VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Mobiele website of applicatie? Kies verstandig!
01
Sept 2014
Web & interaction design

Mobiele website of applicatie? Kies verstandig!

01 sept 2014 | Yoeri | Web & interaction design

Kosten

Een mobiele website is afgeleidt van de standaard website en daardoor in verhouding goedkoop. Ook kan het op ieder device geopend worden waardoor je geen rekening hoeft te houden met verschillende besturingssystemen. Daarentegen moet een applicatie voor ieder platform (Android, iOS, Windows) apart ontworpen en gemaakt worden, wat het uiteindelijke kostenplaatje omhoog schroeft.

Mobiele website 

Een applicatie kun je volledig afstemmen en vormgeven naar behoren. Bij een mobiele website zal er rekening gehouden moeten worden worden met het gebruik van de consument. Het zal anders gebruikt worden dan wanneer ze op een desktop zitten.

Als uw keuze is gevallen op een mobiele website, dan valt er nog een beslissing te maken: ga je voor een dedicated mobiele website, of een responsive design?

Dedicated mobiele website 

Responsive

De naam zegt het al: een website die toegewijd is aan mobiele devices. Smartphones dus. Het mooie hiervan is dat het helemaal los van de reguliere website staat en aangepast is naar het gebruik. Ze zijn meestal te herkennen aan de URL: m.mijndomein.nl of www.mijndomein.nl/mobiel.

Mobiele website met responsive design 

De andere optie is een responsive design. Dit houdt in dat de website zich aanpast aan de grootte van het scherm waarmee de website geopend wordt. Om alle content optimaal in beeld te brengen worden er vaak meerdere ontwerpen gemaakt voor verschillende beeldafmetingen.

Vindbaarheid 

Ga je echter toch voor een applicatie voor de verschillende platformen, dan is deze wel makkelijker te vinden dan een mobiele website. Het kost alleen wèèr geld om zichtbaar te zijn in de desbetreffende store. Ook kun je een app promoten zodat mensen weten dat het bestaat. Voor de vindbaarheid van een mobiele website ben je volledig afhankelijk van zoekmachines. Nou is dit laatste natuurlijk geen enkel probleem, want door het toepassen van zoekmachine marketing sla je alle vliegen in één klap: het optimaliseren van de website op ieder gewenst device.

Wehkamp 

Responsive

Wehkamp is een goed voorbeeld van een bewuste keuze voor een mobiele website. Na onderzoek gedaan te hebben naar de mogelijkheden van een applicatie wilden ze toch het gebruiks- en betalingsgemak voor de consument behouden. Een applicatie biedt namelijk niet de mogelijkheid om via iDeal te betalen. Hier bleef het niet bij, want omdat men vaak kort op hun telefoon kijkt wordt er geen conversie gepleegd. Om er voor te zorgen dat de artikelen niet verloren gaan synchroniseert wehkamp alle gegevens (laatst bekeken, winkelwagen) van je mobiel naar de website op je desktop. Via deze weg raken er geen artikelen zoek die misschien besteld wilden worden. Ten slotte stuurt Wehkamp na enkele dagen een herinnering dat er nog artikelen in je winkelwagen bevinden. Zo is het cirkeltje rond en sluit alles op elkaar aan.

 

Deel deze blog post:

Yoeri Fleuren | Webdeveloper

Webdevelopment is Yoeri op het lijf geschreven. Vragen over Magento? Yoeri is je man!

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes