VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

#Social media lessen #ALSIceBucketChallenge
15
Sept 2014
Social media marketing

#Social media lessen #ALSIceBucketChallenge

15 sept 2014 | Geert | Social media marketing

De actie ging in Amerika al langer rond. Het ‘slachtoffer’ kon in eerste instantie echter nog zelf een goed doel kiezen om aan te doneren. Pas toen de aandacht specifiek op ALS werd gevestigd, is de ALS stichting handig bijgesprongen.

1. Laagdrempelig

Iedereen heeft thuis wel een emmer staan. Stromend water en ijsblokjes heeft ook nagenoeg elk huishouden tot zijn beschikking. Iedereen die genomineerd werd kon dus écht meedoen.

2. Peer-pressure

Omdat iedereen die aan de actie meedeed drie andere mensen kon nomineren ging de Ice Bucket Challenge snel viraal. Elke nominatie resulteerde uiteindelijk in drie nieuwe uitdagingen.

3. Timing

De timing van een dergelijke actie is natuurlijk cruciaal. Als u ook een keer een dergelijke actie wilt opzetten is het belangrijk om daar goed over na te denken. In de koude en donkere wintermaanden heeft natuurlijk niemand zin om ijskoud water over zijn hoofd te schudden.

4. Call-to-action

Als je genomineerd werd, was duidelijk wat er van je verwacht werd. Geen lappen instructies, maar kort maar krachtig: “Gooi een emmer ijswater over je heen, of doneer binnen 24 uur aan de ALS stichting”. Uiteindelijk gebeurde vaak beide. Mensen die zich eerst overgaven aan een ijskoude douche namen ook nog de moeite om wat geld over te maken. Omdat dit binnen 24 uur moest gebeuren kon het daarnaast niet worden uitgesteld en daardoor vergeten worden.

5. Aandachtspunt

De video’s waren vaak leuk om naar te kijken. Er werd niet alleen stilgestaan bij de achterliggende gedachte. Mensen die meededen probeerde er vaak echt iets van te maken en waren daardoor eerder bereid om mee te doen.

6. Persoonlijk

De actie was natuurlijk erg persoonlijk. De eerste persoon die de aandacht van de Ice Bucket Challenge op ALS richtte, nomineerde zijn nicht waarvan de man al 11 jaar aan de ziekte lijdt. Mensen die weten wat de impact is van deze ziekte gaven aan wat het nut van verder onderzoek is. Er is namelijk nog niemand die deze ziekte ooit te boven is gekomen! Niet alleen bekende mensen met een uitgebreid netwerk, maar ook patiënten die aan deze slopende ziekte lijden namen deel aan de hype.

 

Deel deze blog post:

Geert van Soest | Webdeveloper

Webdeveloper Geert houdt zich bezig met het ontwikkelen van software. Tevens expert op gebied van snelheidsoptimalisatie.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes