VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Inbound marketing tips
01
Sept 2014
Web development

Inbound marketing tips

01 sept 2014 | Yoeri | Web development

Bezoekers aantrekken

Het aantrekken van bezoekers via de website is voor veel bedrijven een grote must. Er zijn honderd bekende manieren om traffic te genereren. Natuurlijk kun je adverteren met banners op andere websites of het inzetten van Google Adwords. Dit kost geld en leidt (in het gunstigste geval) op korte termijn tot een toename van het aantal bezoekers. Op langere termijn is het de moeite waard om in te zetten op het creëren van content, zoekmachineoptimalisatie en sociale media.

Waardevolle content
Het begint met het creëren van waardevolle content voor de doelgroep waar jij je op richt. Wanneer je content voor je doelgroep aanbiedt, weten ze je vanzelf te vinden. De meeste mensen zullen, bij het denken aan content creëren, meteen aan een blog denken. Blogs zijn een goed middel, maar er zijn ook andere mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan infographics, video's en e-books. Deze middelen zijn lastiger te indexeren voor zoekmachines dan blogs, maar ze kunnen evengoed veel traffic genereren naar uw website.

Tip 1: Begin een blog op de website en ontwikkel een content strategie.

Zoekmachineoptimalisatie
Na het creëren van waardevolle content, zou het mooi zijn als het ook gevonden kan worden. Een belangrijk aspect voor het gevonden worden op het web is zoekmachineoptimalisatie. Door dit toe te passen wordt uw website beter gevonden door uw doelgroep.

Tip 2: Optimaliseer uw website voor zoekmachines.

Social media
Om uw content verder te kunnen verspreiden en naamsbekendheid te vergroten is social media een mooie oplossing. Een fout die veel gemaakt wordt, is om op zoveel mogelijk social media platformen te vinden zijn. U moet vooraf bedenken welke voor- en nadelen er zijn. Hoeveel tijd kost het u op alle platformen actief te zijn? Wie gaat de content verzorgen? Wat doe je met vragen en feedback? Is het wellicht beter om te starten met één social media platform?

Tip 3: Ontwikkel een social media strategie.

Conversies

Veel bezoekers via de website is mooi meegenomen, maar als organisatie wil je natuurlijk ook conversies. Meestal is het een grote stap om van eerste bezoeker in één keer naar een betalende klant te gaan. Daarom kun je beter inzetten op het converteren van bezoeker naar leads.

Gegevens vergaren
Om leads te genereren zul je op een manier uw bezoeker ervan overtuigen om gegevens achter te laten. Meestal moet dient hier een beloning tegenover te staan. Denk bijvoorbeeld aan een gratis proefversie van uw product, toegang tot een speciaal gedeelte op uw website of het downloaden van specifieke documenten. De beste tactiek om dit te realiseren is het opzetten van een landingspagina. Het maken van een landingspagina kost u meestal niet veel tijd.

Tip 4: Bedenk een beloning in ruil voor contactgegevens van leads en ontwikkel een landingspagina.

Actie ondernemen
Wanneer je een bestand opbouwt met gegenereerde leads kun je hier later nog iets mee doen. Als je bijvoorbeeld over een telefoonnummer beschikt, kun je telefonisch contact leggen met de lead. Als je een e-mailadres hebt, kun je de leads toevoegen aan een nieuwsbrief. Let op dat je altijd om toestemming vraagt!

Het nadeel van een nieuwsbrief is dat alle leads hetzelfde bericht krijgen, tenzij ze zich allemaal in een ander stadium van het aankoopproces bevinden. Het beste zou zijn om per lead in te schatten welke informatie er verwacht wordt. Dit wordt ook wel lead nurturing genoemd. Er zijn tools beschikbaar die het voor u mogelijk maken om te experimenteren met lead nurturing.

Tip 5: Zet een campagne op voor uw nieuwe leads (mogelijk een leadnurturingcampagne).

Analyseren en optimaliseren

Een groot voordeel van inbound marketing is dat het meestal goed meetbaar is. Of het nu gaat om bezoekersaantallen, volgers op social media of gegenereerde leads, alles is te analyseren. Door deze gegevens te analyseren kun je de inbound marketing strategie optimaliseren. Google Analytics is hier een handige tool voor.

Tip 6: Ga serieus aan de slag met Google Analytics en optimaliseer de strategie

Tijd is geld

Een succesvolle inbound marketing strategie bestaat uit verschillende activiteiten die samen een geheel maken. Probeer het overzicht te waken, werk gestructureerd, blijf constant de restultaten meten en blijf de website voorzien van nieuwe waardevolle content.

Voor kleinere bedrijven zijn bovenstaande tips handig om direct te beginnen met inbound marketing. Dat er voor de meeste tools weinig tot niets betaald hoeft te worden, wilt niet zeggen dat inbound marketing niets kost. Je zult de nodige tijd kwijt zijn met het creëren van waardevolle content, optimaliseren van de website en het analyseren van de content. Als je dit goed aanpakt, is het absoluut de moeite waard en zal het je inspanningen terugbetalen.

Deel deze blog post:

Yoeri Fleuren | Webdeveloper

Webdevelopment is Yoeri op het lijf geschreven. Vragen over Magento? Yoeri is je man!

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes