VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Neuromarketing in social media
29
Jan 2014
Conversie optimalisatie

Neuromarketing in social media

29 jan 2014 | Kevin | Conversie optimalisatie

Simpel = aandacht

Simpel en makkelijk te begrijpen is de sleutel in de aandacht trekken van social media gebruikers. Ze hebben alle informatie en entertainment tot hun beschikking met één muisklik. Te ‘slim’ of te ‘abstract’ kan ervoor zorgen dat gebruikers snel afhaken. Maak je de boodschap simpel en duidelijk dan is het voor de consument makkelijk om de boodschap tot zich te nemen. Een goed voorbeeld van een simpele advertentie die toch aanzet tot denken is de ‘Corona beach’ advertentie: http://www.youtube.com/watch?v=rFI5K0l8Nn4

De advertentie bestaat uit een man en vrouw die op een strand zitten en uitkijken over zee. Er wordt niet in gesproken. De enige tekst die verschijnt aan het einde: ‘relax responsibly’. Deze advertentie is een goede manier om gebruikers te bereiken. De advertentie onderscheidt zich van andere (drank) gerelateerde advertenties die vaak vol zitten met informatie en schreeuwerig over kunnen komen. Deze advertentie dwingt de consument om die overige 95% van het brein in te zetten zodat men zelf de boodschap kan interpreteren en personaliseren.

Baby’s? Baby’s!

Sinds korte tijd hebben we een baby in ons midden. Deze baby zorgt ervoor dat we allerlei nieuwe ervaringen kunnen opdoen. Luiers verschonen, eten geven, in bad doen etc… Maar het blijkt dat baby’s ook perfect ingezet kunnen worden om de overige 95% van het brein te bereiken ;). Het gebruik van baby’s hebben een sterk effect op het menselijk brein. Roger Dooley geeft een evolutionaire reden waarom baby’s een impact hebben op het brein.

“Adults react positively to baby faces because babies are vulnerable and their chance of survival is greater when they tug at the emotions of their parents and adults”. (Dooley, Brainfluence,2013, p.86)

U kent vast advertenties of reclameboodschappen die baby’s bevatten. Het komt meer dan eens voor dat baby’s worden ingezet voor producten of diensten die helemaal niets met baby’s te maken hebben. Een goed voorbeeld is de advertentie van E*Trade, een financiële dienstverlener gevestigd in New York: http://www.youtube.com/watch?v=eJqnitjqpuM

De advertenties van E*Trade zijn viral gegaan en miljoenen keren bekeken.

Het belangrijk binnen marketing is om de aandacht van de consument vast te houden. Vandaag de dag is de aandachtsboog van consumenten kort, mede door het gebruik van social media. Daarom is het van belang dat marketeers de concepten van neuromarketing kunnen inzetten in de wereld van social media.

Kennisthema 'Conversie optimalisatie en Neuromarketing'

Deze blog is geschreven in het kader van ons kennisthema 'Conversie optimalisatie & neuromarketing'. Want door de gedragingen van uw website bezoekers te kennen en hierop te anticiperen behaalt u maximaal rendement.

 
Deel deze blog post:

Kevin van Beers | Inbound marketing specialist

Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes