VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Je website personaliseren doe je zo!
17
Nov 2014
Web development

Je website personaliseren doe je zo!

17 nov 2014 | Yoeri | Web development

Afkomst van je bezoekers

Afkomst

Een eenvoudige manier om content te personaliseren kan door te controleren waar je bezoekers vandaan komen. Zo kun je bepaalde bezoekers anders benaderen. Toon bijvoorbeeld een welkomstbericht voor alle bezoekers die via Twitter of Facebook je website hebben benaderd. Of geef korting aan bezoekers die vanuit Google op je website komen met een bepaalde zoekterm.

De website van het Amerikaanse Gardeners Supply Company maakt gebruik van deze methode. Uit hun statistieken bleek dat veel bezoekers van de website via hun Pinterest account op de website kwamen. Om meer verkopen te creeeren, gaven ze de bezoekers die via Pinterest op de website kwamen $6,- korting bij een bestelling van meer dan $25,-. Door dit als een popup venster aan de bezoekers te communiceren, is het voor de klant gelijk een trigger om een aankoop te doen. Deze manier van personalisatie leverde
uiteindelijk 6 keer meer conversies op.

Gedrag van je bezoekersGedrag

Een andere manier om je website te personaliseren is het gedrag van je bezoekers bij te houden. Met nieuwe technieken is dit mogelijk nog voordat ze een conversie hebben gedaan. Er kan bijvoorbeeld worden bijgehouden welke pagina’s een bezoeker bekijkt, hoelang hij/zij hier verblijft en naar welke pagina er doorgeklikt wordt. Op deze manier krijg je een beeld van de bezoeker. Ook kan gecontroleerd worden of het om een terugkerende bezoeker gaat. Wanneer de bezoeker bijvoorbeeld voor de derde keer op een specifieke pagina komt, zal de bezoeker hier graag meer over willen weten. Door hem specifiek extra informatie te geven, kan de bezoeker aangespoord worden om een conversie te verrichten. Op deze manier ben je minder afhankelijk om je website te personaliseren puur op de aankoopgeschiedenis.

Nieuwsbrief & on-site berichten

Een gepersonaliseerd e-mailbericht is een veelgebruikte methode. Denk aan een nieuwsbrief waarop je op bent geabonneerd met daarin een aanbieding gericht op jouw interesses.

Echter zit er een groot nadeel aan deze gepersonaliseerde e-mailberichten. Als een bezoeker deze e-mails leest is hij/zij vaak niet in een aankoopmodus. De bezoeker ziet de e-mail voorbij komen tijdens het werk en vergeet deze 's avonds opnieuw te lezen. Of de bezoeker heeft een geruime tijd je website bezocht en ontvangt pas één dag later een e-mailbericht.

Met on-site berichten is het mogelijk te communiceren met je bezoekers terwijl ze zich op je website bevinden. Een on-site bericht is niet per definitie altijd een pop-up venster, maar kan ook een veranderende header of checklist zijn. Met deze gepersonaliseerde berichten help je de bezoeker actie te ondernemen. Daarnaast kan het bijdragen om de bezoeker op je website te houden.

De website van MIT Technology Review, een online innovatie magazine, maakt hier gebruik van. Zij merkten op dat er een hoog bounce percentage (het aantal bezoekers dat voortijdig je website verlaat) was wat ten koste ging van de advertentie-inkomsten. Om hier op in te spelen zorgden zij ervoor dat wanneer een bezoeker met de muis richting de URL balk ging er een pop-up venster verscheen. In dit pop-up venster werden suggesties gedaan voor berichten die interessant zijn voor de bezoeker. Op deze wijze bleven de bezoekers langer op de website hangen, wat weer tot meer advertentie-inkomsten leidde.

Personalisatie is de toekomst!

Het inzetten van gepersonaliseerde content is de toekomst van websites. Bezoekers zijn steeds minder bereid om op zoek te gaan op je website naar de informatie die ze zoeken. Je zult de bezoeker dus direct moeten voorzien van de informatie die hij zoekt, of in ieder geval aangeven waar hij dit kan vinden.

 

Deel deze blog post:

Yoeri Fleuren | Webdeveloper

Webdevelopment is Yoeri op het lijf geschreven. Vragen over Magento? Yoeri is je man!

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes