VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Waar je aan moeten denken bij het ontwerpen van een online banner
13
Mei 2014
Web & interaction design

Waar je aan moeten denken bij het ontwerpen van een online banner

13 mei 2014 | Sanne | Web & interaction design

Via remarketing kunt u een plekje kopen op een website waar uw banner(s) te zien zijn. Nadat u het beste plekje hebt aangeschaft bent u echter nog niet klaar. Het ontwerp van de banner is net zo belangrijk als de plaatsing van uw advertentie.

De 3 basisregels voor een banner advertentie

1. Het logo
Het bedrijfslogo is een must. Het logo moet opvallen, maar niet domineren. De boodschap en call-to-action zijn net zo belangrijk.

2. De propositie
De boodschap moet helder en duidelijk zijn. Dit kan de service zijn die u aanbiedt, een product, speciale aanbiedingen of prijzen. Het moet in ieder geval het grootste deel van de advertentie in beslag nemen.

3. Call to action
Zet uw klanten aan tot actie! Gebruik geen standaard teksten als "Klik hier", maar verwijs mensen met concrete teksten zodat men weet wat er gebeurt als men klikt. 

Frame

Zorg ervoor dat mensen zien waar uw banner begint en waar uw banner eindigt. Dit kunt u doen door een achtergrondkleur te kiezen. Is uw banner wit? Ga dan voor een subtiele 1 pixel border (rand). U kunt natuurlijk ook een rand toevoegen bij een gekleurde banner, zodat het nog meer opvalt.

Tekst

Zorg dat de belangrijkste tekst meteen leesbaar is. Dit kunt u bereiken door kopteksten en body teksten verschillende groottes te geven. Zorg ervoor dat de totale tekst op ongeveer 4 regels of minder past. Gebruikt geen cursieve fonts, extreem dunne fonts of kleinere tekst dan 10 pt (tenzij u een copyright of disclaimer toevoegt aan de banner). Hieronder een banner van H&M waarbij de tekst meteen leesbaar is en de foto aansluit bij het doel, namelijk de jurk verkopen.

H&M banner

Foto’s

Gebruik relevante afbeeldingen. Het is misschien niet altijd nodig om foto’s te gebruiken in een advertentie. Een passende font en kleuren kunnen net zo effectief zijn.

Gebruik passende kleuren

Kleuren hebben allemaal een verschillende betekenis. Natuurlijk is er een huisstijl waar u kleuren de kleuren op baseert, maar het is niet erg als u een totaal andere kleur kiest. Doe dit wel altijd bewust.

  • Rood: Wordt geassocieerd met gevaar, passie, woede, snelheid en liefde. Rood is de meest krachtige kleur en het meest aantrekkelijkst voor alle bezoekers. Gebruik het met mate.
  • Oranje: Vrolijkheid! Niet zo intens als rood, maar het is wel energiek, uitnodigend en vriendelijk (een goede kleur voor een call-to action).
  • Geel: Geassocieerd met vrolijkheid, de zon, optimistisch en energie. Gele elementen trekken de aandacht van de bezoeker. Te veel geel wordt als irritant ervaren.
  • Groen: Dit wordt geassocieerd met gezondheid, eco, vers, groei, verzorging en een nieuw begin. Het is de meest prettige kleur voor het oog.
  • Blauw: Wordt geassocieerd met veiligheid, vertrouwen, schoon, zakelijk en eerlijk.
  • Paars: Luxe, koninklijk, wijsheid, magisch, vrouwelijkheid en creativiteit. Het heeft een kalmerend effect op de kijker.
  • Roze: Liefde, zoetigheid, vrouwelijkheid, baby’s. De meest ‘vrouwelijke’ kleur.
  • Zwart: Exclusief, donker, kracht, rouwen, formeel. Het is een traditionele zakelijke kleur. Zwarte tekst op een witte achtergrond is het beste leesbaar.
  • Wit: Puurheid, schoon, modern en eerlijk.
  • Bruin: Natuur, hout en leer. Bruin als achtergrond kleur compenseert sterkere kleuren en is ideaal voor texturen.
  • Grijs: Praktische kleur. Als u grijs gebruikt als achtergrondkleur versterkt het de andere kleuren.

Call-to-action buttons

We zitten zo vaak op het internet dat we gewend zijn dat u overal op kunt klikken. Toch is er een oudere generatie waarbij dat niet altijd vanzelfsprekend is. Buttons helpen daarbij en verhogen het click-trough rate. Als u ze gebruikt in een advertentie, plaats ze dan rechts van een content tekst of daaronder. Een contrasterende kleur werkt het beste. Over de kleuren, vorm en teksten zijn natuurlijk al een aantal ‘regels’ bekend. Dit leest u in de blog “Een call-to-action die tot actie aanzet”. 

Deel deze blog post:

Sanne Klompenhouwer | Designer

Sanne is pixelperfect en haar ontwerpen zijn altijd raak. Ze maakt offline design meetbaar.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes