VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Retargeting: Audience
29
Okt 2014
Max
Marketing & communicatie

Retargeting: Audience

29 okt 2014 | Max | Marketing & communicatie

Na de heldere uitleg over Retargeting: Ads, wil je natuurlijk weten of retargeting de juiste keuze is voor jouw bedrijf. Ik werp mijn blik op retargeting advertenties en onderzoek de meest onderbelichte mogelijkheden.

Retargeting wordt veelal toegepast op de groep die (nog) geen actie heeft ondernomen, maar waarom zou je niet de converterende bezoekers retargeten? Dat zij hun 'plicht' hebben gedaan, maakt hun niet minder interessant. Zij zijn juist degenen die interesse hebben (getoond) in jouw bedrijf.
De bestaande klant is tevreden over je website en aanbod. Hij of zij heeft al een positief beeld. De drempel om nogmaals te converteren is dus kleiner.

"Het is goedkoper te investeren in bestaande klanten, dan investeren in nieuwe klanten."

Beëindig de zoektocht van je klant

Doordat je weet wat klanten hebben afgenomen kun je hier op inspelen. Niet alleen het aanbieden van producten die aansluiten op het vergaarde product, maar combineer dit met een goede aanbieding. Dan houdt de zoektocht van de klant bij jou op!

Voor wat, hoort wat

Vragen of je klanten tevreden zijn met het product of vertellen dat je 24/7 voor hen klaar staat is niet meer voldoende. Het triggert niet. Probeer hier slim op in te haken door bijvoorbeeld korting aan te bieden wanneer zij een recensie plaatsen over het product of een enquête invullen. Korting wakkert klanten niet alleen aan (opnieuw) een bezoek te brengen aan je website, maar user-generated content (reviews) biedt ook toegevoegde waarde voor nieuwe bezoekers.

Klanten binden en onderhouden

Een positieve ervaring van een klant kan leiden tot klantenbinding. Door retargeting hieraan te koppelen vergroot je de kans op een langdurige relatie. De klant zal zich eerder inschrijven voor een nieuwsbrief of contact aanvragen. Dit biedt weer de mogelijkheid om je nieuwsbrief te optimaliseren en terugroepacties te ondernemen.

Retarging biedt meer dan alleen het benaderen van niet-converterende bezoekers. Ook hoeft het niet perse tot omzet te leiden. Het kan klantenrelaties, user-experience en aanzien creëren.

Wist je dat...

  • het 3 van de 5 online kopers opvalt dat advertenties producten weergeven die ze op andere websites hebben gezien.
  • 68% zet hun geld niet meer in op traditionele display adverenties maar retargeting.
  • Retargeting een van de meest ongebruikte online marketing technologie is. Des te meer reden om het te gebruiken!

Voor meer statistieken, neem een kijkje bij de infographic hieronder:

infographic

Deel deze blog post:

Max Dikland | Stagiair communicatie

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes