Hallo allemaal, mijn naam is Sam en ik ben sinds eind september aan de slag als inhouse accountmanager voor VisionEars. In mijn nieuwe rol heb ik de afgelopen maanden de kans gekregen VisionEars als werkgever te leren kennen. Langzaam maar zeker kom ik steeds meer te weten over de verschillende klanten. De eerste sales zijn gemaakt, de koffie smaakt top en aan nieuwe klanten geen gebrek, wat maakt dat er tijd is om na te denken over nieuwe mogelijkheden en kansen voor het bedrijf VisionEars.
Na meerdere studies te hebben gevolgd in de richting nieuwe media, marketing en communicatie ben ik tijdens een tussenjaar gestart als ZZP’er, om vervolgens ervaring op te doen als Account Executive voor een grote zoekmachine. Vanwege mijn groeiende interesse en kennis in het online veld ben ik bij VisionEars beland om als Accountmanager aan de slag te gaan. Mijn taken zijn met name gericht op het bouwen en onderhouden van klantrelaties, het signaleren van nieuwe kansen en opportuniteiten en meedenken inzake de strategische inbound marketingstrategie binnen VisionEars.
De wereld verandert in een snel tempo. Ik geloof dat zo ongeveer iedere ondernemer inmiddels wel door heeft dat online presence belangrijk is ongeacht in welke sector je werkt of wat voor dienst of product je aanbiedt. Dit brengt wel een lastig punt met zich mee; de steeds groter groeiende digitale prestatiekloof. Sommige bedrijven hebben al in een vroeg stadium geïnvesteerd in hun digitale volwassenheid of zijn op organische wijze mee gegroeid in de digitale verschuiving van de afgelopen jaren. Logischerwijs ontstaat er ook een groep bedrijven die door alle technische ontwikkelingen het spreekwoordelijke bos niet meer zien.
Online zijn er steeds meer partijen te vinden die websites en online oplossingen aanbieden tegen een laag tarief. Zelf vergelijk ik dit met het huren van een goedkoop winkelpand op een lastig te bereiken locatie. Het is een prachtig pand tegen een lage prijs, je producten zijn van goede kwaliteit en staan prachtig uitgestald. Helaas zullen je potentiële klanten eerder geneigd zijn een winkel binnen te wandelen die goed staat aangegeven en waarvoor ze niet eerst een pontje over moeten.
Iedere ondernemer dient zich af te vragen hoe digitaal volwassen zijn onderneming is, alvorens er een nieuwe website wordt gebouwd. Dit is een interessant vraagstuk omdat het veel zegt over je klanten en waar je kansen laat liggen binnen de digitale klantreis, ofwel: the digital path to purchase.
De Customer Journey is onmisbaar voor ons bij het ontwikkelen van een nieuwe website, strategie of tool. Wij brengen in kaart wat het uiteindelijke doel is van hetgeen je laat bouwen, zodat jouw klanten online niet meer om hoeven te fietsen.
Sam Lebens | Accountmanager
Zoek je een sparringspartner die continu kansen ziet om je organisatie te laten groeien? Dan ben je bij Sam aan het goede adres!