VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Verbeter uw online formulier (deel 2)
10
Feb 2014
Web development

Verbeter uw online formulier (deel 2)

10 feb 2014 | Yoeri | Web development

Help de twijfelaars!

De meeste gebruikers hebben geen hulp nodig bij het invullen van het formulier, maar er zijn altijd twijfelaars. Om de twijfelaars te helpen hun twijfels weg te nemen, moet u ervoor zorgen dat ze contact met u kunnen opnemen. Vermeld bij uw formulier daarom op zijn minst een e-mailadres, nog beter is een telefoonnummer of chatfunctie.

Tab-functionaliteit

Veel gebruikers gebruiken de Tab toets om snel een formulier te doorlopen. Zorg er dus voor dat dit mogelijk is in uw formulier. De eenvoudigste oplossing is om alle velden onder elkaar te zetten. Het is voor de gebruiker immers niet duidelijk waar een Tab toets naar toe gaat als de velden naast elkaar staan.

Geen addertjes onder het gras

Zorg ervoor dat de gebruikers vanaf het begin weten waar ze aan toe zijn. Laat de gebruikers meteen zien wat de verschillende kosten en voorwaarden zijn. Wanneer u dit pas aan het einde laat zien, bestaat de kans dat de gebruikers afhaken.

Een kalender zegt meer dan een paar cijfers

Vraagt u bepaalde data van uw gebruikers? Gebruik dan een kalender. Of, indien u dat gemakkelijker vind, dan kunt u ook e en tekst gebruiken zoals bijv. februari in plaats van 02. Probeer alle cijfers te vermijden.

formulier conversie3

Bevestig de gebruikerskeuze

Gebruikers vinden het fijn om een bevestiging te krijgen dat ze een juiste keuze hebben gemaakt. Dit kan door een aantal voordelen en USP's van het product of dienst te benoemen. Het tonen van keurmerken of andere certificaten kan bij de gebruiker een veilig gevoel oproepen.

formulier conversie4

Booking.com bevestigt bovenaan het bestelformulier dat de gebruiker een goede deal maakt.

Bedank de gebruiker

Bedank de gebruiker nadat hij/zij uw formulier heeft ingevuld. Probeer ook meer te vertellen dan alleen een 'dankuwel'. Leg bijvoorbeeld aan de gebruiker uit hoe het proces verder zal gaan.

Tot slot

U verbetert uw formulier door duidelijk te zijn tegen de gebruikers. Zorg ervoor dat er geen addertjes onder het gras zitten. Laat de gebruiker daarnaast weten wat er met het ingevulde formulier gaat gebeuren. Zo zorgt u ervoor dat uw gestelde doelen worden bereikt. 

Deze blog is geschreven in het kader van ons kennisthema 'Conversie optimalisatie & neuromarketing'. Want door de gedragingen van uw website bezoekers te kennen en hierop te anticiperen behaalt u maximaal rendement.

Deel deze blog post:

Yoeri Fleuren | Webdeveloper

Webdevelopment is Yoeri op het lijf geschreven. Vragen over Magento? Yoeri is je man!

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes