VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Event verslag: The digital future of B2B
06
Juli 2015
Zoekmachine marketing

Event verslag: The digital future of B2B

06 juli 2015 | Hor Kin | Zoekmachine marketing

Prof. Dr. Steve Muylle (Professor and Partner bij Vlerick Business School)

Hoe kan digital bijdragen echt bijdragen tot de strategie en groei van jouw bedrijf?

Prof. Dr. Steve Muylle sprak over het thema: ‘hoe kan digital echt bijdragen tot de strategie en groei van jouw bedrijf?’ Hij nam ons mee in theorieën en cijfers om een ontwikkeling van een digitale marketing strategie te onderbouwen. De huidige digitale mogelijkheden bieden namelijk kansen om 'gevestigde' markten totaal te ontregelen. Nieuwe bedrijven zoals Uber, AirBnB, linked-up kunnen een markt ‘disrupten’ en marktleiders in korte tijd van de troon stoten. Een belangrijk vraag die hij ons meegaf was: ben jij de Disruptor of The Disrupted binnen jouw branche?

IMG 3639

IMG 3638

Een ander advies is om vooral goed de Customer journey in kaart te brengen met goede kwalitatieve ‘big’ data. Daarbij gelijk een kanttekening: Als je ieder detail wil meten dan ben je mieren aan het managen en zullen de olifanten voorbij stormen.

Dit sluit perfect aan bij onze eigen werkwijze! Lees hier alles over de customer journey. 


Diederik Martens (Global marketing automation manager bij Quintiq)

Optimaliseer (met) Marketing automation

Volgens Diederik is de rol van de marketeer vandaag de dag: ‘orchestrating multichannel engagement’. Met andere woorden: het orkestreren/ faciliteren van de betrokkenheid van de klant over meerdere kanalen heen. Dit doe je met marketing automation. Tijdens de drukbezochte sessie presenteerde Diederik de zeer interessante, vergaande marketing automation strategie van Quintiq.

Zo ziet de buying journey van Quintiq eruit:

Buying journey - Quintiq

Daarnaast is het hebben van verschillende persona’s essentieel voor correcte customer journey mapping. Daarbij gaf Diederik als opmerking mee: 80% van de persona’s/segmenten en kenmerken komen met elkaar overeen, verspil dus geen tijd door 20 verschillende persona’s op te stellen en daarvoor een customer journey map te maken (dit kan altijd nog in een latere stadium, waarbij je gaat specificeren.)
Tien lessen:

  1. De digitale revolutie verandert ons koopgedrag.
  2. De ‘buying journey’ ondersteunen van de DMU is complex.
  3. Marketeers moeten de omnichannel betrokkenheid orkestreren / faciliteren.
  4. Marketing automation maakt het mogelijk om met complexiteiten om te gaan.
  5. Verdeel de content in verschillende lagen om schaalbare contentmarketing te ondersteunen.
  6. Onderzoek de buying journey.
  7. Ondersteun sales en zorg ervoor dat je op 1 lijn zit.
  8. Benchmark je marketing activiteiten.
  9. Zorg voor data kwaliteit.
  10. Marketing KPI’s verschuiving van #leads naar €pijplijn attributie. 

Maarten Vernooij (Marketing Director bij Philips Lighting Benelux)

Going digital

In deze keynote ging Maarten Vernooij in op de organisatie verschuiving van een traditioneel geörienteerde marketing naar een digitale marketing georiënteerde organisatie. Met verschillende projecten, opleidingen, curssussen en programma’s is Philips lighting er in geslaagd om mensen binnen de organisatie digitaal te laten denken.

Dit zijn de 4 speerpunten van de digitale marketing strategie van Philips Lighting Benelux.

Digital strategy Philips lighting


Steve Vaughan (Channel Account Manager bij HubSpot)

Meer traffic, meer leads, meer kanten met Hubspot  all-in-one marketing software.

Volgens Steve Vaughan is het oude marketing “playbook” kapot en heeft marketing een “Lovability” probleem:

  • 86% slaat TV-reclames over.
  • 91% schrijft zich uit van e-mail.
  • 44% van directe mailings worden niet geopend.
  • 200 miljoen mensen staan wereldwijd op een bel-me-niet-register.

Tegenwoordig oriënteert / informeert een potentiële klant veel meer voordat men een aankoop doet. 60% van de verkoop cyclus is al voorbij voordat de potentiële klant een salespersoon gesproken heeft.

De inbound funnel - Persona gedreven content + context:

The inbound funnel

Doorloop in ieder geval de volgende stappen voor een goede inbound marketing strategie:

  1. Begrijp je doelgroep / persona’s.
  2. Verleid en converteer met content.
  3. Gebruik context om te personaliseren.

Zoals je kunt lezen zijn er veel ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing. Wil je op de hoogte blijven van de laatste trends volg dan onze kennisthema's. En wil je meer weten? Bel of mail me, dan vertel ik je graag meer. 

 

Deel deze blog post:

Hor Kin Cheung | Internet marketing manager

Als internet marketing manager tilt Hor Kin alles naar een hoger niveau. Google heeft geen geheimen voor hem.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes