VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Creëer een user experience die je bezoekers bijblijft! (Deel 1)
25
Nov 2015
Tom
Conversie optimalisatie

Creëer een user experience die je bezoekers bijblijft! (Deel 1)

25 nov 2015 | Tom | Conversie optimalisatie

Voldoet jouw site al aan de webdesign standaarden van 2015? "Moet ik dan meteen met de trends meegaan?", zul je nu misschien denken,"Het maakt toch niet zoveel uit of mijn website er mooi uitziet?". Echter hebben deze trends niet alleen met “mooi” te maken. De meeste webdesign trends komen namelijk niet tot stand omdat deze simpelweg mooi zijn, maar omdat deze de gebruikerservaring verbeteren.

 

Wil jij jouw website bezoekers een online ervaring aanbieden die hen lang bijblijft? Een indrukwekkende ervaring met een hoge usability die professionaliteit uitstraalt? Begin dan eens met het toepassen van onderstaande webdesign trends:

 

Scrollen

Wie gebruikt hem nog... de scrollbar. Met je muis helemaal naar de rechterkant van het scherm om daar op een kleine “bar” te klikken, die je vervolgens naar beneden sleept....

scrolling-video

De lage usability van deze scrollbar heeft er voor gezorgd dat de content op veel websites verdeeld is in veel verschillende pagina’s, om zo de pagina's kort te houden en het gebruik van de scrollbar te verminderen.

Maar de tijden zijn gelukkig veranderd en het is dan ook hoog tijd om hier op in te spelen. Scrollen is namelijk helemaal niet vervelend meer! Met behulp van het muiswieltje werd het scrollen al een stuk gebruiksvriendelijker en na de enorme opkomst van smartphones, waarbij je met je vinger over de pagina kunt navigeren, wordt scrollen juist weer fijn. 

Tip: Scrollen is momenteel sneller en fijner in gebruik dan een muisklik: verwen je gebruiker daarom door ze lekker te laten scrollen. (But don’t overdo it: Maak je pagina’s niet té lang en gebruik meerdere pagina’s bij veel content om zo de gebruiker houvast te geven aan een gecategoriseerd overzicht.)

Peacefull design

Je hebt het vast wel een keer meegemaakt, je bent online op zoek en je opent een webpagina waarbij  de moed je meteen in de schoenen zakt. Je wordt overladen met content en je weet niet waar je moet beginnen.

Gelukkig komt daar nu verandering in en worden sites juist extreem kalm en vredig. Doordat het scrollen nu zo makkelijk is, hebben designers nu namelijk veel meer ruimte om content aangenamer aan te bieden.

quiet design

Tip: Maak gebruik van grote sfeerafbeeldingen en gebruik grote letters. Gebruik zo weinig mogelijk tekst en biedt de juiste tekst aan op het juiste moment.

Animations are back

Een aantal jaar geleden was het woord “GIF” nog een vies woord, natuurlijk niet geheel onterecht als je ziet hoe lelijk en irritant ze werden ingezet:

ugly-gif1

ugly-gif2

Echter maakt het woord “GIF” nu schoon schip, de technieken zijn namelijk verbeterd waardoor GIF’s juist een aanwinst zijn voor websites. GIF's zijn entertainend, interactief en zijn alles behalve lelijk. Daarnaast kunnen GIF’s ook functioneel/informerend ingezet worden om de informatie te verpakken in minder ruimte.

Een aantal voorbeelden van het gebruik van GIF’s:

Cinemagraphics

Creëer een wonderlijke en mystieke stemming (Implementeer bijvoorbeeld een cinemagraphic in de header).

cinemagraphic

Loading animations

Zorg ervoor dat je gebruiker iets interessants heeft om naar te kijken, terwijl hij wacht.

cinemagraphic

Motion animation

Neem onzekerheden weg en geef je gebruiker het gevoel dat hij fysiek in je winkel staat.

cinemagraphic

 

Lees volgende maand meer over de nieuwste webdesign trends in deel 2.

Animations in de praktijk

Animaties kunnen op vele manieren een toegevoegde waarde hebben, zo hebben wij deze maand sneeuw geanimeerd op de achtergrond van het Expoints dashboard. De dashboard bezoekers ervaren nu een aangename user experience.

Snowing-Background

 

Deel deze blog post:

Tom Raas | Interactive designer

Als interactive designer ontwerpt Tom de mooiste creaties met daarbij altijd UX design in acht nemend.

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes