VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Houd je aandacht erbij en verdien!
13
Feb 2015
Conversie optimalisatie

Houd je aandacht erbij en verdien!

13 feb 2015 | Ronald | Conversie optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

Klanten zoeken meerdere malen per dag naar producten en diensten via Google. Wat bovenaan staat wordt vanzelfsprekend als beste ervaren. Klanten kijken vaak niet verder dan de 4 zoekresultaten die bovenaan verschijnen. De kans dat je hierdoor klanten misloopt is groot en dat zou natuurlijk zonde zijn. Hier kan je als bedrijf op inspelen door heel simpel gebruik te maken van AdWords. Hiermee maak je jouw dienst aantrekkelijker voor de consument en vinden zij vaak sneller wat zij zoeken. Dit vergroot de mogelijke aankopen en het aantal ''clicks'' op jouw website. Op deze manier worden consumenten bekender met de producten en/-of diensten die jij aanbiedt. Des te groter de kans dat klanten reviews plaatsen en er positieve aandacht komt voor hetgeen dat jij aanbiedt.

Usability

Om ervoor te zorgen dat het enthousiasme naar jouw bedrijf niet afneemt nadat er op is geklikt, moet je ervoor zorgen dat je website optimaal verzorgd is. Alles moet in één oogopslag duidelijk en te vinden zijn. Het aanbod moet voldoen aan de behoefte van de klant, zodat ze bij jou aan het goede adres zijn. Daarnaast is het dus belangrijk dat de functionaliteit van je website goed op orde is. Om de klant vast te houden, zorg je ervoor dat een bezoek aan jouw website een unieke beleving wordt. Hoe doe je dit? Laat zien waarom jouw bedrijf beter is dan de concurrent. Laat je positionering terug komen in de opmaak en in de communicatie naar de klant. Klanten zijn vaak geneigd om positieve én negatieve ervaringen te delen via social media. Speel hierop in door zo snel mogelijk te reageren en gebruik te maken van goede webcare.

Webcare

Op de eerste plaats is het belangrijk om voldoende kennis te hebben over je klanten, informatie over de klant is nooit te veel. Het is namelijk de bedoeling dat je hier aandacht aan besteedt, vooral tijdens de interactie met de klant. Wat het meeste blijft hangen bij een klant is je tone of voice. Wie vindt persoonlijke aandacht met een vleugje humor nou niet leuk om te lezen? Kijk bijv. eens naar de webcare van NS en KLM. Klachten blijven niet langer een klacht, de sfeer wordt in één respons zodanig veranderd dat het begint te lijken op een anekdote en wordt vervolgens door honderden mensen 'geliked' en gedeeld. Wees sympathiek en weet hoe je met situaties om moet gaan. Want ja, eerlijk is eerlijk, zo kun je niet altijd antwoorden. Nog een klein tipje, zet webcare pas in wanneer je ook écht alle aandacht erbij kunt houden. Niemand heeft tegenwoordig nog de tijd om 2 dagen op een respons te wachten. En wat betreft automessages? Deze kunnen echt niet meer...

Alle hierboven genoemde punten draaien om de behoeften van de klant, in dit geval vooral om aandacht vóór en door de klant. Heb jij hier al 'genoeg' aandacht aan besteed?

 
Deel deze blog post:

Ronald Groot | Operationeel directeur

Als projectmanager gebruikt Ronald zijn positieve can-do-mentaliteit om het beste uit zowel opdrachtgevers als collega's te halen.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes