VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Google geoptimaliseerde campagnes, bent u er klaar voor?
26
Juni 2013
Zoekmachine marketing

Google geoptimaliseerde campagnes, bent u er klaar voor?

26 juni 2013 | Hor Kin | Zoekmachine marketing

Wat zijn geoptimaliseerde campagnes, en waarom heeft Google ze ontwikkeld?

Google gelooft dat het niet genoeg is om te richten op zoekers als ze actief op zoek zijn naar uw product of dienst. Ze zeggen dat de context van de gebruiker op het moment van het zoeken namelijk net zo belangrijk is als het zoeken zelf.

De specifieke contexten zijn: het tijdstip van de dag dat de gebruiker zoekt, de geografische locatie van de gebruiker en het apparaat dat hij/zij gebruikt om te zoeken.

context

Apparaat

apparaat

Voorafgaand aan geoptimaliseerde campagnes, adviseerde Google iedereen dat het het beste was om afzonderlijke campagnes te hebben voor het targetten van mobiele en tablet apparaten. Met geoptimaliseerde campagnes heeft Google besloten dat alle campagnes zich zullen richten op alle apparaten, zodat eventuele campagnes die eerder alleen op tablet of mobiel richtten irrelevant zijn geworden.

Tablets zijn nu opgenomen in desktop-apparaten, er is dus geen manier om ze afzonderlijk te targetten. Dit betekent dat alle campagnes zich automatisch zullen richten op tablets. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk gevolgen voor de kosten per klik. De kosten per klik op tablets zal stijgen en er kan niets worden gedaan om dit tegen te gaan.

Een voordeel is wel dat u een bodaanpassing voor het targetten van mobiele apparaten kunt instellen. Een bodaanpassing is een procentuele aanpassing op uw standaard desktop bod.

Plaats

locatie

De locatie van een gebruiker is een ander aspect waar Google de aandacht op wil vestigen met geoptimaliseerde campagnes. AdWords heeft altijd een goede geografische targeting functionaliteit gehad maar dit is desondanks toch verbeterd. U kunt nu voor verschillende locaties bodaanpassingen instellen.

Als u bijvoorbeeld een makelaar bent met drie verschillende kantoren in Noord-Brabant (Eindhoven, Den Bosch en Tilburg), dan kunt u zich met uw AdWords-campagne richten op heel Noord-Brabant en daarnaast uw biedingen in Eindhoven, Den Bosch en Tilburg met een bodaanpassing verhogen. Er is immers een grotere kans dat de gebruikers in deze gebieden uw kantoor gaan bezoeken of bellen dan degenen die verder weg wonen.

Dit voorbeeld geld ook voor het adverteren op een beurs waarvan u zeker weet dat uw doelgroep zich hier bevindt. Door het tijdelijk verhogen van uw bod bent u zeker zichtbaar boven uw concurrenten. Staat u zelf op deze beurs? Dan nodigt u (be)zoekers in de advertentietekst natuurlijk uit op uw stand!

Tijd van de dag

periode

De mogelijkheid om bodaanpassingen in te stellen voor verschillende periodes van de dag is er altijd geweest. Deze functionaliteit is in geoptimaliseerde campagnes prominenter geworden en het is nu gemakkelijker om in te stellen.

Als u bijvoorbeeld wilt adverteren voor een restaurant, dan kunt u uw bod voortaan verhogen rond lunchtijd om uw advertentie zichtbaarder te maken en zo rond die tijd dus beter gevonden te worden.

Dit waren de drie belangrijkste wijzigingen die Google doorvoert in AdWords met geoptimaliseerde campagnes. Mocht u vragen hebben of hulp nodig hebben bij het instellen van uw AdWords geoptimaliseerde campagnes neem dan contact met ons op.

Deel deze blog post:

Hor Kin Cheung | Internet marketing manager

Als internet marketing manager tilt Hor Kin alles naar een hoger niveau. Google heeft geen geheimen voor hem.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes