VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Location, location, location
07
Apr 2014
Web development

Location, location, location

07 apr 2014 | Yoeri | Web development

HTML5

Met de opkomst van HTML5 zijn er de nodige extra mogelijkheden gekomen. Met HTML5 gebruikt u eenvoudig bepaalde eigenschappen van een (mobiel) apparaat, iets wat voorheen ingewikkeld was of gepaard ging met incompatibele software (bijv. Flash). Eén van die eigenschappen van een mobiel apparaat is geolocation. Geolocation is niets minder dan de locatie waar het apparaat zich bevindt. Voor veel bedrijven is het interessant om te weten waar hun bezoekers vandaan komen. Door middel van geolocation is dit vrij eenvoudig te achterhalen.

Google Maps

Het is onwaarschijnlijk dat u nog nooit gebruik heeft gemaakt van Google Maps en ditzelfde geldt voor uw doelgroep. Zet Google Maps daarom in voor uw bedrijf. Door middel van de Google Maps API maakt u gebruik van verschillende mogelijkheden. Een veelgebruikte toepassing van Google Maps is een simpel kaartje met daarop de locatie van uw bedrijf. Echter, u kunt met Google Maps nog veel meer!

Denk bijvoorbeeld aan een routebeschrijving naar uw bedrijf toe. Dit kan tevens gepaard gaan met een routeweergave op een kaartje. Met de mogelijkheid van geolocation kunt u zelfs een route bepalen vanaf de locatie waar de bezoeker zich op dat moment bevindt. Meer gebruikersgemak kunt u niet bieden toch?

Maar met de locatie van uw bezoeker kunt uw meer. Maak een kaartje met daarop alle locaties van uw websitebezoekers en gebruik de mogelijkheid om een eigen marker te maken, zo creeert u een infographic van uw websitebezoekers! En dat allemaal door middel van geolocation.

Privacy

Hoe zit het dan met uw privacy? Maak u geen zorgen, wanneer een website gebruik maakt van de locatie van uw mobiele apparaat moet u eerst toestemming geven. Meestal komt dit in de vorm van een popup venster die u vraagt om uw locatie te delen. Sommige browsers willen uw antwoord onthouden en vragen u dan niet nogmaals om toestemming wanneer u dezelfde website opnieuw bezoekt. Een andere manier waarop toestemming gevraagd wordt is meteen tijdens het installeren, denk bijvoorbeeld aan apps.

Geen toestemming? Geen probleem!

Ik hoor u denken, wat als de bezoeker geen toestemming geeft? Dan heb ik een gave applicatie, maar kan ik er niets mee? Geen probleem, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Eén van de opties is om gebruik te maken van het IP adres van de bezoeker. Het IP adres geeft een beduidend minder precieze locatie van waar de bezoeker zich bevindt. Echter heeft u toch een indicatie en ook dit kan zeer waardevol zijn.

De komst van HTML5 en de mogelijkheid om de locatie van een (mobiel) apparaat te achterhalen biedt u de mogelijkheid om iets met deze locatie te doen. Dit is zowel voor u interessant als voor uw bezoeker, want u vergroot het gebruikersgemak. Speciaal voor dit kennisthema maken ook wij gebruik van uw locatie, hier ziet u hoe makkelijk het kan zijn. Geeft u toestemming om uw locatie te gebruiken, dan bepalen we uw locatie d.m.v. Google Maps. Geeft u geen toestemming dan kunnen we toch zien waar u zich ongeveer bevindt d.m.v. uw IPadres. 

 

Deel deze blog post:

Yoeri Fleuren | Webdeveloper

Webdevelopment is Yoeri op het lijf geschreven. Vragen over Magento? Yoeri is je man!

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes