VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

6 Tips om succesvol te twitteren
12
Apr 2011
Social media marketing

6 Tips om succesvol te twitteren

12 apr 2011 | Kevin | Social media marketing

Ik poste mijn eerste tweet op 5 juni 2008. Bijna niemand in mijn directe omgeving gebruikte het toen nog. Voor mij was het een manier om contacten te onderhouden met nieuwe vrienden. Het voelde minder opdringerig dan instant messaging en minder formeel dan e-mail. Wat me opvalt is dat veel mensen twitter gebruiken als een soort RSS 2.0. Gelukkig is de twitter community zo veelzijdig dat we toch niet een overvloed krijgen aan 'check mijn laatste blog post' of 'word nu lid van deze site' tweets.

Hoe gebruik ik twitter dan? Nu heb ik zelf ook geen honderen of duizenden followers. Maar ik beschouw Twitter toch als een tweede onderdeel van mijn online presentatie. Naast mijn website is Twitter dus een uitstekend middel om jezelf en/of je bedrijf te presenteren. Met deze gedachte wil ik graag een aantal tips delen.

1. Hou het persoonlijk

Twitteraccounts van bedrijven zijn vaak bedroevend slecht. Twitter draait om persoonlijke communicatie en het dient niet als een onpersoonlijk communicatiemiddel voor je bedrijf. Betekend dat nu dat je helemaal geen Twitteraccount in naam van je bedrijf zou moeten gebruiken? Nee, helemaal niet. Het gaat om de manier hoe je de account gebruikt.

De tweets moeten over meer gaan dan alleen een collectie van persberichten en links naar de laatste artikelen op de site. Zorg er voor dat de tweets een persoonlijke content bevatten. Ga hier ook de dialoog aan met je followers.

Dit is belangrijk omdat je hier een opening creëert om een connectie met je volgers te maken. Een open en eerlijke relatie met je volgers is een erg krachtig middel. Het zorgt voor meer vertrouwen, loyaliteit en betrokkenheid. Dit levert je terugkerende bezoekers op en creëert mond tot mond reclame.

2. Leer van anderen

Gebruik Twitter niet alleen om je boodschap te verkondigen maar lees ook de tweets van anderen. Ontwikkel een eigen stijl in de manier waarop je Twittert. Gebruik bijvoorbeeld humor in je tweets. Probeer een goede mix te vinden van het aanbevelen van content van anderen je het promoten van je eigen dienst of website.

Naast het ontwikkelen van een eigen stijl kun je ook kijken naar de statistieken. Met services zoals TweetStats kun je bijvoorbeeld kijken op welke tijden je bezoekers het meest actief zijn. Hoe vaak ze een reactie plaatsen en hoe vaak ze een tweet plaatsen. Zo krijg je al snel een beeld van je doelgroep. Hier kun je dan je 'Twitter-gedrag' op aanpassen.

3. Gebruik een goede desktop client

Zonder enige twijfel is TweetDeck de beste Twitter client die er beschikbaar is. Deze AIR Applicatie is beschikbaar voor Windows, Mac en Linux en heeft een overvloed aan features en support tools die je kunt gebruiken om je leven op Twitter aangenamer te maken.

Met TweetDeck kun je heel makkelijk groepen maken, Tweets filteren en verschillende keywords en hashtags filteren. De verscheidenheid aan opties kan in het begin wat intimiderend overkomen maar laat je daardoor niet van de wijs brengen. Het gebruik is uiterst simpel en binnen de kortste keren heb je TweetDeck helemaal onder de knie.

4. Volg mensen en word gevolgd

Vergeet nooit dat Twitter om communicatie draait. Het moet dus van twee kanten komen. Een groot onderdeel van successvol Twitteren is dan ook de interactie. Stuur een reply naar mensen die jou een bericht sturen. Tevens draait het ook niet alleen om hoeveel volgers jij hebt maar ook om hoeveel mensen JIJ volgt. Ga dus constant op zoek naar mensen al dan niet in je bestaande netwerk en maak kennis met nieuwe mensen die wellicht wat voor jou kunnen betekenen.

5. Integreer Twitter waar mogelijk

Mensen kunnen je niet volgen op Twitter als ze niet weten dat je een Twitter account hebt. Probeer daarom aan zoveel mogelijk mensen te laten weten dat jij ook op Twitter actief bent. Er is een overvloed aan plugins die je op je website kunt plaatsen die jou Twitter tijdlijn laten zien. Maar een simpele button die linkt naar je Twitter account is vaak al genoeg. Zet de link van je Twitter account in de handtekening van je e-mail en berichten.

6. Denk er niet teveel over na

Natuurlijk bestaat het idee dat juist door al deze tips en tooltjes de spontaniteit en persoonlijkheid uit je tweets verdwijnen. Natuurlijk zijn de 'Ik ben dronken tweets' beter om niet te plaatsen maar je wilt voorkomen dat je tweets te steriel gaan aanvoelen. Je kunt Twitter uitstekend gebruiken als een Marketing tool maar dat wil niet zeggen dat je er geen plezier in kunt hebben. Probeer dus niet te 'over-analyseren' en go with the flow.

Natuurlijk is VisionEars ook te vinden op Twitter.

 

 

Deel deze blog post:

Kevin van Beers | Inbound marketing specialist

Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes