. Ze zijn onduidelijk en bevatten vaak veel (verplichte) invulvelden. Dit is jammer aangezien formulieren vaak een goede indruk geven van de acties die een gebruiker op uw website doet. Met enkele tips kunt u ervoor zorgen dat de conversie van uw formulieren stijgt. 

Lees meer

Eerste hulp bij het ontwerp van een call-to-action button!

Call-to-action buttons moeten opvallen en de gebruiker geen enkele twijfel geven over de volgende stap die hij moet nemen om een aankoop te kunnen doen. Er is geen sluitend antwoord op de vraag welke buttons het beste werken. Alleen door te testen komt u erachter welke button het beste werkt op uw website en voor uw doelgroep. Hieronder een paar algemene tips voor het maken van een call-to-action die echt tot actie aanzet!

Lees meer

Usability bij uw online formulieren

De usability van een formulier is van essentieel belang voor uw conversies. Een formulier dat niet eenvoudig in te vullen is door uw bezoeker zal u minder conversie opleveren. Onderstaande tips helpen u bij het vergoten van de usability van uw formulier om zo de conversies aanzienlijk te verhogen.

Lees meer
© 2008-2017 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes