VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Location based marketing: makkelijk & effectief
12
Sept 2014
Marketing & communicatie

Location based marketing: makkelijk & effectief

12 sept 2014 | Yoeri | Marketing & communicatie

Locatie verkennen

Couverts

Het grootste en meest gebruikte voorbeeld van location based marketing is het opzoeken van bijvoorbeeld restaurants in je buurt. Er zijn voldoende applicaties waarop je, ongeacht de stad waar je je in bevindt, heerlijk eten kan vinden. Een van de bekendste apps is Couverts. Hiermee kun je overal in Nederland de leukste restaurants vinden gebasseerd op populariteit, prijs, naam of afstand. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is de app installeren en toestemming geven om je GPS locatie te gebruiken.

Persoonlijk

Het is belangrijk dat men incheckt op haar huidige locatie. Zo kunnen er (exclusieve) aanbiedingen, voordelen en informatie verstrekt worden die alleen te gebruiken zijn in de omgeving. Door het inchecken wordt marketing persoonlijk en daardoor minder storend.

Inchecken via social media 

Social media is dé manier om in te checken bij een organisatie. Een bedrijf kan dan persoonlijk kijken wat ze je te bieden hebben. Incheck acties worden dan ook steeds populairder: "Check nu in en dan ontvangt u..."

KLM heeft hier op ingehaakt en een goed voorbeeld gecreëerd van location based marketing. Via social media hebben ze bijgehouden wie er heeft 'ingecheckt' bij KLM. Met behulp van social media hebben ze zoveel mogelijk informatie vergaard over deze mensen, met als doel een cadeautje te geven en zo een glimlach op hun gezicht te toveren. Om het effect te vergroten moest het allemaal natuurlijk wel zo vliegensvlug mogelijk gebeuren, maar dat is tenslotte de specialiteit van KLM.

 

Deel deze blog post:

Yoeri Fleuren | Webdeveloper

Webdevelopment is Yoeri op het lijf geschreven. Vragen over Magento? Yoeri is je man!

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes