VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Social media vergroot uw autoriteit
09
Sept 2014
Marketing & communicatie

Social media vergroot uw autoriteit

09 sept 2014 | Geert | Marketing & communicatie

Waarschijnlijk plaatst u zelf al links naar uw nieuwe blogs of andere nieuwe content op social media, maar als uw bezoekers ook vol lof zijn en deze pagina’s delen zullen volgers en vrienden eerder geneigd zijn om erop te klikken. De bezoekers van uw website zijn immers objectief en hebben er verder geen enkel belang bij dat uw website ook door anderen bezocht wordt. Als zij dit aanraden zal dit echter wel bijdragen aan meer bezoekers van uw website en de uitbreiding van uw autoriteit.

De vraag is echter hoe u ervoor zorgt dat uw pagina ook echt gedeeld wordt. SocialMedia Examiner zette zeven handige tips voor u op een rij.

1. Plaats deelknoppen

Als u wilt dat gebruikers uw pagina delen moet u het hen natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk maken. Met één druk op de knop moeten ze de pagina kunnen delen met hun online vrienden. Voeg daarom deelopties toe op uw website. In deze blog schreef ik al over onze ‘ideale’ Joomla! deelmodule.

2. Reacties integreren

Vaak komt het voor dat als u een webpagina op Facebook deelt uw connecties via datzelfde platform reageren op de gedeelde content. Door deze comments te integreren op uw website doet u daarmee uw voordeel. Als gebruikers reageren op Facebook worden de reacties op de website geplaatst, maar ook andersom. Anderen zullen op hun tijdlijn zien dat een vriend heeft gereageerd op uw content: “[naam] heeft gereageerd op [artikel]”, met daarbij ook een link naar de pagina. Elke nieuwe reactie kan dus leiden tot nieuwe bezoekers.

3. Betrek experts

Een manier om uw blog vaker te laten delen is door andere bloggers of experts van uw vakgebied te citeren. Mogelijk zullen ook zij uw post delen op hun social media, waarmee uw bereik in één klap flink vergroot kan worden.

4. Voor wat, hoort wat

Scherm interessante content van uw website af en maak deze alleen toegankelijk als uw bezoekers een pagina op hun social media hebben gedeeld. Laat bijvoorbeeld alleen de inleiding van een blog zien en de rest pas als de bezoeker de link heeft gedeeld op Facebook of Twitter.

5. Aantrekkelijke content

Visuele content is vandaag de dag erg belangrijk. Voorzie uw website en/of blog daarom van afbeeldingen die de lezers genoeg inspireren om deze te delen. Deze afbeeldingen zijn erna natuurlijk ook te zien op social media. Hoe meer deze in het oog springen, hoe meer de connecties van uw bezoekers op de gedeelde links zullen klikken.

6. Voorgedefinieerde Tweets en Facebook status updates

Zorg ervoor dat de berichten die uw bezoekers op Facebook, Twitter en andere social media plaatsen motiveren om door te klikken. Dit doet u natuurlijk al door het gebruik van fraai beeldmateriaal (zie 5), maar het is ook belangrijk dat de tekst op deze social media aanslaat. Maak daarom zelf de status updates, welke automatisch op de social media geplaatst worden als uw bezoeker op ‘delen’ klikken.

7. Geef prijzen weg

Verloot prijzen onder de bezoekers van uw website en volgers van uw social media platformen. Of onder degenen die op één van de social media kanalen over de ‘giveaway’ hebben gepost. Zo kunt u in korte tijd kunt uw online netwerk flink uitbreiden. Ook u zult vast wel weten hoe dol wij Nederlanders zijn op weggevertjes ;-).

 

Deel deze blog post:

Geert van Soest | Webdeveloper

Webdeveloper Geert houdt zich bezig met het ontwikkelen van software. Tevens expert op gebied van snelheidsoptimalisatie.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes