VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

De drie principes van Mobile Marketing
19
Mei 2014
Web development

De drie principes van Mobile Marketing

19 mei 2014 | Kevin | Web development

1. Directheid

We zijn een on-demand maatschappij. Mobiel is een on-demand medium. Gebruikers willen nu informatie. Door deze mobiele mindset is het ‘pad’ naar een verkoop of lead een kwestie van minuten. Volgens Google is 63% van mobiele zoekgerelateerde conversies uitgevoerd binnen een uur na de initiële zoekopdracht.

Mobiel versnelt het maken van een beslissing en geeft marketeers de mogelijkheid om die beslissingen nog sneller te beïnvloeden. De boodschap verschijnt nu voor de consument waar men direct een beslissing kan of wil nemen.

De combinatie van data, analytics en het platform zorgt ervoor dat de boodschap op exact het juiste moment getoond wordt. Toon data die relevant is voor de gebruiker. Smartphone gebruikers reageren anders dan personen die een tablet gebruiken. Smartphone gebruikers zijn actief in korte, vaak voorkomende periodes waar tablet gebruikers actief zijn over een langere periode. Bepaal welke groep(en) u wilt bereiken en stem daar uw campagne op af.

2. Eenvoud

Regel 1: Als mobiele gebruikers uw website bezoeken moet deze geoptimaliseerd zijn. Mobiele gebruikers hebben haast en 40% van de gebruikers verlaat een website als deze niet binnen 3 seconden geladen is.

De informatie op een mobiele website moet men snel tot zich kunnen nemen. Waar we op een desktop vaak nog eens een extra hyperlink aanklikken, lange formulieren invullen of een fotogalerij bekijken hebben we via een mobiel device vaak geen tijd. Om nog maar te zwijgen over de beperkte ruimte die we hebben om de content te tonen.

Zorg ervoor dat de mobiele website alleen datgene toont wat van belang is voor een mobiele gebruiker. Wellicht volstaat een korte inleiding, product informatie, een FAQ en contactinformatie. Ook textueel dient eenvoud een sleutelwoord te zijn. Door de beperkte ruimte is het niet aan te raden om grote volzinnen met dure woorden te gebruiken. ‘Get to the point – then get out of the way’.

3. Context

De boodschap die u de gebruiker wilt tonen dient in lijn te zijn met zijn of haar verwachtingen.

Neem het voorbeeld van een autobedrijf dat een SMS-campagne heeft opgezet. Het bedrijf volgt de klant van eerste oriëntatie tot de daadwerkelijke eventuele koop van een auto. De klant krijgt periodiek SMS-berichten. Op het moment dat een klant daadwerkelijk een auto heeft gekocht is het voor het autobedrijf van belang dat men geen sales gerichte SMS-berichten blijft sturen. De klant heeft immers al een aankoop gedaan. In plaats daarvan schuift het meer richting serviceverlening. Bijvoorbeeld: SMS-berichten wanneer de APK bijna verloopt, diverse aanbiedingen voor opknap- of wasbeurten. Deze informatie is logisch voor de gebruiker en ligt in zijn of haar lijn van verwachting.

Op het moment dat we de context begrijpen kunnen we ook de juiste boodschap verzenden naar de gebruiker die inspeelt op zijn of haar behoeften op dat moment. Dit type boodschap, gecombineerd met het verzenden van deze boodschap op het juiste tijdstip, helder gecommuniceerd is het succes van mobiele marketing.

 

Deel deze blog post:

Kevin van Beers | Inbound marketing specialist

Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes