VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Mobiele strategie volgens Google
13
Juli 2014
Zoekmachine marketing

Mobiele strategie volgens Google

13 juli 2014 | Hor Kin | Zoekmachine marketing

Het mobiele landschap van toen en nu

Of we nu winkelen voor cornflakes, concertkaartjes of een huwelijksreis in Parijs, het internet  heeft ons veranderd in hoe we beslissen wat te kopen. Bij Google noemen ze dit moment, waarop we ons online oriënteren, het Zero Moment Of Truth - of ZMOT.

Van  ‘First Moment Of Truth’ naar ‘Zero Moment Of Truth’

Het verkoopsucces werd vroeger bepaald door de twee doorslaggevende momenten na het opwekken van de eerste interesse/koopstimulans (door reclame of door  een bekende).

FMOT

Door de opkomst van mobiele apparaten is er een nieuw cruciaal moment bijgekomen: na de eerste prikkel/stimulus grijpt de consument naar een smartphone of tablet om meer informatie te winnen over het product. Dat is dus het ZMOT, het moment dat u een nieuw product wilt kopen en u direct uw mobiel pakt om productreviews of prijsvergelijking te bekijken. Of dat u uw tablet pakt om informatie te zoeken op het moment dat u een interessante commercial op tv ziet.

ZMOT

Google AdWords  tijdens ZMOT

Het ZMOT wordt dus steeds belangrijker en u moet ook op dat moment "in the picture" zijn. Welke mogelijkheden biedt Google binnen AdWords om op dat ZMOT aanwezig te zijn?

  • Apparaat targeting
    • Targeting mogelijkheden binnen Display adverteren:
      • Specifiek op basis van model van apparaat.
      • Specifiek op basis besturingssysteem.
      • Specifiek op netwerk provider.
  • Mobiel-specifieke advertenties
  • Call-extensie
    • Advertenties met klikbare telefoonnummers bereiken een 6-8% hogere CTR.
  • Click-to-call advertentie
  • Mobiele sitelinks
    • Advertenties met mobiele sitelinks hebben een 30% hogere CTR.
  • Location aware ads
  • App extensions
    • Advertenties met app extensions bereiken een 6% hogere CTR.
  • Mobile Display Ads
    • Banners die op mobiele apparaten zichtbaar zijn. Dit zijn banners die zichtbaar zijn in mobiele Apps.

we need a mobile strategy

Mobiele toegankelijkheid van uw website

Naast het inzetten van AdWords is het belangrijk dat uw website toegankelijk is op alle mobiele apparaten.
1.    Regel 1: Snel laden!
2.    Regel 2: Zorg ervoor dat de mobiele website er goed uitziet!
3.    Regel 3: Zorg dat de navigatie goed is.
4.    Regel 4: Maak het gemakkelijk om te converteren.

Interessante cijfers en weetjes

  • Meer dan 45% van de websites hebben geen mobiele versie, dit betekent in de ‘echte’ wereld hetzelfde als een bordje ophangen met “We zijn gesloten” (bron: Google).
  • 83% bezoekt de desktopversie van de website niet als zij een “slechte ervaring” gehad hebben op hun mobiele apparaat .
  • Per 3 seconden gaat er 16% van het mobiele verkeer weg als de website niet geladen wordt (bron: Google).
  • In de VS zegt 79% van de smartphone-eigenaren zijn telefoon te gebruiken bij het winkelen (bron: Google). 

 

Deel deze blog post:

Hor Kin Cheung | Internet marketing manager

Als internet marketing manager tilt Hor Kin alles naar een hoger niveau. Google heeft geen geheimen voor hem.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes