VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Storytelling: van jouw verhaal is er maar
02
Sept 2014
Max
Marketing & communicatie

Storytelling: van jouw verhaal is er maar

02 sept 2014 | Max | Marketing & communicatie

Waarom storytelling?

Een merk wil bij zijn of haar doelgroep een emotie opwekken, inspireren, maar bovenal tot actie aanzetten. Waarom moet men voor jou kiezen en niet voor de concurrent? Het gaat om jouw ‘persoonlijke’ ervaring en verhaal dat de doelgroep een andere kijk op je diensten en/of producten geeft. Je maakt het meer menselijk waardoor de consument het koppelt aan gevoelens en waarden. Hierdoor begrijpen ze je merk beter en zal jouw story, naast kleur geven aan je identiteit, het aantoonbare bewijs zijn van je succes.

Storytelling integreren

In feite vertel je feiten over je merk, dienst of product op een aantrekkelijke en unieke manier. Hierdoor onderscheidt je jezelf binnen je sector, waardoor je autoriteit kan uitstralen en sneller de aandacht van je doelgroep trekt.

Tips voor een goed verhaal

  1. Introductie: Begin een artikel met een verhaal als introductie. Zo houdt je de lezer bij de les. Men leest namelijk graag anekdotes.

  2. Road to succes: Vertel een verhaal over je oorsprong, hoe je merk tot een succes is gekomen. Zo is een connectie makkelijker gelegd en maak je jouw story ook veel persoonlijker.

  3. Beeld: Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Verpak of ondersteun het geheel met beelden. Zo kan een infographic niet alleen de ideale opkomst bieden om verschillende data leuk te presenteren, maar ook makkelijk leesbaar te maken. Uiteraard zorgen beelden er ook voor dat content sneller gedeeld wordt op social media.

  4. Video: Visualiseer je verhaal door gebruik te maken van video’s. Hierdoor kun je storytelling heel bewust richting geven. Ook wordt video makkelijk verspreid en kan het snel(ler) viraal gaan. Je kunt ook gebruik maken van het verhaal van klanten, zij maken ten slotte deel uit van je merk.

Kortom

Het is duidelijk dat content marketing een belangrijk onderdeel is van je online marketing strategie. Er moet relevante content gecreëerd worden, afgestemd op je doelgroep, die de lezer zowel informeert dan wel onderhoudt. Hiermee kleur je jouw identiteit, onderscheidt zich van de rest, en kan de consument zich ermee identificeren.

Storytelling: van jouw verhaal is er maar één!

 

Deel deze blog post:

Max Dikland | Stagiair communicatie

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes