VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

De rol van social media binnen de customer journey
08
Juni 2015
Social media marketing

De rol van social media binnen de customer journey

08 juni 2015 | Kevin | Social media marketing

Om te snappen hoe je social media marketing in moet zetten, dien je eerst te begrijpen hoe jouw doelgroep denkt. Het komt erop neer dat men zich altijd in een bepaalde fase bevindt op het moment dat men communiceert (al dan niet via social media) met het bedrijf: weten, leuk vinden, vertrouwen, proberen, kopen, herhalen en aanbevelen. Het is jouw taak om de klanten te begeleiden door al deze fases.

Social media kan worden ingezet om de (potentiële) klanten te helpen in enkele van deze fases: vertrouwen, herhalen en aanbevelen. Als je een social media marketing plan opzet met dit in het achterhoofd, zullen de doelen opeens een stuk helderder zijn.

Elke fase vergt echter een andere aanpak. Zie onderstaand overzicht hoe men klanten kan begeleiden door deze customer journey.

Weten

Social media is perfect om jezelf of een product of dienst te introduceren. Ben actief op social media. Ga de dialoog aan met potentiële klanten. Social media kanalen scoren hoog m.b.t SEO ranking. Gebruik keywords binnen je social media communicatie waarop je graag gevonden wilt worden.

Daarbij komt nog eens dat social media advertisement een grote vlucht heeft genomen de afgelopen jaren. Het bereiken van potentiële klanten op basis van interesses, volgers, likes en zelfs locatie zorgt ervoor dat jouw product of dienst bij de juiste doelgroep terecht komt.

Leuk vinden

Omdat interactie voorop staat op platformen zoals Twitter en Facebook hebben bedrijven nagenoeg ongelimiteerde mogelijkheden om klanten aan te zetten tot actie. Je klanten krijgen de mogelijkheid om het bedrijf ‘te liken’. Iets wat dus verder gaat dan alleen het product of dienst leuk vinden! Ben actief tijdens (lokale) social media events. Is er een grote sportwedstrijd aan de gang? Ga de interactie aan met de community, en de community zal reageren!

Vertrouwen

Hoe langer een persoon betrokken (engaged) is bij een bedrijf, hoe aannemelijker het wordt dat hij of zij het bedrijf ook daadwerkelijk vertrouwt. Vraag klanten om referenties te schrijven en deel deze ook! Vraag klanten waarom ze een bepaald product of dienst hebben afgenomen, waarvoor gebruiken ze het product? Op deze manier zien potentiële klanten de waarde van het betreffende product of dienst.

Herhalen

De relatie met een klant stopt natuurlijk niet na de aankoop van een product of dienst. Het is belangrijk om ook de interactie met bestaande klanten voort te zetten na de aankoop! Op deze manier verhoogt men de ‘brand loyalty’ van de klant. Plaatst de klant bijvoorbeeld een bericht wat raakvlakken heeft met een bepaald product of dienst wat je aanbiedt, reageer hier dan op. Blijf constant in contact met je klanten.

Aanbevelen

Misschien wel de belangrijkste fase binnen de customer journey. Social media kan ook ingezet worden om aanbevelingen te delen. Vraag klanten bijvoorbeeld om een tweet te plaatsen met een foto van het product. Als jij als bedrijf deze tweets of posts ook weer deelt, wordt het bereik van deze tweet weer groter en bereik je nog meer mensen.

Social media platformen zijn belangrijke tools die ingezet kunnen worden voor marketing doeleinden. Op de hoogte zijn in welke ‘fase’ een (potentiële) klant zich bevindt en hoe deze klant te benaderen en aan te zetten tot actie, zijn uitermate belangrijk voor het hebben van een geslaagd marketing plan.

 

Deel deze blog post:

Kevin van Beers | Inbound marketing specialist

Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes