VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

15
Okt 2014
Max
Conversie optimalisatie

Retargeting: Ads

15 okt 2014 | Max | Conversie optimalisatie

Hoe werk het

Wanneer een potentiële klant je website bezoekt wordt er een cookie, besprenkeld met een beetje code stof, geplaatst op zijn device. De cookie slaat pagina's waar hij/zij geïnteresseerd in is. Op het moment dat de klant je website verlaat zonder een aankoop te doen en een andere website bezoekt, geeft deze cookie door dat de klant zich op een andere site bevindt. Als daar adverteerruimte beschikbaar is, begint een realtime veiling van deze plek. In een fractie van een seconde wordt vervolgens de advertentie geplaatst.

Pas op

Dat mensen je website hebben bezocht, betekent niet dat ze achtervolgd willen worden. Dat leidt tot irritatie en verlaagt de effectiviteit. Zorg dat je een frequentie limiet stelt waarmee je potentiële klanten benadert. De omgeving waarin jouw banners worden geplaatst moeten aansluiten op je merk. Dit kun je beïnvloeden door trefwoorden en categorieën specifiek te kiezen en/of uit te sluiten.

Segmenteer je klanten

Door bijvoorbeeld verschillende codes in te bouwen op webpagina's kun je (potentiële) klanten gericht benaderen. Heeft een bezoeker alleen de homepage bezocht, dan benader je hem met een algemenere advertentie die gericht is op het creëren van brand awareness. Is je bezoeker opzoek geweest naar een specifiek product, dan kun je jouw advertentie daarop afstemmen.

Zet in op interesse en vormgeving

Cijfers vertellen dat het meer zin heeft om retargeting te focussen op mensen die daadwerkelijk producten hebben bekeken. Laaghangend fruit pluk je ook het eerst.

Dit betekent dat je vormgeving hierop aan moet sluiten. Zorg dat de banners er goed uitzien, in de juiste formaten zijn gemaakt en duidelijk refereren aan jouw eigen merkidentiteit. Illustraties werken veel beter dan tekst. Vers fruit is niet voor niets rijker van kleur en wordt daardoor als eerste uitgekozen.

Burncode

Wat is er erger dan na een aankoop nog steeds benaderd worden met advertenties? Door een burncode in te bouwen op de pagina die de klant te zien krijgt wanneer zijn aankoop succesvol is afgerond, wordt hij of zij uitgesloten voor verdere benadering. Dit voorkomt ergenis van de bezoeker én geld uit jouw portemonnee, want jij hoeft niet voor de advertentie te betalen.

Advertentie variatie

Incredible Retargeting Ads Stats

Uit onderzoek blijkt dat de effectiviteit van een advertentie na maximaal vijf maanden duidelijk minder wordt. De advertentie is niet meer onderscheidend en wekt te weinig prikkels op. Er wordt over de advertentie heen gekeken, terwijl die vlak voor je neus te zien is.

Variatie is de oplossing. Wat meteen de gelegenheid geeft om multivariate- & A-/B tests uit te voeren. 

Monitoren

Houd in de gaten waar, wanneer en waarop de meeste mensen reageren. Retargeting kan goed gecombineerd worden met prospecting: het identificeren van bijvoorbeeld de geografische regio en het tijdstip van plaatsing van de banners hebben een aanzienlijke invloed op de resultaten van retargeting.

Wist je dat

  • 70% van de bezoekers die geretarget worden door een displayadvertentie eerder een conversie zal plegen?
  • 72% van de online shoppers afzien van hun winkelwagentje, en slechts 8% hiervan terugkeert om de aankoop te voltooien?
  • Ad retargeting 26% van de verloren consumenten terugbrengt om een aankoop af te ronden?

Voor meer statistieken, neem een kijkje op de infographic hiernaast.

 

Deel deze blog post:

Max Dikland | Stagiair communicatie

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes