VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Personalized search brengt je bij..?
04
Mrt 2015
Zoekmachine marketing

Personalized search brengt je bij..?

04 mrt 2015 | Ronald | Zoekmachine marketing

Wat is het?

Door de jaren heen heeft Google search het mogelijk gemaakt om afhankelijk van je eigen locatie, brede zoekopdrachten uit te voeren met zeer specifieke resultaten. Wanneer je in Eindhoven woont en je typt in Google ''schoenen'', omdat je graag de trends volgt, zul je al snel zien dat er in de zoekresultaten allemaal schoenenwinkels verschijnen die zijn gevestigd in Eindhoven. Behalve je locatie kijkt Google ook naar de zoekgeschiedenis, informatie die is gedeeld op social media en nog veel meer.
De bovenstaande gegevens vormen een schat aan informatie. Hiermee kun je precies zien waar, wanneer en hoe je doelgroep op je website terecht komt. Ook kun je door de overige gegevens zien wat ze interesseert en motiveert tot een bezoek aan je website.

Wat nu?

Nadat je eerder alle informatie hebt bekeken en voldoende kennis hebt over je doelgroep kun je meer gerichte advertenties plaatsen. Hierbij moet je letten op de volgende punten.

Locatie

Met Google Analytics kun je achterhalen waar je doelgroep zich bevindt. Uit deze informatie kun je vaak afleiden of de bezoeker werkt of studeert en waar hij/zij dit dan doet. Alle bezoekers hebben natuurlijk iets gemeen, ze komen voor informatie, producten of diensten. Wanneer je ziet dat een overgroot deel van de bezoekers in een bepaalde stad woont, speel je hierop in door gerichter te adverteren en te laten zien dat jij hier kennis over hebt. Kennis die je toont moet wel beperkt blijven, je bent geen stalker, je biedt hulp in de zoektocht naar jouw product!

Taal

Hierbij speelt locatie een grote rol. Wanneer veel mensen uit het buitenland je website bezoeken is het misschien wel een goed idee om je website en je advertenties ook in het engels aan te bieden. Het kan uiteraard ook zo zijn dat internationaal georienteerde bedrijven geïnteresseerd zijn in je bedrijf, ook zij kunnen zo de informatie gemakkelijk verkrijgen.

Apparaat

Naast alle persoonlijke gegevens en de locatie achterhaalt Google met wat voor apparaat iemand je website bezoekt. Dat Google steeds meer waarde hecht aan ‘mobiel vriendelijke’ websites is geen geheim. Sterker nog, omdat mobiel gebruik het desktop gebruik in 2015 zal overstijgen, tilt Google hier steeds zwaarder aan. Sinds eind 2014 labelt Google de websites die geschikt zijn voor mobiel. 10 december werden de eerste labels “Voor mobiel” gesignaleerd. Zo ziet het label eruit:

 Schermafbeelding 2015-03-25 om 10.55.25

Tijdstip

Houd goed in de gaten wanneer en rond welk tijdstip je advertenties en je website het meest worden bezocht. Je kan hier dan rekening mee houden bij het plaatsen van een volgende advertentie. Dit is bepalend voor het aantal ''clicks'' op je website.

Let op!

Het is nu duidelijk dat het belangrijk is om voldoende kennis te hebben over je doelgroep wanneer je gaat adverteren. Gericht adverteren werkt alleen in je voordeel wanneer je research vooraf klopt. Houd er rekening mee dat mensen zich niet gestalked gaan voelen. Dat wekt irritatie en afkeer en het enige wat wij hier mee willen bereiken is succes!

 

Deel deze blog post:

Ronald Groot | Operationeel directeur

Als projectmanager gebruikt Ronald zijn positieve can-do-mentaliteit om het beste uit zowel opdrachtgevers als collega's te halen.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes