VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Negen tips bij het opzetten van 'de perfecte landingspagina'
01
Juni 2015
Conversie optimalisatie

Negen tips bij het opzetten van 'de perfecte landingspagina'

01 juni 2015 | Geert | Conversie optimalisatie

1. De tekst moet aansluiten op de advertentie

Als een bezoeker via je Google AdWords advertentie op je landingspagina terechtkomt, is hij blijkbaar specifiek naar iets op zoek. Hij heeft niet voor niets op jouw advertentie geklikt. Het is natuurlijk belangrijk dat de tekst op de landingspagina aansluit op de advertentie, anders is de bezoeker waarschijnlijk zo weer weg.

Zie bijvoorbeeld de landingspagina die VisionEars voor Berend Botje heeft gemaakt, waar de tekst variabel is (op basis van de parameter ‘keyword’ in de URL) en zodoende altijd aansluit op de advertenties. Zie bijvoorbeeld deze pagina's voor Obdam en Hoorn.

Bovendien wordt er door Google een ‘kwaliteitsscore’ aan je advertentie gehangen, welke is gebaseerd op de relevantie tussen een advertentie en de content op de landingspagina. Dat heeft onder andere invloed op de plek van de advertentie en de kosten per klik. Lees er hier meer over.

2. Duidelijke en aansprekende headline

Het eerste wat de bezoeker waarschijnlijk op een landingspagina leest is de headline. Deze moet daarom duidelijk zijn en de bezoeker prikkelen om verder te lezen. Zie ook onze landingspagina voor Phenom-World, waar de heading duidelijk aanwezig is in de header iets zegt over het product.

3. Maak converteren gemakkelijk

Je verlangt waarschijnlijk maar één ding van de bezoeker. Maak het hem daarom zo gemakkelijk mogelijk. Gebruik duidelijke call-to-actions (zie ‘Request a quote’ en ‘Request a demo’ op de landingspagina van Phenom-World) en zorg ervoor dat deze buttons meteen opvallen door de opmaak en door ze altijd boven de vouw te plaatsen.

Maak je gebruik van een formulier in de hoop conversies binnen te harken, zorg er dan voor dat deze zo beknopt mogelijk is. Zie de landingspagina’s die VisionEars maakte voor Bex* training en coaching, waar de bezoeker een offerte kan aanvragen door het invullen van slechts vier velden. Een formulier lijkt nog korter door het gebruik van placeholders in de velden (in plaats van labels) of door labels links van de velden te plaatsen in plaats van erboven.

4. Test, altijd!

Zoals Rome niet in één dag is gebouwd, geldt dat vaak ook voor de perfecte landingspagina. Ook al denk je de doelgroep nog zo goed te kennen. Test daarom altijd, bijvoorbeeld door middel van A/B en multivariate testen.

5. Gebruik relevante afbeeldingen en video’s

Aangezien je er met een landingspagina voor wilt zorgen dat de bezoeker (het liefst zo snel mogelijk!) converteert is het belangrijk om meteen de interesse van de bezoeker te wekken. Eén afbeelding zegt immers meer dan duizend woorden. Het is slim om foto’s en video’s met lachende gezichten (bij voorkeur van een vrouw) te gebruiken. Uit onderzoek is gebleken dat dat vertrouwen van de bezoeker wekt, wat logischerwijs meer conversies tot gevolg heeft.

6. Maak het delen van de pagina gemakkelijk

Veel mensen vinden het fijn om informatie die hen heeft geholpen met andere te delen, meestal op social media. Het toevoegen van deelknoppen op je landingspagina zal deze handeling logischerwijs vergemakkelijken, waardoor dit vaker zal gebeuren. Zie ook de landingspagina van Berend Botje, welke met een paar muisklikken door de bezoeker gedeeld kan worden op Facebook.

7. De pagina is mobile friendly

Het aantal internetgebruikers dat via een smartphone (of tablet) surft is de laatste jaren in Nederland en wereldwijd fors gestegen. Maak daarom ook je landingspagina’s mobielvriendelijk, zodat ook die gebruikers snel kunnen converteren. Zie bijvoorbeeld onze landingspagina voor Phenom-World.

8. Meer landingspagina’s = meer conversies

Voor een elektronica speciaalzaak kun je natuurlijk één landingspagina voor alle producten inzetten. Het is echter verstandiger om bijvoorbeeld één landingspagina te maken voor de smartphones, één voor het witgoed etc. Hoe meer landingspagina´s je maakt, hoe gerichter je de doelgroep kunt aanspreken wat vanzelfsprekend leidt tot meer conversies.

9. Gebruik keywords

Voor SEO is het belangrijk om ‘keywords’ te gebruiken in de titel van de landingspagina en in de tekst. Voor zoekmachines is het belangrijk om te weten waar je pagina over gaat. De landingspagina zal dan vanzelfsprekend hoger scoren in bijvoorbeeld Google. Zie daarnaast punt 1 van dit artikel: als de landingspagina is gekoppeld aan een advertentie in AdWords is het belangrijk dat hij daarop uitsluit.

Deel deze blog post:

Geert van Soest | Webdeveloper

Webdeveloper Geert houdt zich bezig met het ontwikkelen van software. Tevens expert op gebied van snelheidsoptimalisatie.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes