VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Conversie door optimaal gebruik van Stockfoto's
04
Mrt 2014
Web & interaction design

Conversie door optimaal gebruik van Stockfoto's

04 mrt 2014 | Sanne | Web & interaction design

Conversie verhogen door de kijkrichting van het model

Veel mensen maken gebruik van stockfoto’s van bijvoorbeeld modellen. Wanneer u gebruik maakt van zulke stockfoto’s, moet u uitkijken dat het model niet afleidt van het product of merk waar het uiteindelijk om draait. U wilt namelijk niet dat bezoekers alleen maar naar het model kijken, hierdoor zal de conversie dalen. Toch komt dit in de praktijk vaak voor.

sunsilk1

U kunt zien dat veel mensen hun eerste blik werpen op het model. Door een kleine aanpassing in de ogen wordt de kijker geforceerd om naar het product te kijken. Hieronder ziet u een afbeelding waar de ogen van het model gericht zijn op het product.

sunsilk2

Focus beïnvloeden door het aanpassen van de houding

De tweede optie is de houding. Door de lichaamshouding aan te passen kunt u meer nadruk leggen op een bepaald stukje tekst of een logo. Het aanpassen van de lichaamshouding kan een veel groter effect op de conversie met zich meebrengen dan het wijzigen van de kijkrichting. De kijker wordt op deze manier nog meer ‘gedwongen’ te kijken naar het product. Met behulp van eye tracking kan dit gemeten worden. Hieronder ziet u twee voorbeelden.

baby1

Houding gericht op het product:

baby2

 

Nog meer tips

Als u producten verkoopt is het toevoegen van foto’s een voor de hand liggende keuze. Als u diensten levert, kunt u foto’s toevoegen die de voordelen en waarde van de dienst weergeeft.

  • Gebruik aantrekkelijke mensen in uniform die uw bestellingen beheren of de telefoon aan het beantwoorden zijn.
  • Plaats een foto van uw staf op de ‘over ons’ pagina om uw geloofwaardigheid en vertrouwen te verhogen.
  • Gebruik één hoge kwaliteitsfoto die het product of dienst weergeeft.
  • Gebruik géén clip art of stockfotografie die niet relevant is voor het product.
  • Bij het gebruik van meerdere foto’s op uw website, plaats dan uw meest belangrijke foto’s in het midden of op de linkerkant van de pagina. Studies tonen dat mensen naar de thumbnails aan de rechterkant het laatst kijken.
  • Zorg ervoor dat uw bezoeker kan klikken op de productfoto’s. Mensen vinden het leuk om te klikken op foto’s om grotere, meer gedetailleerde versies te zien.
  • Voorzie de foto van een onderschrift. Studies tonen aan dat de titel en het onderschrift het meest gelezen worden. 
  • Maar probeer vooral origineel te zijn!

Lees meer over dit onderwerp over in de blog: Stockfoto's herkenbaar?

Deze blog is geschreven in het kader van ons kennisthema 'Conversie optimalisatie & Neuromarketing'. Want door de gedragingen van uw website bezoekers te kennen en hierop te anticiperen behaalt u maximaal rendement.

 
Deel deze blog post:

Sanne Klompenhouwer | Designer

Sanne is pixelperfect en haar ontwerpen zijn altijd raak. Ze maakt offline design meetbaar.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes