VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Ben jij een frontrunner?
24
Nov 2014
Marketing & communicatie

Ben jij een frontrunner?

24 nov 2014 | Ronald | Marketing & communicatie

In het boek worden 8 eigenschappen uitgelicht die marktleiders en runners-up met elkaar gemeen hebben:

Eigenschap 1Ontwikkel meerwaarde

Een product (of dienst) op de markt zetten is niet meer genoeg, het moet “meerwaarde!” schreeuwen. Aan de top slagen ze erin een nog grotere betekenis aan een product toe te kennen dan het al doet. Winst maken is van zijn troon afgestoten door autonome groei: zelfstandige groei van een organisatie zonder het meerekenen van acquisities. Gelukkig zijn wij marketeers daar allang van op de hoogte ;).

Eigenschap 2Creëer een eigen categorie

Organisaties besteden veel aandacht aan het verbeteren van bestaande categorieën door innoverende verpakkingen, herpositionering, producteigenschappen en promoties, maar hebben weinig op het met creëren van een nieuwe (product)categorie: daar waar de kansen liggen!
Bij 60% van de 100 snelste groeiers ter wereld komt de groei van echte nieuwe productcategorieën en ieder jaar opnieuw!

Eigenschap 3Innoveer het segment

Marktleiders houden zich aan één primaire taak: hun eigen productcategorie levend en uitdagend houden. Iedere keer blazen ze nieuw leven in hun categorie door innovatie en verlengen de levenscyclus door marktbewerking (zie de achtste eigenschap).

 

Eigenschap 4Verbonden met de context

Frontrunners weten als (een van de) eerste wat zich afspeelt in hun context. Ze houden alles in de gaten als een radar, zijn altijd bereikbaar en voorbereid op een dialoog. Next-level monitoring noem ik dit. De radar staat 24/7 aan en iedere stip dat op het scherm verschijnt wordt opgepikt en actie bij ondernomen. De stippen bevatten alles wat ook maar voor 0,1% relevant is. Of dit nu wet- en regelgeving en trends zijn of een verre vriend uit Timboektoe die een opmerking maakt.

Eigenschap 5Een ijzersterke identiteit

Inderdaad, het uiterlijk is waar eerste indrukken worden gecreëerd. Echter wordt een uniek innerlijk steeds belangrijker. Zonder ‘ziel’ zijn bedrijven leeg en richtingloos. Wat is je karakter, waar leef je voor, waar streef je naar, wat maakt jou een geschikte vriend? Kleed je als organisatie uit en laat meer zien dan alleen je missie, visie en waarden.

Eigenschap 6Bouw een sterk merk

Moderne merken hebben als kerntaak het bouwen en onderhouden van de doelgroep waarmee ze ‘een soort relatie’ hebben. De rol van het product binnen deze relatie is lang onderbelicht geweest. Veel merkdenkers hebben het merk losgekoppeld en het product zijn eigen leven laten leiden.
Juist door de toegenomen transparantie en persoonlijkere relatie met de doelgroep speelt de identiteit een immens grote rol. Positioneren 2.0 zal dus sterk identiteit gedreven moeten worden waar identiteit en positionering elkaar zullen aanvullen en verlengen.

Eigenschap 7Neem verantwoordelijkheid

Men wordt als klant en niet als mens gezien en alle motivaties worden vervangen door regeltjes en wetten. Hierdoor neemt het vertrouwen in organisaties sterk af. Ze willen niet langer alleen als klant maar ook en vooral als persoon worden gezien en verwachten dat bedrijven hier een bijdrage aan (gaan) leveren.
Naast maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) zal ook maatschappelijk verantwoord consumeren (MVC) aandacht moeten krijgen. Merken zullen in het marketingaspect, als echte marktleiders, het voortouw en verantwoordelijkheid moeten nemen.

Eigenschap 8Innoveer continu je marktbewerking

Er vinden continu grote veranderingen plaats. Informatie- en communicatietechnologie blijven zich ontwikkelen. Een keuze maken binnen het aanbod wordt steeds lastiger maar maken het mogelijk de klant steeds meer centraal te zetten. Door het voortdurende contact, dialoog, interactie en meetbaarheid wordt het creëren van een solide relatie mogelijk, en dit neemt geen enkel nadeel met zich mee. Zo worden je klanten écht ambassadeur en zullen ook producten en diensten verpersoonlijken.

Marketeers, maak je geen zorgen: dit betekent niet het einde van massamarketing! Het is juist belangrijker dan ooit. Mensen kopen geen producten maar het verhaal achter het idee. Hierbij is het belangrijk rekening te houden met contentmarketing en de customer journey. Dit zijn cruciale factoren die bijdragen aan het succes!

formcartoon 7968 dc39d9812b11ff5b8cc099f129899f460304001f

De vraag is dus niet of je het in je hebt maar: ben jij bereid frontrunner te worden?

Benieuwd geworden naar het boek? Op Google Books vind je een groot deel terug. Tenzij je liever het hele boek fysiek in je handen hebt kun je het bestellen op de website van Frontrunners Institute.

 

Deel deze blog post:

Ronald Groot | Operationeel directeur

Als projectmanager gebruikt Ronald zijn positieve can-do-mentaliteit om het beste uit zowel opdrachtgevers als collega's te halen.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes