VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Conversie optimalisatie: de kracht van multivariate- & A/B testing
27
Feb 2014
Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie: de kracht van multivariate- & A/B testing

27 feb 2014 | Hor Kin | Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie infographic VE v2

Praktijkvoorbeeld

Testen! Always be testing… De echte goede resultaten worden behaald door het opzetten van goede tests; A/B tests of multivariate testing. Zie uw website als een laboratorium. Wat offline vaak moeilijk is te onderzoeken (en veel geld kost) is online eenvoudig te realiseren. Een unieke kans die helaas nog te weinig wordt gegrepen.

  • Niet iedere website is hetzelfde. Wat voor de ene website werkt hoeft nog niet voor de andere te werken.
  • Mensen hebben toegang tot de beste en mooiste websites. Andere websites rekenen ze af met dit soort maatstaven. U kunt niet meer achterblijven. Voortdurend bezig zijn met website optimalisatie is de sleutel tot succes.
  • Eeuwige discussies over wat wel of niet werkt zijn verleden tijd. Beslissingen kunnen worden genomen op basis van resultaat (conversies)!
  • Ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Wat een jaar geleden goed werkte, hoeft nu niet meer te werken.
  • Websites zijn, in tegenstelling tot traditionele marketingmaterialen (print, radio, tv), eenvoudig en relatief goedkoop aan te passen en dus ook te testen.

Hiermee wordt de gegronde angst van veel marketingmanagers weggenomen; u hoeft niet direct een nieuwe site te laten maken om leadgeneratie te verbeteren. Conversie optimalisatie is een goedkoper en beter alternatief!

A/B- & multivariate testing

Hoe gaan we te werk? Dit laten we u zien met een eenvoudig voorbeeld.

ABtesting-AGConsult

50% van de bezoekers ziet pagina A. De andere helft ziet versie B. Hiermee berekenen we welke variant het beste heeft gepresteerd in termen van conversies.

Best practise

Om u een voorbeeld te geven van één van onze eigen testen, gaan we dieper in op de webshop www.waterpompshop.be. Wij constateerden dat bezoekers wel terechtkwamen in de winkelwagen, maar vervolgens niet afrekenden. Aan ons de taak dit probleem om te lossen. Onze hypothese was als volgt:

  1. De technische specificaties van de producten waren in het winkelmandje niet zichtbaar. Dit roept onzekerheid op, “Bestel ik wel het juiste product?”.
  2. Daarnaast was de button naar de afrekenpagina niet opvallend genoeg. Deze had dezelfde opvallende kleur als de buttons “Lees winkelmandje”, “Winkelmandje bijwerken” en “Ga verder met winkelen”.

Op basis van deze hypothese hebben we vier testpagina’s aangemaakt. Welke variant wijst u aan als winnaar?

  • Variant 1: Dit is de originele pagina. Alle buttons hebben dezelfde opvallende oranje kleur en de productspecificaties ontbreken.
  • Variant 2: De ‘onbelangrijke’ buttons hebben een andere kleur.
  • Variant 3: Alle buttons hebben dezelfde opvallende kleur, we hebben hier alleen de technische specificaties toegevoegd.
  • Variant 4: Hier komt alles samen: zowel de buttons als de specificaties zijn aangepast.

Origineel

Variant 2

Variant 3

Variant 4

Onze hypothese bleek correct maar is nu met feiten onderbouwd. Variant 4 heeft het beste gepresteerd en heeft dus de meeste conversies  gegenereerd. Het aantal conversies is met 30% toegenomen! Deze variant is daarom definitief doorgevoerd.

Variations

Voor iedere website is conversie optimalisatie anders. En testen biedt de oplossing! Deze blog is geschreven in het kader van ons kennisthema 'Conversie optimalisatie & neuromarketing'. Want door de gedragingen van uw website bezoekers te kennen en hierop te anticiperen behaalt u maximaal rendement.

 

Deel deze blog post:

Hor Kin Cheung | Internet marketing manager

Als internet marketing manager tilt Hor Kin alles naar een hoger niveau. Google heeft geen geheimen voor hem.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes