VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Van potentiële klant naar klant in vijf stappen
29
Juni 2015
Blog

Van potentiële klant naar klant in vijf stappen

29 juni 2015 | Geert | Blog

 

1. Word gevonden

Als je een nieuw product of merk (of website) op de markt zet is het natuurlijk belangrijk dat mensen je weten te vinden. Zorg ervoor dat je bekend wordt onder het grote publiek.

Doe daarbij een beroep op je sociale netwerk, zoals je familie, vrienden en kennissen. Maar ga wel na of dat middel in jouw geval de juiste is. Als je doelgroep andere bedrijven zijn, dan zal het waarschijnlijk weinig effect hebben als je moeder over je website vertelt op Facebook.

Minstens zo belangrijk is hoog scoren in Google en andere belangrijke zoekmachines. Dat kan door je website te optimaliseren, bijvoorbeeld door het gebruiken van de juiste meta omschrijvingen (SEO). Maar ook door de inzet van Google AdWords (SEA). VisionEars kan deze werkzaamheden voor je website uitvoeren.

2. Maak een goede eerste indruk

Als je wordt gevonden op het internet, maar het vervolgens enkele seconden duurt voordat je website is geladen haken de meeste bezoekers waarschijnlijk vrij snel weer af (snellere websites scoren ook hoger in zoekmachines!). Zie ook deze infographic op kissmetrics.

Dat zal ook het geval zijn als de helft van de pagina’s niet goed of  helemaal niet blijken te functioneren. Of voor mobiele bezoekers als je website niet responsive is. Zorg er dus voor dat je website of webshop helemaal in orde en gebruiksvriendelijk is.

Het zal je daarnaast niet ontgaan zijn dat er steeds meer criminelen ‘online’ zijn en via het internet duizenden slachtoffers maken. Laat daarom zien dat je wél een betrouwbare partij bent. Zorg ervoor dat je website op een beveiligde omgeving (SSL) draait en plaats keurmerken en referenties op je website.

3. Garandeer kwaliteit

Voordat de bezoeker overgaat tot het doen van een ‘grote aankoop’ zal hij eerst op onderzoek uitgaan. Welke alternatieven zijn er? Wat vinden de mensen die mij voorgingen van het product? Vraag klanten om je product te beoordelen, bijvoorbeeld op de Expoints Reviewsite. Zorg er daarnaast voor dat de voorwaarden (zoals de verzendkosten en levertijd in het geval van een webshop) duidelijk vermeld zijn.

4. Voorkom onverwachte verrassingen

Als de bezoeker heeft besloten een aankoop te doen in je webshop en op het punt staat af te rekenen, schotel je ze niet alsnog allerlei mitsen en maren voor. Zorg ervoor dat het ook mogelijk is om als gast een online aankoop te doen en vermijd extra kosten op het laatste moment.  

5. Aftersales

Een klantrelatie hoeft niet op te houden na één aankoop. Vraag de klant om een review te schrijven over het product en je dienstverlening (bijvoorbeeld op de eerder genoemde Expoints Reviewsite), maar denk ook aan het sturen van een volgverzoek op diverse social media, gerichte aanbiedingen (bied een klant die een wielrenfiets bij je gekocht heeft bijpassende kleding aan) of verras de klant op zijn verjaardag met een kortingscode.

Deel deze blog post:

Geert van Soest | Webdeveloper

Webdeveloper Geert houdt zich bezig met het ontwikkelen van software. Tevens expert op gebied van snelheidsoptimalisatie.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes