VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Deze drie bedrijven hebben écht nagedacht over hun online identiteit!
02
Nov 2015
Tom
Conversie optimalisatie

Deze drie bedrijven hebben écht nagedacht over hun online identiteit!

02 nov 2015 | Tom | Conversie optimalisatie

1. gogoro, de Smartscooter

De Smartscooter van Gogoro wordt met behulp van een indrukwekkend en rustig design op een aangename manier gepromoot.

Een van de sterke tactieken in dit design is dat de gebruiker in het begin subtiel verrijkt wordt met behulp van visuals en slechts een aantal woorden. Naarmate de gebruiker dieper in de site gaat, wordt er meer gedetailleerde content weergegeven. Naast de indrukwekkende visuals, wordt de user experience aangesterkt door geanimeerde elementen en product video's.

Samengevat worden de voordelen en capaciteiten op een sterke en aangename manier aan het licht gebracht, en komt het indrukwekkende design van de scooter goed tot zijn recht.

Tip: Schrik bezoekers niet af door meteen veel tekst weer te geven, en zet je bedrijf indrukwekkend neer met behulp van user experience.

FiberSensing2. FiberSensing, monitoring systems

FiberSensing is een bedrijf dat geavanceerde bewakingssysteemproducten ontwikkelt voor meer dan 5 verschillende branches. Om dit op één site duidelijk en snel te communiceren lijkt een hele opgave, maar dit is toch zeer goed gelukt doordat er heel goed nagedacht is over hoe ze hun verhaal vertellen in heel weinig woorden. Er is daarnaast ook bewust voor gekozen om de bezoekers eerst rustig kennis te laten maken met wat het bedrijf globaal doet. Daarna kan de bezoeker zich verder in de branche verdiepen die voor hen van waarde is.

Wat men ook steeds vaker ziet is dat sites steeds minder vaak een zichtbaar menu tonen. In het geval van FiberSensing zullen bezoekers er dan ook niet voor kiezen om het menu te gebruiken. De gebruiker wordt namelijk op verhalende wijs door de site begeleid. Zo worden er bijvoorbeeld buttons getoond aan het einde van een branche pagina, waar de gebruiker direct kan navigeren naar de vorige of volgende branche.

Tip: Mensen houden van verhalen, navigeer je bezoekers op verhalende wijs.

 

ANA flights

 

 

 

 

3. ANA, Flight connections

ANA specialiseert zich op zakelijke vliegverbindingen, maar hun site ziet er echter een stuk minder zakelijk uit. Naast het creatieve karakter van de site brengen ze op hun pagina ook slim de USP’s naar voren. Ze starten met het grootste pijnpunt binnen de branche: tijd. ANA onderscheid zich hier doordat ze hun netwerk afgestemd hebben op zakelijke reizigers, waardoor deze vluchten in tegenstelling tot andere korter zijn. Daarna komt het tweede pijnpunt naar voren: comfort. Iedereen heeft zich weleens geërgerd aan “onsmakelijk vliegtuig eten”of “slecht zitcomfort” etc. ANA verleid bezoekers hier met afbeeldingen van uitstekende maaltijden en ultiem slaapcomfort.

Snellere en veel aangenamere vluchten, ben jij al verkocht?

Tip: Centreer je online identiteit op de USP’s van je bedrijf.

ANA flights FoodANA flights Comfort

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bekijk hier nog een aantal leuke voorbeelden van bedrijven met een sterke online identiteit:

Terna

ANA flights Food

 

WelTrade

ANA flights Food

 

VNstar

ANA flights Food

 

Deel deze blog post:

Tom Raas | Interactive designer

Als interactive designer ontwerpt Tom de mooiste creaties met daarbij altijd UX design in acht nemend.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes