VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

4 tips om content marketing deel uit te laten maken van de customer journey
24
Aug 2015
Social media marketing

4 tips om content marketing deel uit te laten maken van de customer journey

24 aug 2015 | Kevin | Social media marketing

Steeds meer bedrijven realiseren gelukkig dat content marketing een noodzakelijk middel is om te communiceren met (potentiële) klanten. Het blijft echter lastig voor bedrijven wat dit nu heeft opgeleverd ‘onder de streep’. Om er bijna zeker van te zijn dat het iets oplevert is het van belang dat je relevante content plaatst. Plaats informatie die je klanten aanspreekt zodat ze blijven terugkeren. Het is een vicieuze cirkel. Plaats je geen relevante content dan gaat men op zoek naar bedrijven die dat wel doen. Jason Miller senior manager content en social van LinkedIn heeft 4 handige tips die direct resultaat opleveren!

1. “Maak het niet onnodig moeilijk”

Plaats content die antwoord geeft op vragen van je (potentiële) klanten. Verplaats je in de klant. Het is de taak van marketeers om moeilijke vragen te beantwoorden en het beter te doen dan iemand anders.

Jij kent je eigen product of dienst het beste. Jij kunt dus ook als beste de voordelen van je product of dienst benoemen. Heb altijd de behoeften van je klanten in je achterhoofd en benader je producten met deze gedachten.

2. Creëer content die relevant is.

Miller vervolgt: “We hebben niet nog meer content nodig, we hebben meer relevante content nodig”. Beantwoord de gecreëerde content een vraag? Is er behoefte aan de content? Zet de content aan tot actie of resultaat? Begeleid de content de bezoeker tijdens een actie?

Iedereen kan een blog schrijven of een social media bericht plaatsen. De kracht is om juist content te creëren waar bezoekers behoefte aan hebben. De informatie moet bruikbaar zijn. Zorg ervoor dat ieder stuk content een vraag beantwoord of in een behoefte voorziet. Kwaliteit boven kwantiteit.

3. Zorg voor budget.

“Als je geen budget beschikbaar hebt voor content marketing mis je heel veel kansen.” Aldus Miller. Als je bedrijf niet de beschikking heeft over een marketing afdeling huur dan een extern bedrijf in.

Content marketing is een krachtig middel. Zo krachtig dat ieder bedrijf hier budget voor zou moeten hebben. Of dat budget is in de vorm van een medewerker marketing die content schrijft en social media voorziet van berichten of een extern bureau inhuurt die dit voor je doet maakt geen verschil. Het belangrijkste is dat er op regelmatige basis content gemaakt en verspreid wordt.

4. Start een blog

De vraag wat je direct kan doen om te starten met content marketing is simpel te beantwoorden: Start een blog. De grootvader van alle social media. Misschien niet zo sexy als Vine of Pinterest maar als het vol staat met relevante en nuttige informatie is het van onschatbare waarde. Daarna, als de blogs worden geïndexeerd door zoekmachines kan het direct resultaat opleveren. Vandaag een blog geschreven? Binnen een paar uur al een mogelijke impact.

Eén blog, één idee, daarna blijf je maar doorgaan.

Miller geeft aan “Een blog is te zien als een groot vloerkleed dat de social media huiskamer verbindt”. Een blogpagina is een primaire locatie voor prospects om meer of je producten of diensten te lezen. Als je het blog opzet met als doel (potentiële)klanten te informeren dan zullen ze je blogs gaan lezen. Hopelijk nemen ze daarna de volgende stap…

Wat zijn jou ervaringen met content marketing? Welke blogs vind jij interessant? Laat het ons weten, we zien benieuwd!

 

Download je gratis e-book

Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Ja, ik wil een gratis ebook
Deel deze blog post:

Kevin van Beers | Inbound marketing specialist

Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes