Infographics zijn overal en als het aan ons ligt blijven ze ‘booming’. De afgelopen jaren zijn er veel infographics gemaakt. We zijn opzoek gegaan naar de beste, mooiste en grappigste infographics. Hieronder vind je een aantal voorbeelden, laat je inspireren! Wie weet… helpen deze voorbeelden je bij het maken / bedenken van de beste infographic van dit jaar.
Inmiddels hebben we behoorlijk wat social media netwerken waar we berichten, nieuws of acties op kunnen plaatsen om zo bij een breed publiek onder de aandacht te zijn en te blijven. Afbeeldingen en/of video speelt hierin een grote rol, het is dan ook belangrijk dat je ervoor zorgt dat deze beelden er goed uitzien.
Voor jouw bedrijf of (nieuwe) product of dienst wil je natuurlijk een passend professioneel logo en huisstijl laten maken. Zo creëer je jouw bedrijfsimago waardoor jouw doelgroep je herkent en jij je onderscheid van de concurrenten. Een consistente huisstijl wekt vertrouwen bij de klant, maar ook bij medewerkers. Vertrouwen in je merk, diensten en producten die je aanbiedt. Een logo en huisstijl laten maken is een heel proces, maar waar begin je? Hoe ziet dat proces eruit, wat wordt er van jou verwacht en wat kan jij van de grafische vormgever verwachten?
Een infographic is een informatieve presentatie van complexe data. Door informatie visueel aantrekkelijk te maken en teksten te ondersteunen met illustraties wordt het scannen op relevantie binnen complexe data toegankelijker. Infographics werden voorheen vooral gebruikt bij nieuws- en achtergrondartikelen, in financiële jaarverslagen, in openbaar vervoerssystemen als verklarend beeld, en voor wetenschappelijke of educatieve doeleinden. Maar tegenwoordig kom je ze overal tegen. Zowel voor interne als voor externe communicatie.
In deze tijd, waar de gebruiker centraal staat en hoe deze gebruiker zijn of haar ervaringen online deelt, speelt online marketing een steeds grotere rol. Traditionele print-marketing wordt steeds minder vaak ingezet. De reden hiervan is simpelweg dat traditionele print slecht kan worden gedeeld (geshared) en de effectiviteit kun je minder uitgebreid meten. Echter blijft traditionele print wel een belangrijke rol spelen. Een mogelijkheid om offline naar online te halen is door een webadres of een QR-code te vermelden op je drukwerk. Een andere mogelijkheid is "Layar". Layar gaat nog een stapje verder, Layar laat de traditionele –offline- print integreren met online interactie!