VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Content marketing tips
20
Aug 2014
Web development

Content marketing tips

20 aug 2014 | Yoeri | Web development

Inventariseer wat u al in huis hebt.

Begin met het inventariseren wat u al in huis heeft. Schrijf content over uw eigen bedrijf. U kunt bijvoorbeeld content schrijven over het 10-jarige bestaan van uw bedrijf, een nieuwe medewerker die uw bedrijf komt versterken of evenementen waar uw bedrijf aanwezig is geweest. Maak ook gebruik van externe (offline) publicaties die gaan over uw bedrijf. U zult merken dat u snel en eenvoudig al veel content kunt creëren over uw eigen bedrijf. Dit helpt u tevens bij de 'branding' van uw bedrijf.

Ga creatief om met vragen van bezoekers

Vragen van uw bezoekers zijn een goede inspiratie voor het creëren van content. Dit kan op verschillende methodes, denk aan een video, handleiding, infographic of blog waarin u de vragen van uw bezoekers behandeld. Probeer om de vragen duidelijk en helder te behandelen zodat uw bezoekers antwoord krijgen op hun vragen. U kunt zelfs een call-to-action button verwerken in uw content. Wanneer een bezoeker tevreden is met het antwoord op zijn of haar vraag, kan diegene meteen een conversie doen.

Blijf actief de laatste trends volgen

De laatste trends zijn een bron van inspiratie voor uw content. Wanneer u actief de laatste trends volgt, kunt u regelmatig content creëren. Las mogelijk een vast moment in waar u trends behandeld op uw media kanalen. Dit kan op verschillende manieren, denk bijvoorbeeld aan een blog, nieuwsbrief of video's.

Volg ook actief het 'gewone nieuws'

Naast de laatste trends is het ook belangrijk om het 'gewone' nieuws te gebruiken voor uw content. Inhakers op actuele gebeurtenissen, evenementen en feestdagen doen het altijd goed. Op deze manier toont u aan uw bezoekers dat u ook in het dagelijks leven van uw bezoeker actief bent. Zo kunt u inspelen op Koningsdag, Pasen of een ander evenement dat plaatsvindt.

U hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden

U hoeft niet alle content zelf te creëren. Het is ook goed om goede content van anderen te delen. Zorg er wel voor dat u niet klakkeloos gaat kopiëren en plakken, maar verwijs erna en vertel een korte introductie. U kunt ook verschillende artikelen, links of media items verzamelen gedurende een periode, en deze in een keer delen met uw doelgroep. Hiervoor kunt u ook uw social media kanalen voor gebruiken. Deze zijn hier zelfs uitermate geschikt voor. Door het delen van andere content toont u aan dat u ook verder kijkt dan uw eigen producten of diensten.

Hergebruik uw content

Na een tijd heeft u een berg aan content. Het zou zonde zijn om hier niets meer mee te doen. U kunt deze content makkelijk gebruiken om op voort te borduren, of als inspiratie gebruiken en zo op nieuwe ideeën te komen. Zorg er wel voor dat u de content in een nieuwe vorm giet, en waar nodig update. Zo kunt u ingaan op de reacties van een populaire content of terugkijken op trends die u beschreven heeft. Zijn uw voorspellingen uitgekomen?

 

Deel deze blog post:

Yoeri Fleuren | Webdeveloper

Webdevelopment is Yoeri op het lijf geschreven. Vragen over Magento? Yoeri is je man!

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes