VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Personaliseren is niet moeilijk!
06
Okt 2014
Marketing & communicatie

Personaliseren is niet moeilijk!

06 okt 2014 | Sanne | Marketing & communicatie

Coca Cola heeft meer dan 150 namen gebruikt om hun flesjes, 'gewone' Cola, Light en Zero, te personaliseren. Het idee is dat de klant het flesje deelt met familie en vrienden. Staat jouw naam niet op een flesje? Coca Cola reed afgelopen zomer door het hele land om ter plekke een blikje Cola te personaliseren met jouw naam.

Online personalisation

Personalisatie is meer dan alleen vragen of de bezoeker terug wil komen op jouw website. Zorg dat je een prettige interactie creëert met de bezoeker. Gebruik de juiste data voor de juiste doeleinden. Hieronder hebben we een klein aantal opties opgesomd wat je met de juiste data kunt doen:

Voorkeuren onthouden

Bestel je koffie online? Dan is er niets fijner dan dat de website je voorkeuren en instellingen onthoudt. Nu hoeft de bezoeker niet te zoeken naar 'zijn' koffie.

Personalisatie verpakt in een app

Een goed voorbeeld hiervan is de 'Wine-lovers-app': Delectable. Je kunt foto’s maken van jouw favoriete wijn en de app zoekt vergelijkbare wijnen. Andere wijnliefhebbers kunnen feedback geven wanneer je een nieuwe wijn zoekt. Een echte wijn-community!

Combineer data

Natuurlijk heb je niet alle informatie nodig van jouw bezoeker om een gepersonaliseerde advertentie te maken dat het aanzetten tot actie stimuleert. Je kunt zoekresultaten en de cookie geschiedenis van de bezoeker gebruiken om het juiste aanbod te doen.

Social media

Ook social media kun je gebruiken als databron. Door likes, vrienden en interesses te scannen kun je wel eens onderstaande aanbevelingen tegenkomen. De bezoeker wordt getriggerd het product, de dienst of aanbieding te delen met zijn vrienden via social media.

Social_Invite

Profielen

Bij Netflix kun je een eigen profiel aanmaken. Hierdoor zie je meteen een overzicht van de films en series die je volgt en niet (meer) de series die jouw partner, zoon of dochter kijkt. Zo heeft iedereen in huis een 'eigen' overzicht van hun favoriete televisie programma's.

netflix-profiles

Bij personalisatie gaat het niet alleen om connectie met de bezoeker, maar je moet het de bezoeker tegelijkertijd gemakkelijker en vriendelijker maken (ontzorgen). Een positieve ervaring met jouw website zorgt voor meer conversies en klantenbinding.

 

Deel deze blog post:

Sanne Klompenhouwer | Designer

Sanne is pixelperfect en haar ontwerpen zijn altijd raak. Ze maakt offline design meetbaar.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes