VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Korting pakken met mobiele coupons
26
Mei 2014
Web development

Korting pakken met mobiele coupons

26 mei 2014 | Geert | Web development

Waarom mobiele coupons?

Mobiele coupons hebben een aantal voordelen ten opzichte van de traditionele papieren coupons.

  • Personalisatie
    Op basis van eerder koopgedrag kunnen bedrijven met een app relevante kortingen geven aan gebruikers die passen in hun doelgroep. Ook kunnen tijd en locatie worden ingezet. Bent u een weekendje in Amsterdam? Wat heeft u dan aan een coupon van de Starbucks in Eindhoven? Wat u dan wilt is korting bij de Starbucks om de hoek.
  • Hogere respons
    Uit onderzoek van Jupiner Research is gebleken dat de respons bij mobiele coupons 10% is, tegenover 1% bij de ouderwetse papieren coupon. Simpelweg omdat de telefoon nagenoeg altijd meegaat en het uitknippen en meenemen van een papieren variant nogal eens vergeten wordt. Daar komt bij dat de digitale coupon natuurlijk een stuk milieuvriendelijker is.

De apps

Er zijn een aantal mobiele applicaties op de markt die tientallen kortingsbonnen aanbieden van evenzoveel bedrijven. Voorbeelden daarvan zijn de applicaties van Scoopy en Smartcoupons. Maar ook individuele bedrijven bieden op deze manier coupons aan. In de app van McDonald’s staan bijvoorbeeld verschillende voordeelbonnen met een unieke actiecode. Als u deze activeert moet u deze binnen tien minuten tonen aan de kassa van een willekeurige vestiging om de korting te ‘pakken’.

mcdonalds

Amerika loopt voorop

De apps zijn dus wel al actief op de Nederlandse markt, maar zoals vrijwel altijd loopt Amerika ook hierin voorop. Daar zijn mobiele coupons inmiddels breed geaccepteerd. Volgens eMarketer gebruikte 52% van de Amerikanen die ouder zijn dan 18 jaar in 2013 mobiele coupons. De verwachting is dat dit percentage in 2015 is gestegen naar 57,5% van de volwassen Amerikanen.

Nederland loopt achterop

Waar Amerikanen dus massaal into mobile couponing zijn, blijven Nederlanders op dit gebied nog ver achter. Uit een onderzoek van marketingbureau Yourzine is gebleken dat slechts 22% bekend is met deze mogelijkheden. Slecht 8,6% heeft ook daadwerkelijk ooit gebruik gemaakt van een coupon die was verkregen via een mobiele applicatie.

Gaat Nederland volgen?

Waarom maken wij tot op heden nog zo weing gebruik van mobiele coupons? Yourzine onderzocht niet alleen het huidige gebruik van mobiele coupons in ons land, maar ook waardoor Nederlanders wel overstag gaan.

  • Houding tegenover het gebruik van coupons. De Nederlander wil dat het gebruik van de app om coupons te verkrijgen gemakkelijk is. Daarnaast zullen mensen die in het verleden al tientallen of honderden coupons geknipt hebben eerder gebruik gaan maken van een applicatie. 
  • Mening van anderen. Naasten en de media kunnen het gebruik van mobiele coupons een boost geven. Als zij massaal en vol enthousiasme reageren op het gebruik van deze apps zal de rest snel volgen.
  • Privacy. Een hot topic. Persoonlijke gegevens zijn geld waard en bedrijven willen dan ook zoveel mogelijk van deze gegevens ontvangen. Aan de ene kant kunnen ze hierdoor - zoals eerder in deze blog aangegeven - relevante coupons aanbieden, maar veel consumenten willen niet dat alles op straat komt te liggen. Als zij denken dat het gebruik van een dergelijke app niet leidt tot gevaren op het gebied van veiligheid en privacy, zullen zij eerder overstag gaan.
  • Als gebruikers zelf kunnen aangeven wat hun interesses zijn en zelf hun favoriete merken en winkels kunnen invullen zullen ze eerder een dergelijke applicatie gaan gebruiken.

 

Deel deze blog post:

Geert van Soest | Webdeveloper

Webdeveloper Geert houdt zich bezig met het ontwikkelen van software. Tevens expert op gebied van snelheidsoptimalisatie.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes