VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Vind een goede webbouwer in 6 stappen
21
Apr 2010
Web development

Vind een goede webbouwer in 6 stappen

21 apr 2010 | Jacques | Web development

1) De juiste vragen

Een webbouwer kan pas aan het werk als hij goed weet wat ú wilt. Hoe moet de vormgeving van de site er ongeveer uitzien? Wat moet de bezoeker op de site allemaal kunnen en welke uitstraling moet de site hebben? En wat wilt u er eigenlijk mee bereiken? Kortom: de beste webbouwer weet de beste vragen te stellen.
Stel zelf ook goede vragen als: ‘Wat is het uurtarief voor aanpassingen die achteraf gedaan moeten worden!

2) De beste prijs/prestatieverhouding

De kosten van een website bestaan doorgaans uit ontwerp en bouw van de website, domeinregistratie, hosting, huur van een CMS, eventueel extra dataverkeer, betalingsverkeer, zoekmachine-optimalisatie en de uren die uw eigen medewerkers besteden aan de site. Specificeer voor uzelf deze kosten in de komende drie jaar, per webbouwer/leverancier. Kies degene met de beste prijs/prestatieverhouding.

3) Zet hij u aan het werk?

Het is een goed teken wanneer een webbouwer u aan het werk zet door u bijvoorbeeld een schematische weergave van de gewenste site te laten maken.

Hierin kunt u weergeven welke pagina’s er moeten komen en in welke volgorde de bezoeker deze moet zien. Per paginareeks kunt u de functionaliteit aangeven.

Het uiterlijk van de pagina’s moet ook vastgelegd te worden. Een goede webbouwer vraagt door naar de wensen van zijn opdrachtgever, op dit vlak. U zult ook een keuze moeten maken: wilt u hier een ontwerper voor inhuren (ontwerpen is een ander vak dan websites bouwen) of kiest u voor het goedkopere alternatief, namelijk het gebruik van templates of ‘ontwerpsjablonen’.

4) Een complete en duidelijke offerte

Geeft de webbouwer garanties voor de oplevertermijn? Met hoeveel andere sites moet u de webserver delen? Wat is de maximale uitvaltijd van uw website? Is gebruik van het CMS inbegrepen? Is er sprake van een contract? Zo ja, hoe lang zit u daar aan vast? Krijgt u informatie over het aantal en de herkomst van uw bezoekers? Is een trefwoordenonderzoek inbegrepen (belangrijk voor uw plaats in Google)? Wie heeft het intellectueel eigendom van de website en functionaliteit? Wordt er gebouwd in HTML (leesbaar) of in Java of Flash (onleesbaar voor Google)?

5) Feeling voor het structureren van content

Wat uw beoogde webbouwer zegt over de mogelijke (grove) structuur van de tekst op uw site, zegt ook veel. Hoe maakt hij gebruik van titels, ondertitels, vette tekst en dergelijke om tekst te ordenen.

Deze ordening heeft effect op het gevonden worden door zoekmachines. 
Redacteuren en contentmanagers zijn de aangewezen personen om deze structuur te optimaliseren, maar het is belangrijk dat de webbouwer laat blijken hier feeling voor te hebben. Zo niet, dan neemt hij wat dit betreft misschien beslissingen die achteraf niet handig blijken.

Voor bezoekers van een website moet met een oogopslag duidelijk worden waar welke informatie op uw site staat. De hoofdnavigatie plaats je tegen de linker- of de bovenmarge. Een rechterkolom kan handig zijn om vaste rubrieken of reclameblokjes te plaatsen. De navigatielijst moet beperkt worden tot 8 tot 10 rubrieken. Dit hoort een webbouwer te weten.

Houd steeds de websurfer voor ogen: deze heeft nooit tijd, zoekt constant informatie, informatie en informatie en wil op een site in maximaal 3 klikken hebben gevonden.

6) De beste referenties

Voordat u de opdracht definitief gunt is het aan te raden om enkele referentiesites te bekijken van de webbouwer. Kies deze zelf uit en vraag of u deze klanten mag spreken. Als het goed is, zijn zij de beste reclame voor uw webbouwer.

Mieke de Vries | BusinessCompleet.nl

 

Deel deze blog post:

Jacques Stoop | Managing director / founder

Jacques heeft in 2008 VisionEars opgericht. Houdt zich bezig met de algemene leiding, strategie- en beleidsbepaling.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes