VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Creëer meer conversies door design!
05
Feb 2014
Web & interaction design

Creëer meer conversies door design!

05 feb 2014 | Sanne | Web & interaction design

Conversie optimalisatie staat voor het optimaliseren van het conversiepercentage op uw website. De hoogte van dit percentage hangt af van de usability van de website, inhoud en dus ook het ontwerp. Hieronder een kleine selectie (uit vele) tips over hoe u uw conversie verhoogt d.m.v. een aanpassing in het ontwerp.

Redesign: 33% conversiestijging

Soms heeft uw website een verouderde look. Een redesign is niet alleen mooier, de laatste trends zijn erin verwerkt (heeft u al van flatdesign gehoord?) en wat misschien wel het belangrijkste is; een goed ontwerp is gebruiksvriendelijk.
Hieronder ziet u een voorbeeld. De oude website van Cloudsponge nodigt niet uit, heeft maar één call-to-action button en geeft geen goede reden waarom we voor hen moeten kiezen. Het nieuwe ontwerp geeft de keuze om een gratis demo te proberen en geeft wél een goede reden waarom we voor Cloudsponge moeten kiezen.

Waar u op moet letten bij een redesign van een pagina of een gehele website:

  • Gebruiksgemak
  • Stem uw ontwerp af op de doelgroep
  • Let op de details
  • Blijf testen!

Oud: 

before

Nieuw:

After

Verhelder uw homepage: 225% mogelijke converstiestijging

Met uw doel voor ogen is het mogelijk dat het vereenvoudigen van uw homepage een grotere conversie oplevert. Het vereenvoudigen van een pagina is lastig, maar voor bezoekers is het prettiger en helpt ze in het maken van beslissingen (zoals een aankoop).

Gebruik foto's van personen: stijging aanmeldingen Highrise 102,5%

Highrise heeft de productpagina flink aangepakt. Om meer aanmeldingen te krijgen hebben ze de homepage sterk vereenvoudigd en als achtergrond een foto van een persoon gebruikt. De nieuwe pagina springt er uit! Het is duidelijk waar de bezoeker naar moet kijken en het creëert interesse naar meer informatie. Een foto op de achtergrond geeft vaak een persoonlijk tintje aan de informatie die op uw website staat.

Highrise

Toevoegen "Free"

Het toevoegen van ‘Free’ of ‘Gratis’ is vooral psychisch. Laat mensen weten als u iets gratis hebt aan te bieden. Uw bezoekers proberen sneller iets uit als het gratis is.

Gebruik juiste iconen en afbeeldingen

Hieronder ziet u een voorbeeldpagina. Het origineel, met de wereldbol en de test met het slotje. Bij een A/B test scoorde de testpagina 2 tot 3 keer beter dan het origineel. Het origineel heeft een afbeelding van een wereldbol, maar het slotje creëert een duidelijk beeld van veiligheid. Dit gaf de bezoekers meer vertrouwen.

Oud:

Before

Nieuw:

After

Verander de button van kleur: 21% conversiestijging

Een simpele kleurwijziging kan al voldoende zijn. Met een eenvoudige A/B test kunt u dit meten! Hieronder een voorbeeld van een groene en een rode button. De groene button valt minder op omdat de huisstijl van de desbetreffende site ook groen bevat. Een complementaire kleur, zoals rood in dit geval, valt meer op en levert daardoor meer conversie op.

Red_green_button

Voeg referenties toe en creëer vertrouwen

Het toevoegen van referenties geeft meer vertrouwen in uw potentiële nieuwe klant. Dit kan bijvoorbeeld zijn; een Social media sharing tool, logo’s van bestaande klanten, certificaat Google, Thuiswinkel waarborg, iDeal, etc.

Verminder het aantal invulvelden

Het aanvragen van een nieuwsbrief of afrekenen van uw online aankopen mag nier langer dan 10 minuten duren. We willen het onszelf vooral gemakkelijk maken en als dat niet het geval is, klikken we de pagina weg. Daarom is het belangrijk dat de overbodige invulvelden weggehaald worden. Voor een nieuwsbrief zou alleen naam en e-mail al voldoende moeten zijn. Meer hierover leest u in de blog "verbeteren van uw online formulieren".

Tot slot

Wilt u uw conversies optimaliseren en verhogen? Denk dan goed na wat u wilt dat uw doelgroep doet. Door een paar simpele trucs, rode button, grote button, minder tekst, kunt u dat al bereiken. Deze blog is geschreven in het kader van ons kennisthema 'Conversie optimalisatie & neuromarketing'. Voor meer informatie bekijkt u ons kennisthema.

Deel deze blog post:

Sanne Klompenhouwer | Designer

Sanne is pixelperfect en haar ontwerpen zijn altijd raak. Ze maakt offline design meetbaar.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes