VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Marketing automation een grote stap? Begin klein met SharpSpring Mail+
09
Nov 2016
Marketing & communicatie

Marketing automation een grote stap? Begin klein met SharpSpring Mail+

09 nov 2016 | Kevin | Marketing & communicatie

Je denkt na over Marketing Automation. Je doet onderzoek hoe marketing automation je kan helpen. Welke systemen zijn er beschikbaar? Je bent je ervan bewust dat het een grote stap kan zijn. Afhankelijk van budget en tijd kun je besluiten om de stap toch niet te zetten. Maar je wil wel graag kennis maken met Marketing Automation?

Wat nu als we je vertellen dat je gebruik kan maken van een krachtig e-mail marketing platform met de voordelen van Marketing Automation? Dit alles voor een fractie van het budget en tijd!

Onze Marketing Automation partner SharpSpring heeft sinds kort het SharpSpring Mail+ platform opgezet. Een e-mail marketing tool die verder gaat dan traditionele tools en stelt het gedrag van de persoon die de e-mail ontvangt centraal.

Wat gebeurt er na de klik?

MailChimp, MailPlus of Campaign Monitor. Grote kans dat je één van deze (of vergelijkbare) e-mail marketing tools gebruikt of gebruikt hebt. Het zijn stuk voor stuk robuuste tools met alles binnen handbereik om bijvoorbeeld segmentatie toe te passen of uitgebreide e-mail marketing campagnes te creëren. Middels uitgebreide rapporten en statistieken zie je of je inspanningen ook iets opleveren. Hoe vaak wordt de nieuwsbrief geopend? Hoe vaak en wie klikt er uiteindelijk op een link in een nieuwsbrief?

SharpSpring Mail+ gaat nog een stap verder. Waar taditionele e-mail marketing tools zich richten op de e-mail verliest SharpSpring Mail+ de website niet uit het oog binnen e-mail marketing. Zodra iemand via een e-mail je website bezoekt zal dit door SharpSpring opgeslagen worden. Je kunt middels Mail+ precies zien welke pagina's, en hoe lang deze pagina's bezocht zijn door de betreffende bezoeker. Komt deze bezoeker dan twee weken later terug op je website zie je dat ook weer terug in Mail+. Je krijgt een compleet overzicht van alle acties die een bezoeker uitvoert op je website. SharpSpring Mail+ gaat verder dan enkel aflevering, openingen en kliks te rapporteren, door bij te houden wat contacten doen "na de klik”. Mail+ traceert elk paginabezoek en ingevulde formulieren en toont deze data allemaal in één visuele tijdlijn.

features BehaviorBasedTracking

E-mail marketing meets Marketing Automation

 Nog een groot voordeel van Mail+ is de combinatie met Marketing Automation. Het is natuurlijk mogelijk om segmentatie toe te passen binnen Mail+. Dit werk op een vergelijkbare manier als traditionele e-mail marketing tools. Je voegt gebruikers toe aan bepaalde lijsten indien deze voldoen aan bepaalde criteria. Een bezoeker op de website meldt zich aan voor de nieuwsbrief en wordt automatisch aan de juiste lijst toegevoegd. Het is schokkend dat 42% van marketeers geen gebruik maakt van targeted e-mail berichten dankzij segmentatie.

Mail+ voegt een extra dimensie toe aan segmentatie door gebruik te maken van zogenaamde 'behaviour based segmentation'. Segmentatie op basis van gedrag. Door gebruik te maken van Mail+ gebeurt deze segmentatie automatisch. De tijd van demografische info is voorbij. Dankzij “after the click” tracering om elke pagina te zien die de contactpersonen bezoeken, zodat je precies weet wat hen boeit. Gebruik deze "gedrag gebaseerde" informatie om dynamische lijsten te bouwen en stuur relevante e-mails die converteren.

Heeft een bezoeker nadat hij of zij de nieuwsbrief heeft ontvangen een kijkje genomen op de prijzen pagina van de website? Een week later nog een keer? Dan is het tijd om bijvoorbeeld een e-mail te sturen met extra informatie omtrent je prijzen. Zie je dat een bepaalde bezoeker veel blogs van een bepaald onderwerp leest? Wellicht tijd om deze bezoeker een nieuwsbrief te sturen met gerelateerde content. Dit zijn slechts enkele voorbeelden maar zoals je ziet zijn de mogelijkheden eindeloos. Mail+ zorgt voor de automation. Jij hoeft je alleen maar te focussen op goede content produceren.

Marketing Automation met een budget

Een veelvoorkomend argument om niet te starten met Marketing Automation is het kostenplaatje. Als officiële SharpSpring partner kunnen wij Marketing Automation voordelig aanbieden. SharpSpring is namenlijk één van de voordeligste Marketing Automation tools op de markt. Indien je gebruik maakt van Mail+ betaal je een vergelijkbaar bedrag als dat je bijvoorbeeld MailChimp gebruikt. Abbonnementen zijn ook maandelijks opzegbaar. Geen lange jaarcontracten maar opzeggen wanneer jij dat wil.

"VisionEars biedt tools als SharpSpring Mail+ graag aan. Het is een ideale kennismaking met Marketing Automation zonder enorme kosten en de instapdrempel is laag indien men al bekend is met vergelijkbare e-mail marketing tools. We starten klein en schalen op wat successvol blijkt."

Kevin van Beers - inbound marketing specialist

Marketing is complex. Je e-mail marketing platform hoeft dit niet te zijn. SharpSpring Mail+ beschikt over een intuïtieve interface waardoor je snel van start kan gaan. Heb je ervaring met andere e-mail marketing tools of software zoais Microsoft Office dan is het gebruiken van Mail+ een eitje.

Je ziet dat je al kennis kan maken met Marketing Automation zonder enorme kosten of tijdsinvestering. Tools zoals SharpSpring Mail+ zijn voor zowel de kleine ondernemer als de grote multinational (en alles daartussen) ideaal om kennis te maken met Marketing Automation. De volgende stap, een compleet Marketing Automation platform, is dan ook minder groot en zal vloeiend(er) verlopen. Heb je vragen over Marketing Automation of wil je meer weten over SharpSpring Mail+ neem dan contact op. We helpen je graag!

Download je gratis e-book

Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Ja, ik wil een gratis ebook
Deel deze blog post:

Kevin van Beers | Inbound marketing specialist

Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes