VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Je website content gericht op de bezoeker?
08
Dec 2014
Web analytics

Je website content gericht op de bezoeker?

08 dec 2014 | Geert | Web analytics

Het is echter de vraag hoe en wanneer je dit het beste kunt toepassen. Het kan veel geld en inspanning kosten terwijl het niet altijd wat oplevert. Content Marketing Institute zette een aantal tips op een rij voor het toepassen van content personalisatie op jouw website.

Doe niet aan hokjesdenken

Behandel iedere bezoeker als een individu. Niet elke student heeft dezelfde interesses, zoals ook niet elke inwoner van Amsterdam dezelfde denkwijze heeft. Gebruik zoveel mogelijk bronnen bij het verzamelen van informatie. Raadpleeg bijvoorbeeld het Facebook profiel van de bezoeker door connectie te maken met de Facebook API. Vraag natuurlijk wel eerst toestemming! Wat Facebook API precies inhoudt lees je in mijn volgende blog.

Wat vindt de bezoeker interessant?

Het is belangrijk om te weten waar de interesse van de bezoeker ligt en waarover hij meer wil weten. Reik kleine stukjes informatie aan met links voor meer informatie, bijvoorbeeld in een nieuwsbrief. Zoek uit waar een gebruiker op klikt en welke pagina’s hij al heeft bezocht.

Als bezoeker X in de wekelijkse nieuwsbrief altijd op een blog over SEO klikt, zou je deze blogs extra prominent op de homepage kunnen plaatsen. Wanneer bezoeker Y wekelijks blogs leest over webdesign, dan licht je deze blogs uit op zijn homepage. Voor ieder wat wils.

Sla niet door

De bezoeker moet niet gaan denken dat je een stalker bent. Overlaad hem niet met de bij jou bekende (persoonlijke) gegevens, maar reik de bezoeker zoveel mogelijk de gewenste content aan. Pronk met de mooiste strandvakanties bij een bezoeker die al dagen jouw website bekijkt, maar nog niet heeft geboekt!

Leer bezoekers met de dag beter kennen

Val je bezoeker niet gelijk lastig met blogs over SEO wanneer hij daar één keer een blog over leest op jouw website. Begin laagdrempelig, bijvoorbeeld door de contactgegevens te laten zien van de dichtstbijzijnde vestiging op basis van zijn of haar locatie.

Maak een online profiel aan voor iedere unieke bezoeker en bouw dit profiel na elk bezoek iets verder uit. Bijvoorbeeld aan de hand van zijn zoekgedrag op de website en (eerder) ingevulde formulieren. Hoe meer informatie je over hem hebt verzamelt, hoe specifieker je de bezoeker relevante content kunt aanbieden. Trek dit ook door in gepersonaliseerde advertenties en nieuwsbrieven.

Weet met wie je communiceert

Jij en ik weten dat een bezoeker die opvallend veel interesse blijkt te hebben in blogs over SEO waarschijnlijk ook meer wil weten over SEA. Het is dus belangrijk om ook gerelateerde content bij die bezoeker onder de aandacht te brengen. Dit is natuurlijk ook het geval wanneer je een website maakt voor de slager om de hoek. Als bezoeker X op zijn website een paar stukken vlees bestelt voor de feestdagen, kun je voortaan elke keer weer vergelijkbaar vlees onder de aandacht brengen op de homepage. Maar je kunt de bezoeker ook meteen aanzetten tot het kopen van een bijpassende wijn.

Ga met je opdrachtgever in gesprek en hoor hem uit over zijn doelgroep. Wat is het doel? En hoe kan jij als bouwer van de website zorgen dat zij dit doel bereiken?

 

Deel deze blog post:

Geert van Soest | Webdeveloper

Webdeveloper Geert houdt zich bezig met het ontwikkelen van software. Tevens expert op gebied van snelheidsoptimalisatie.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes