VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Tijd voor een Social Media update
27
Sept 2011
Social media marketing

Tijd voor een Social Media update

27 sept 2011 | Kevin | Social media marketing

1. Heeft je website/webshop of blog knoppen beschikbaar die ervoor zorgen dat door enkele muisklikken de informatie kan worden gedeeld, naar bijvoorbeeld een Twitter, Linkedin of Facebook? Kun je deze vraag met ja beantwoorden, geef jezelf dan een schouderklopje. Goed gedaan!

2. Wanneer is de laatste keer dat je deze knoppen (sharing buttons) hebt geupdate of aangepast? Als het antwoord op deze vraag langer dan 6 maanden geleden is, is het misschien tijd om hier toch wat verandering in te brengen.

De wereld van social media is snel aan het veranderen. De social media sites zélf veranderen. Nieuwe mogelijkheden om je informatie te delen, of om aan te geven of je iets leuk of niet leuk vind worden constant toegevoegd of aangepast. Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om informatie te delen via de LinkedIn share button. Deze methode bestond een jaar geleden nog helemaal niet.

Social Media sites kunnen ook een stuk minder populairder zijn dan een tijdje geleden. Als je bijvoorbeeld een social sharing service zoals Add This of Share This gebruikt is het misschien handig om eens te kijken of deze services ook updates hebben.

Hier wat tips om je site weer helemaal up to date te hebben wat betreft social media opties.

Kies de populaire social media sites

Er zijn honderden verschillende social media sites. Het is niet aan te raden om voor elke social media site een share button te plaatsen. Het is aan te raden om de volgende 5 te plaatsen.

Twitter: Twitter biedt nu een officiële Twitter tweet button. Er zijn ook verschillende widgets die kunnen laten zien hoe anderen jou informatie delen en daarover discusieren. Ook is het makkelijk om ervoor te zorgen dat bezoekers van je website heel snel jou kunnen volgen via Twitter. Bekijk hier de Twitter hulpmiddelen.

Facebook: Facebook heeft een heel scala aan knoppen en widgets. Vooral de 'Facebook Like button' is erg populair. Simpelweg omdat er voor bezoekers maar één muisklik nodig is om informatie te delen. Bekijk hier de Facebook hulpmiddelen.

LinkedIn: Zoals eerder vermeld is het nu heel éénvoudig om je informatie te delen met je netwerk op LinkedIn. Zeker als je bijvoorbeeld een product of dienst aanbiedt voor de zakelijke markt is het sterk aan te raden om een 'LinkedIn share button' een prominente plaats op je website te geven. Bekijk hier de LinkedIn hulpmiddelen.

E-mail: Veel mensen geven nog steeds de voorkeur aan het delen van informatie via de mail. Zeker als men in naam van een bedrijf op je website is word het gewaardeerd als men simpel via een knop de huidige pagina of huidige artikel kan delen via E-mail.

Google +1: Het nieuwe lid van de familie. De +1 button. Deze button laat zien hoeveel bezoekers op de google +1 knop hebben gedrukt. Dit is een manier om een pagina aan te bevelen. Je gaat ook de +1 buttons terugzien tijdens de zoekresultaten van google. Bekijk hier de Google+ hulpmiddelen.

Verplaats je in je bezoekers

Neem een paar stapjes terug en bekijk het eens vannuit de bezoeker. Vind jij het bijvoorbeeld makkelijk om op je eigen site informatie te delen? Wat zou je anders doen? Wat werkt er niet fijn? Vraag ook collega's of vrienden om zijn of haar mening.

Werken alle buttons? Het komt meer dan eens voor dat op sommige websites de social media buttons helemaal niet meer werken. Als je op zo'n button klikt krijg je een foutmelding of een of er gebeurt helemaal niets. Ga dus periodiek alle buttons langs en kijk of alles nog goed werkt. Wat in het verleden werkte hoeft nu niet meer te werken. Er kan iets verandert zijn.

Zijn de social sites nog actief? Een tijd geleden zag ik op een site nog een share button voor Magnolia en Propeller. Beide social sites zijn inmiddels niet meer actief. Het is dus helemaal niet nodig om deze buttons nog langer op je site te hebben staan. Check ook periodiek om te kijken of alle social sites nog bestaan.

Zijn de share buttons geschikt voor jou bezoekers? Ik zie vaak Digg share buttons op blogs van bedrijven. Naar mijn mening hebben bedrijfsblogs niet de informatie die je zou willen delen via Digg. Digg gebruikers delen meestal controversiele en sensationele informatie. Het kan dus zijn dat je bezoeker helemaal geen Digg gebruiker is. Heb je bijvoorbeeld een bedrijf dat zich richt op jongeren is het misschien handig om een Hyves share button op je website te zetten. Met andere woorden: kijk naar je bezoeker en de social media sites die zij graag bezoeken.

Hopelijk heb je wat aan deze tips en zorg je ervoor dat je site in top social conditie is. Mocht je hierbij hulp nodig hebben dan kun je altijd de hulp van VisionEars inschakelen.

 
Deel deze blog post:

Kevin van Beers | Inbound marketing specialist

Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes