VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Content tijdens het koopproces
22
Aug 2014
Marketing & communicatie

Content tijdens het koopproces

22 aug 2014 | Hor Kin | Marketing & communicatie

Organisaties gebruiken content in al zijn vormen: e-books, white-papers, blogs, case studies, video's en infographics voor het vastleggen van de aandacht, het opbouwen van geloofwaardigheid, en uiteindelijk verkopen van hun producten en diensten.

Om effectief gebruik te maken van content gedurende het koopproces is het handig om eerst de stadia te begrijpen die uw prospecten doorlopen bij het maken van een aankoopbeslissing. Het koopproces kan worden onderverdeeld in drie fundamentele fases:

  1. Awareness fase: In de awareness fase realiseert de prospect dat er een probleem is dat moet worden opgelost. Dus ze beginnen met het onderzoeken om het probleem beter te begrijpen.
  2. Overweging fase: In de overweging fase heeft de prospect een duidelijk omschreven idee van het probleem. Daarnaast hebben ze alle mogelijke oplossingen onderzocht voor het probleem.
  3. Besluit fase: Dit is waar de prospect alle verschillende oplossingen heeft geëvalueerd en het moment een bedrijf  te kiezen die voor hen het probleem kunnen oplossen.

In elke fase is de prospect op zoek naar verschillende soorten informatie. Het is dus essentieel te weten wat voor soort content u moet produceren gedurende de verschillende fases.

Content voor de awareness fase

Zoals hierboven vermeld: de awareness fase is de fase waarin de prospect realiseert dat ze een probleem hebben. Daarnaast is dit het moment dat de prospect een onderzoek begint naar het probleem waarmee zij geconfronteerd worden.

In deze fase is de prospect op zoek naar educatieve content om hen te helpen het probleem te kaderen. Content die hierin ondersteunt is:

  1. E-books
  2. White-papers
  3. Onderzoeksrapporten

Content voor overweging fase

Zodra de prospect een duidelijk geformuleerd idee van het probleem heeft verplaatsen ze zich van de awareness fase naar de overweging fase. Op dit moment zijn ze op zoek naar content die gerelateerd zijn tot oplossingen. Content die hierin ondersteunt is:

  1. Webinars
  2. Case studies
  3. Podcasts

Content voor besluit fase

De laatste stap in het koopproces is de besluit fase. Op dit moment van het koopproces begrijpt de prospect alle aspecten van hun probleem en mogelijke oplossingen om hun probleem op te lossen. In deze fase is het de bedoeling dat organisaties content produceren die gaat over de onderscheidende factoren dat hun organisatie uniek maken, zoals:

  1. Verkoop vergelijking gidsen
  2. Documenten om functionaliteiten te onderscheiden
  3. Gratis tests
  4. Demo’s

Koopproces

Deel deze blog post:

Hor Kin Cheung | Internet marketing manager

Als internet marketing manager tilt Hor Kin alles naar een hoger niveau. Google heeft geen geheimen voor hem.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes