VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Nieuwe landingspagina? Stel jezelf de volgende vragen
13
Apr 2015
Web analytics

Nieuwe landingspagina? Stel jezelf de volgende vragen

13 apr 2015 | Geert | Web analytics

Online advertentiedienst WordStream zet enkele vragen op een rij die je jezelf moet stellen voordat je begint met het opzetten van een goede landingspagina. In mijn volgende blog zal ik - aan de hand van enkele landingspagina’s die door VisionEars zijn opgezet - enkele tips op een rij zetten die handig kunnen zijn bij het opzetten van je eigen landingspagina.

1. Wat is het doel van de landingspagina?

Je moet natuurlijk weten voor welk doel (conversie) de op te zetten landingspagina dient. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwsbriefaanmelding of een contact- of offerteaanvraag. Pas als het doel duidelijk is, is het ook mogelijk om je succes te meten (‘Hoeveel bezoekers hebben daadwerkelijk een offerte aangevraagd?’) en de campagne gericht te verbeteren.

2. Wie zijn de concurrenten?

Als er vraag is naar een product of dienst, is de kans heel groot dat er meer spelers op de markt zijn. Breng de spelers in kaart en onderzoek hoe zij te werk gaan. Wees vooral niet te bang om van hun succes te leren en het zelf toe te passen.

Maar nog belangrijker is natuurlijk het benadrukken van je eigen onderscheidend vermogen. Is jouw bedrijf of dat van je klant veel goedkoper dan de concurrent? Stel dat centraal op de landingspagina. Of kun je pronken met referenties van internationaal grote(re) klanten? Doe er je voordeel mee!

3. Wat is de doelgroep van de landingspagina?

Deze vraag is natuurlijk altijd belangrijk. Denk verder dan ‘je’ of ‘u’ en ‘meneer’ of ‘mevrouw’. Weet waar je bezoekers gevoelig voor zijn en speel daarop in. Zijn ze gevoelig voor een scherpe prijs? Of zijn ze ook bereid iets meer te betalen voor de beste kwaliteit?

4. Hoe zijn de bezoekers op de landingspagina terechtgekomen?

Hoewel Google AdWords in dit kennisthema centraal staat, kunnen bezoekers natuurlijk ook via andere media terechtkomen op een landingspagina, zoals Facebook of LinkedIn. De kans is aannemelijk dat de bezoeker die via een advertentie op LinkedIn op de landingspagina terechtkomt andere interesses heeft dan de bezoeker die via Facebook ‘binnenkomt’.

Schroom niet om per medium een (iets) andere landingspagina op te zetten. Wijd je bijvoorbeeld tot een bedrijf (LinkedIn) of individu (Facebook) en pas daar het taalgebruik op aan. Het is natuurlijk niet de bedoeling om daarin meteen te ver door te slaan. Begin met één landingspagina per campagne en pas kleine aanpassingen toe die ondersteunt kunnen worden met statistieken of andere gegevens.

 

Deel deze blog post:

Geert van Soest | Webdeveloper

Webdeveloper Geert houdt zich bezig met het ontwikkelen van software. Tevens expert op gebied van snelheidsoptimalisatie.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes