VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Marketing automation verbetert de gebruiksvriendelijkheid van je website, 3 tips
14
Apr 2016
Conversie optimalisatie

Marketing automation verbetert de gebruiksvriendelijkheid van je website, 3 tips

14 apr 2016 | Kevin | Conversie optimalisatie

Je zal het vast wel een keer meegemaakt hebben. Je download een bestand of schrijft je in voor een e-mail alert en vervolgens ontvang je een stroom aan robotachtige e-mails zonder toegevoegde waarde die je intelligentie beledigen. Dit is natuurlijk hoe het niet moet! In dit blog lees je hoe je de gebruikersvriendelijkheid met marketing automation implementatie juist kan verhogen!

1. Proactief klanten ondersteunen

Naast het afvangen van positieve gebeurtenissen met doel voltooiingen als inschrijvingen en downloads, kunnen er ook negatieve gebeurtenissen afgevangen worden. Zo kan je bijvoorbeeld de volgende negatieve evenementen afvangen wanneer een gebruiker:

  • een incomplete inschrijving doet door een technische fout.
  • een bekend probleem ondervindt (wanneer het probleem al bekend is intern, maar nog niet verholpen is).
  • geen verbinding kan maken doordat de verkeerde gebruikersrechten zijn gekoppeld aan zijn/haar account.

‘Knowledge is power. Execution is key’

 

Natuurlijk bied marketing automation je vervolgens de mogelijkheid om geautomatiseerd in te spelen op deze negatieve evenementen.

Model

Zoals hierboven weergegeven identificeert het systeem een bepaald negatief evenement en stuurt automatisch een notificatie e-mail naar bijvoorbeeld de technische support afdeling. De support afdeling kan vervolgens een ticket openen waarin een snelle oplossing aangeboden wordt. Indien er een algemene oplossing aangeboden kan worden zonder menselijke interpretatie, kan er natuurlijk direct een mail gestuurd onder vermelding van een algemene oplossing.

2. Begeleid gebruikers door middel van positieve ondersteuning

Marketing automation tools bieden de mogelijkheid om af te vangen waar gebruikers zich bevinden in de koop funnel van jouw product / service. Met behulp van deze funnel kan je het gedrag van jouw gebruikers analyseren en erachter komen tegen welke obstakels ze aanlopen. Echter, biedt dit jou ook de mogelijkheid om geautomatiseerde berichten te sturen die de gebruiker stimuleert een stap verder te gaan in de funnel.

purchase funnel

Natuurlijk moet je er rekening mee houden dat je berichten stuurt die werkelijk van waarde zijn voor de persoon in het desbetreffende stadium van de funnel. In het stadium “consideration” zou je bijvoorbeeld een gebruiker kunnen helpen met zijn koopbeslissing, door een blog, video of trial aan te bieden.

Onderstaand model weergeeft een specifiek voorbeeld weer, hoe gebruikers positief ondersteund kunnen worden. In dit voorbeeld vangt het systeem af welke radio button een gebruiker selecteert en wordt er een automatisch relevant bericht gestuurd. Stel: de gebruiker geeft met radio button 3 aan dat hij of zij problemen heeft met de ingebruikname van het systeem, dan ontvangt hij of zij vervolgens een e-mail met een link naar de handleiding over de ingebruikname van het systeem.

Model2

3. Content weergave afstemmen op de interesse van de gebruiker 

Naast het begeleiden van je gebruikers door gebruikersgedrag af te vangen, kun je er ook achter komen wat jouw gebruikers interessant vinden. Je kunt tenslotte precies afvangen waar een gebruiker op klikt, hoe hij of zij formulieren invult of hoelang een gebruiker een bepaalde pagina bekijkt. Dit betekent dus dat je weet welke content voor welke bezoeker relevant is, en kan je de weergave van je website hierop aanpassen. Zoals onderstaand model weergeeft kun je het proces van gebruikers versnellen door input velden vooraf in te vullen, op basis van de interesses van jouw gebruikers.

Model3

 

Download je gratis e-book

Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Ja, ik wil een gratis ebook
Deel deze blog post:

Kevin van Beers | Inbound marketing specialist

Kevin is inbound marketing specialist bij VisionEars. Naast social media heeft hij ook een passie voor marketing automation.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes