VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Content marketing & Responsive webdesign
20
Aug 2014
Web development

Content marketing & Responsive webdesign

20 aug 2014 | Yoeri | Web development

Wat is content marketing?

Content marketing is het door bedrijven aanbieden van informatie die voor hun doelgroep relevant, geloofwaardig en waardevol is. Dit marketinginstrument speelt ook in op de informatiebehoefte die een bezoeker nodig zou kunnen hebben tijdens bijvoorbeeld een aankoopproces.

Door content marketing benadrukt een bedrijf hun rol als kennisspecialist en wordt er langzaam een groter bereik opgebouwd. Daarnaast wordt er ook een relatie opgebouwd met de doelgroep, waarin zij actief kan deelnemen.

Tevens speelt content marketing ook een belangrijke rol bij zoekmachinemarketing. Vind- en zichtbaarheid wordt positief beïnvloed door het regelmatig publiceren van content. Dit wordt nog meer versterkt naar mate de content ook meer gedeeld en gelinkt wordt door de bezoekers.

Content marketing en Responsive webdesign

Het gebruik maken van een responsive website kan u ook voordelen opleveren ten behoeve van uw content marketing. Waar u voorheen nog content moest 'schrijven' voor alle versies van uw website (desktop variant, mobiele variant etc.), kunt u het nu in één keer doen voor alle versies. Daarnaast ontstaat er op deze wijze ook geen dubbele content, wat weer gunstig is voor uw zoekmachineoptimalisatie.

Relatie met uw bezoekers

Door middel van content marketing kunt u een relatie opbouwen met uw bezoekers. Wanneer u regelmatig relevante en interessante content plaatst op uw online kanalen, dan zullen de bezoekers terugkeren om meer informatie op te doen. Maar content marketing stopt niet bij het publiceren van uw content. Een belangrijk aspect is het communiceren en reageren op uw bezoekers, die ook kunnen reageren op uw content.

Met een responsive website maakt u het uw bezoekers mogelijk om ten alle tijden te reageren op uw content. Of een bezoeker nu gebruik maakt van een laptop, tablet of smartphone. Dit maakt het voor een bezoeker eenvoudig om te switchen tussen de verschillende online kanalen. U plaatst bijvoorbeeld interessante content op uw online kanalen (denk aan uw website, Twitter, LinkedIn etc.). Een bezoeker pikt dit dan op en kan direct naar uw website gaan om te reageren. Hierdoor ontstaat een soort van conversatie tussen u en uw bezoekers. Dit bevordert uw geloofwaardigheid en uw rol als kennisspecialist. Het is dan ook belangrijk dat u met enige regelmaat weer reageert op uw bezoekers. Bedank ze voor hun bijdrage, reageer op eventuele vragen, sta open voor opmerkingen en verwerk deze mogelijk dan weer in uw content.

Conclusie

Content marketing is een mooi instrument om uw geloofwaardigheid en rol als kennisspecialist te vergroten. Door actief deel te nemen in conversaties tussen u als content aanbieder en uw bezoekers ontstaat er een goede relatie. Een responsive website kan u hierbij helpen door uw bezoekers een mogelijkheid te geven om altijd en overal te reageren op uw content.

 

Deel deze blog post:

Yoeri Fleuren | Webdeveloper

Webdevelopment is Yoeri op het lijf geschreven. Vragen over Magento? Yoeri is je man!

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes