SharpSpring partner summit 2016
Afgelopen week waren we uitgenodigd voor de SharpSpring partner summit. Op dit jaarlijkse event krijgen SharpSpring partners een kijkje in de keuken. Als officiële SharpSpring partner wordt je als eerste op de hoogte gesteld van de (nieuwe) ontwikkelingen van het platform. Door het toevoegen van enkele belangrijke features zal de marketing automation tool nog vollediger worden. Naar onze mening is SharpSpring nu een volwaardige concurrent van het grote Hubspot. En dat voor een fractie van de prijs.
Prijswijzigingen
Wellicht het belangrijkste onderdeel. SharpSpring is één van de voordeligste Marketing Automation tools op de markt. Dit zal ook zeker zo blijven. Vanaf vorige maand is het namenlijk mogelijk om individuele licenties aan te schaffen na de standaard licenties die je als partner eerst aanschaft. De kosten dalen dus aanzienlijk tijdens de aanschaf van je 6e of 11e licentie.
Je zou misschien verwachten dat SharpSpring de prijs van de standaard licentie gaat verhogen om dit 'verlies' goed te maken. Zeker nu SharpSpring enkele extra features krijgt. (zie verderop in dit blog). Echter zal er geen prijsstijging komen voor de standaard licentie. Tijdens de summit konden aanwezigen partners live stemmen over een eventuele prijsstijging. Het overgrote deel van de aanwezigen was tegen een prijsstijging.
Alleen maar goed nieuws? Nee. Gezien de groei die SharpSpring de afgelopen tijd heeft doorgemaakt was het nodig om enkele nominale veranderingen door te voeren. Deze wijzigingen heeft invloed op maar 2% van de SharpSpring gebruikers. Zo zal er een extra bedrag van $100,- per Salesforce intergratie betaald moeten worden. Maak je gebruik van meer dan 100.000 contacten of heb je meer dan 250.000 pageviews dan betaal je een extra bedrag. Lees hier meer over de prijsaanpassingen.
Landing page builder
SharpSpring als losstaande software gebruiken heeft weinig voordelen. Een marketing automation tool dient altijd samen te werken met een website of webshop. Op de website heb je bepaalde pagina's of elementen die samenwerken met SharpSpring. Ideaal genomen wil je ook gebruik maken van een CMS zodat de inhoud van de website of webshop eenvoudig aangepast kan worden. Middels een CMS kun je bijvoorbeeld eenvoudig nieuwe pagina's aan je website toevoegen. Mocht je nu geen CMS gebruiken maar wel willen profiteren van SharpSpring dan kun je SharpSpring's eigen landing page builder gebruiken.
Bron: SharpSpring blog
De landing page builder stelt je in staat om eenvoudig landingpagina's op te stellen en in te richten. Door middel van een drag & drop interface kun je eenvoudig pagina's opmaken. Het voordeel van deze landing page builder is dat je direct de kracht van SharpSpring kan benutten. Zo is het mogelijk om bepaalde elementen wel of niet te tonen op basis van lead informatie. Zo kun je bijvoorbeeld een CTA button plaatsen naar een contactformulier voor leads die een leadscore van 100+ hebben en een CTA button naar je productpagina voor leads met een mindere leadscore.
Indien je wel gebruik maakt van een CMS is de landing page builder wellicht een feature waar je niet snel gebruik van zult maken. Het CMS kan eenvoudig zelf landingpages aanmaken. Middels de API kun je dan verbinding maken met SharpSpring en ook hier elementen wel/niet tonen op basis van lead informatie.
Blog builder
De fundering van inbound marketing draait om content. Een goede en laagdrempelige manier om content op je website te plaatsen is via een blog. Meeste CMS systemen beschikken al over een blog functionaliteit. Mocht je niet over een blog mogelijkheid beschikken binnen je eigen website of webshop dan kun je middels de blog builder eenvoudig een blog opzetten en implementeren.
De werking van deze blog builder is bijna identiek aan de landing page builder. Middels een drag & drop interface kun je eenvoudig blog berichten maken. De editor heeft de beschikkig over onder andere het toevoegen van media zoals afbeeldingen. Tevens is het mogelijk om duidelijke call-to-action buttons en deelopties toe te voegen aan je blog.
Bron: SharpSpring blog
SharpSpring Mail+
Wat nu als je niet overtuigd bent van SharpSpring? Je twijfelt of je hiermee aan de slag moet. Het is tenslotte een investering. Zou het niet mooi zijn om een soort 'proefperiode' aan te gaan? Wellicht is SharpSpring Mail+ iets voor jou. SharpSpring Mail+ is e-mail marketing software met marketing automation voordelen! Het is niet nodig om een SharpSpring abbonement af te sluiten om Mail+ te gebruiken. Mail+ is een losstaande service met lage kosten. Zie ook dit handig overzicht (pdf) welke mogelijkheden Mail+ heeft en hoe deze verschillen met een SharpSpring abonnement.
Indien je twijfelt is Mail+ het ideale pakket om kennis te maken met marketing automation. Of het nu gaat om click tracking, segmentatie op basis van gedrag en dynamische lijsten. Met Mail+ kun je deze features gebruiken.
Zoals je kunt lezen timmert SharpSpring hard aan de weg. Enkele grote nieuwe features waar we graag mee aan de slag gaan. Als partner mogen wij direct aan de slag met deze features alvorens deze beschikbaar zijn voor iedereen. Heb je vragen over de summit of over SharpSpring in het algemeen? Laat het weten in de comments of neem even contact op.
Kevin van Beers | Inbound marketing specialist
Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.