VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Verhoog het doorklikpercentage van uw nieuwsbrief
27
Jan 2014
Conversie optimalisatie

Verhoog het doorklikpercentage van uw nieuwsbrief

27 jan 2014 | Geert | Conversie optimalisatie

1. Personaliseer uw nieuwsbrief

Het doorklikpercentage in persoonlijke ligt vaak twee keer zo hoog als in reguliere nieuwsbrieven. Hieronder wordt veel meer verstaan dan het opnemen van de gegevens van de ontvanger in de e-mail. Hiermee wordt bedoeld dat de nieuwsbrief wordt verzonden op een voor de ontvanger relevant moment. Voorbeelden hiervan zijn de ‘verlaten winkelwagen e-mail’, waarin u de ontvanger oproept zijn bestelling af te ronden en de verjaardagsmail, waarin u de ontvanger feliciteert en eventueel een korting cadeau doet.

2. Maak uw nieuwsbrief responsive

Afhankelijk van de doelgroep wordt 15-65% van de e-mails gelezen op een mobile device. Het is dus belangrijk dat uw nieuwsbrief ook voor die personen goed te lezen is. Pas responsive design toe om ook voor mobiele gebruikers meteen duidelijk te maken waar uw e-mail over gaat.

3. Zet de call-to-action niet in afbeeldingen

In veel e-mailsoftware worden afbeeldingen niet standaard geladen, maar pas als de gebruiker daarvoor toestemming heeft gegeven. Zet daarom de call-to-action niet in afbeeldingen, want de kans bestaat dat veel ontvangers deze dan niet zien.

4. Gebruik alternatieve teksten

Mocht u toch afbeeldingen gebruiken die een duidelijke meerwaarde hebben voor de nieuwsbrief, geef deze dan een alternatieve tekst mee. Dit is tekst die wordt getoond als een afbeelding niet geladen kan worden. Zo krijgen ontvangers die afbeeldingen niet zien toch een idee over het onderwerp van uw nieuwsbrief.

5. Maak afbeeldingen klikbaar

Ervan uitgaande dat u in het bezit bent van een smartphone herkent u het vast wel; het kan soms erg lastig zijn om in een niet-responsive website een link aan te klikken. Hetzelfde geldt natuurlijk voor een nieuwsbrief als deze niet responsive is. Maak daarom ook afbeeldingen klikbaar.

6. Wees to-the-point

Probeer het gebruik van grote lappen tekst tot een minimum te beperken. Deze worden immers steeds minder gelezen. Probeer daarom in zo min mogelijk woorden de ontvanger te overtuigen om verder te klikken.

7. Vermijd afleidingen

Zoals bij de vorige tip al is aangegeven, is het belangrijk om meteen aan de ontvanger duidelijk te maken wat hij aan u heeft. Plaats niet her en der afbeeldingen als ze geen toegevoegde waarde hebben en prijs ook niet teveel producten aan in uw nieuwsbrief. Neem een helder doel voor ogen en richt daarop de aandacht.

8. Benadruk de call-to-action

Ontvangers die niet meteen geïnteresseerd zijn zullen bijna nooit de nieuwsbrief helemaal doorlopen. Zorg er daarom voor dat de call-to-action opvalt en plaats deze bovenaan. Ontvangers weten dan meteen wat er van hen gevraagd wordt.

9. Wijs op de voordelen

Maak ontvangers duidelijk waarom ze op een bepaalde link in uw nieuwsbrief zouden klikken. ‘Klik hier’ is dus geen goede link; ontvangers moeten dan eerst de hele zin of lap tekst lezen om te weten wat er achter de link schuilt. Een alternatief? ‘Klik hier om alle producten van de SALE te bekijken!’

10. Zet aan tot delen

Motiveer de ontvangers van uw nieuwsbrief om deze te delen door social media buttons te plaatsen. Als dat actief gebeurt gaat het bereik van de nieuwsbrief flink omhoog waardoor ook meer gebruikers uw landingspagina’s zullen bereiken.

delen2

11. Wees geduldig

Als u met uw nieuwsbrief probeert de verkoop van een product te stimuleren, werkt het averechts om de ontvanger meteen een ‘rekening onder de neus te houden’. Als u naar de autodealer gaat wilt u immers ook eerst een testritje maken.

Pas als ontvangers echt geïnteresseerd zijn zullen ze op een knop klikken die ze aanzet tot het bestellen van een product. Probeer ze eerst te leiden naar een langdingspagina met ‘meer informatie’, waar u probeert om ze alsnog naar de bestelpagina te leiden. Hierdoor zal een grotere groep ontvangers van de e-mail doorklikken.

12. Geef niet alles weg

Reik de ontvangers van je nieuwsbrief niet in de e-mail al meteen alle informatie aan. Waarom zouden ze dan nog doorklikken? Ze weten alles toch al? Verleid ze daarom om ook verder te klikken. Maak een zin niet af of stel een vraag waarop gebruikers het antwoord kunnen lezen door op een link te klikken.

Deze blog is geschreven in het kader van ons kennisthema 'Conversie optimalisatie & neuromarketing'. Want door de gedragingen van uw website bezoekers te kennen en hierop te anticiperen behaalt u maximaal rendement.

Deel deze blog post:

Geert van Soest | Webdeveloper

Webdeveloper Geert houdt zich bezig met het ontwikkelen van software. Tevens expert op gebied van snelheidsoptimalisatie.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes