VisionEars wordt Mulberries Agency

Wij gaan vanaf 1 september verder onder de naam Mulberries Agency. Naast de vertrouwde service die je van ons gewend bent hebben we ons ook gespecialiseerd op het gebied van Marketing Automation en Experiment Marketing.

Bekijk hier de website van Mulberries Agency Sluit popup

Download je gratis ebook: Marketing automation - 6 systemen vergeleken

Zoek je naar software om meer leads te converteren? Download onze gratis ebook waarin wij de 6 meest gebruikte softwarepakketten met elkaar vergelijken!

Download je gratis ebook: Infograpic stappenplan

Voor een geslaagde infographic heb je meer nodig dan goede data en een mooi design. Het moet een verhaal vertellen dat aansluit bij de doelgroep. Download ons heldere stappenplan en ga voor die perfecte infographic.

Download je gratis ebook: 10 tips voor een optimale webshop homepagina

De homepagina van je webshop is enorm belangrijk, want het is de first impression die telt. Een geoptimaliseerde homepagina is belangrijk voor het succes van je webshop.

Gratis consult: snelheidsoptimalisatie

Een snelle(re) website draagt bij aan de gebruikerservaring en levert meer conversies en dus omzet op. Wij helpen je graag op weg!

Wie onderstaand formulier invult, ontvangt een uitnodiging van een gratis consult. Tijdens dit gesprek bekijken we de betreffende website(s) en bespreken we samen alle mogelijkheden en valkuilen.

Gratis consult: Webshop optimalisatie

Voor een geslaagde webshop heb je meer nodig dan mooi design. Een goede gebruikerservaring, technisch in orde en zoekmachine geoptimaliseerd. Neem contact op voor een GRATIS consult. Wij nemen je webshop onder de loep zodat jij precies weet waar je kansen liggen en nog meer rendement uit je webshop kan halen.

Download jouw gratis ebook
  • Blog

Conversie optimalisatie: overtuigingstechnieken
16
Sept 2014
Max
Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie: overtuigingstechnieken

16 sept 2014 | Max | Conversie optimalisatie

Er zijn verschillende manieren hoe je ervoor kan zorgen dat de bezoeker doet wat jij wilt. Het gaat er om hoe goed je overtuigstechnieken zijn en hoe je website is gebouwd.

Tone-of-voice

Je website moet over een goede tone-of-voice beschikken. Wanneer de bezoeker dit niet aanspreekt zullen ze al snel het befaamde kruisje, rechtsbovenin, aanklikken en kun je een potentiële klant uitzwaaien.

Uiterlijk

Het is ongepast iemand te oordelen op het uiterlijk, maar bij een website gelden andere regels. Een saaie, oninteressante website nodigt niet uit om door te klikken. Tuurlijk is je website goed zoals die is, maar met 'goed' moet je geen genoegen nemen. Het kan altijd beter!

Bewijskracht

Onder de overtuigingstechnieken is sociale bewijskracht bijna het belangrijkst. Het is de sleutel tot goede recensies. Met recensies op je website van oude klanten kunnen nieuwe, potentiële klanten lezen hoe goed je diensten/producten zijn.

Sympathie

Naast bewijskracht is ook sympathie een onderbouwende factor. Wie wil er tenslotte producten/diensten van een compleet onbekend persoon of bedrijf kopen? Stel het bedrijf voor. Laat werknemers een stuk schrijven over zichzelf waarin ze zich voorstellen. Op deze manier heeft de bezoeker al een eerste indruk met wie hij of zij te maken heeft en zullen ze eerder gebruik gaan maken van je diensten.

Autoriteit

Oral-B Quinty Trustfull

Als expert in je branche kun je al veel aandacht trekken door op de juiste manier autoriteit uit te stralen. Oral-B zet hier bijvoorbeeld Quinty Trustfull voor in. In de reclames laat Oral-B zien dat er vragen gesteld kunnen worden aan een 'expert'. Zo laat Oral-B niet alleen zien dat ze exact weten wat ze doen, maar ook waar ze over praten.
Een van de manieren om dit te integreren is door een chat, forum, Q&A en/of vragenformulier op je website te creëren. Potentiële klanten kunnen dit gebruiken voor vragen of om duidelijkheidheid te krijgen. In een winkel is het ook fijn dat je de mogelijkheid heeft om vragen te stellen aan een werknemer.

Kortom

Genoeg manieren om je conversie optimalisatie te verbeteren. Het enige dat je jezelf moet afvragen is welke manier van overtuiging op jouw website van toepassing is.
Met een website kun je alle statistieken bijhouden: het aantal bezoekers, hoeveel hiervan hebben doorgeklikt en/of conversies hebben gepleegd. Probeer het eens uit!

 

Deel deze blog post:

Max Dikland | Stagiair communicatie

Neem contact met mij op Contact
blog comments powered by Disqus
© 2008-2019 - VisionEars B.V. - Meetbaar online succes