VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Test: is je website mobiel vriendelijk volgens Google?
17
Apr 2015
Zoekmachine marketing

Test: is je website mobiel vriendelijk volgens Google?

17 apr 2015 | Jacques | Zoekmachine marketing

Is je site al mobile friendly? Test het hier of klik op de afbeelding

Mobielvriendelijke test

Why now?

De belangrijkste reden waarom de update nu plaatsvindt en waarom je nu over moet stappen naar mobile friendly is heel simpel; steeds meer jongeren, ouderen, volwassen, klanten, of hoe je ze ook wilt noemen, gebruiken hun mobiele apparaten vaker en langer per dag dan ooit. De rangschikking van Google moedigt bedrijven aan om over te gaan naar mobiel door ze te belonen in de vorm van een hogere positie in de zoekresultaten.

Door de update van Google bestaat de kans dat veel websites hun positie in de mobiele zoekresultaten verliezen. Wij als VisionEars raden ''mobile friendly'' websites aan. Waarom? Google keurt je pagina's op goede vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Zie het als een keurmerk waarmee je concurrentievoordeel kunt behalen!

Feiten en cijfers mobiel zoekverkeer en -gedrag

  • Nederland - Mobiel is de enige media- tijdsbesteding die groeit!
  • Wereldwijd - 3 miljard mensen hebben internet.
  • Wereldwijd - 2 miljard mensen zoeken mobiel.
  • Nederland - Mobiel zoekverkeer is op 16 december 2014 het desktop zoekverkeer overstegen!
  • Nederland - 40% groei in het mobiel zoekverkeer in 2014 t.o.v. 30% in 2013.
  • Nederland - 50% van alle retailgerelateerde zoekopdrachten afgelopen feestdagen waren mobiel.
  • VS - Bijna 20% alleen nog mobiel met internet verbonden.

Is je site niet mobile friendly? Maak dan je keuze

Een keurmerk behaal je op meerdere manieren, maar omdat ook wij onze voorkeur hebben, delen wij graag onze blik op de alternatieven aan de hand van de blog van Eduard Blacquière van Marketingfacts.nl, namelijk ‘is je site al mobile friendly?´; so be impressed, or not! 

☑  Responsive webdesign
Samen met Google raden wij responsive webdesign aan, omdat het gebruiksvriendelijker werkt op alle apparaten en duurzaam is in gebruik. Impressie? Bekijk eens de website van Phenom-World, it works and it’s worth it! Omdat zowel de URL als de HTML van de website hetzelfde is voor alle apparaten, blijft de inhoud van de website gelijk. Alleen de presentatie per apparaat verschilt, wat natuurlijk ook weer zorgt voor een unieke touch.

☐  Afzonderlijke URL’s
De URL verschilt per pagina en per apparaat. Vaak verandert ook de inhoud (HTML) per apparaat.  Bij een bezoek aan de website via je telefoon, word je omgeleid naar een URL waarvan het type het best aansluit op je apparaat. Ook hier mis je vaak veel van de gehele website inhoud. Dit is wél de minst tijdrovende optie en dus de meest pragmatische oplossing. Echter, werkt het niet altijd even doeltreffend. Een voorbeeld van een mobiele website met afzonderlijke URL’s is m.trouwmariage.be


Ik wil meer informatie over een mobiele website.

 

A tip

Is je mobiele website al ''mobile friendly'' erkend door Google, dan ben je natuurlijk goed op weg. Wanneer je twijfelt over je mobiele site, vraag dan naar de mogelijkheden en wie weet staan er betere opties voor je open.

Nog geen mobiele site? Kies dan altijd voor de optie waarvan de inhoud op alle apparaten gelijk blijft. Zo voorkom je ''niet-gebruiksvriendelijkheid'' van je website wanneer er nieuwe apparaten uitkomen en hoef je verder niks aan te passen. Het is makkelijk, gebruiksvriendelijk en duurzaam, voor nu en in de toekomst!

A top

Het gebruik van een ‘’mobile friendly’’ website kan je veel concurrentievoordeel opleveren. Dus, wil jij met je bedrijf een koploper zijn en het uiterste bereiken met je online strategie? Maak dan een keuze uit de bovengenoemde mobiele websites and reach the top!

 

Deel deze blog post:

Jacques Stoop | Managing director / founder

Jacques heeft in 2008 VisionEars opgericht. Houdt zich bezig met de algemene leiding, strategie- en beleidsbepaling.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes